China intenționează să introducă o legislație dură în industria auto începând din 2018, ca parte a planurilor pentru reducerea poluării.
Astfel, dacă legislația va fi aprobată, 8% din vânzările înregistrate de fiecare constructor în China trebuie să fie reprezentate de mașini electrice, iar această cotă va crește la 10% în 2019, 12% în 2020 și la 20% în 2025.
În cazul în care nu respecta această cotă, constructorii vor suporta consecințe drastice, cea mai importantă fiind interzicerea vânzării de mașini cu motoare termice pe teritoriul Chinei. O astfel de măsură ar afecta semnificativ planurile de afaceri ale constructorilor. De exemplu, 40% dintre vânzările Grupului Volkswagen de anul trecut au avut loc în China, iar constructorii mizează puternic pe această piață pentru a-și crește operațiunile globale.
În acest context, constructorii din întreaga lume au semnat o scrisoare comună în care solicită Chinei să revizuiască legislația pentru a nu mai fi atât de dură sau cel puțin să amâne planurile cu un an.
"Data de intrare în vigoare a acestei ambițioase reguli propuse este imposibil de atins. Legislația trebuie să fie amânată cu un an și să includă anumite flexibilități", se precizează în scrisoarea care a fost semnată de organizațiile auto din Statele Unite, Europa, Japonia și Coreea de Sud.De asemenea, constructorii solicită un tratament egal cu producătorii locali, care beneficiază de diverse finanțări pentru producția de mașini electrice.
Via Reuters
hai dragnea!