La sfârşitul anului trecut, Agenţia pentru Mediu (EPA) din Statele Unite a anunţat că noile norme de emisii planificate pentru 2025 vor intra în vigoare conform planificării iniţiale, în ciuda faptului că producătorii auto au solicitat o amânare a discuţiilor până după 20 ianuarie, atunci când Donald Trump va fi instalat oficial ca preşedinte al SUA.
Legislaţia prevedea că o decizie finală în acest sens putea fi luată până în aprilie 2018, iar constructorii au criticat graba de a bloca normele de emisii cu mai bine de un an înainte de termenul limită. În plus, aceştia au argumentat că viitoarele norme de poluare necesită investiţii majore şi că nu sunt în concordanţă cu cerinţele clienţilor.
Solicitările producătorilor ar putea fi însă acceptate în cele din urmă sub noua administraţie a lui Trump. Scott Pruitt, cel care va prelua postul de preşedinte al EPA după investirea lui Trump, a anunţat deja că intenţionează să revizuiască normele de emisii. "Merită să analizăm şi voi analiza asta", a precizat el.Trump s-a declarat în numeroase rânduri împotriva fenomenului de încălzire globală, însă schimbarea legislaţiei nu va fi deloc un proces simplu. Întrucât nu este vorba despre o lege nouă, legislaţia americană prevede un proces de lungă durată înainte ca actualele norme să fie retrase şi, chiar şi atunci, există şanse ca anumite organizaţii de mediu să dea statul în judecată.
Via Automotive News
iar producatorii sunt penali, inclusiv la propriu. dupa ei nici airbagurile n-ar fi existat azi ca niciun client nu vrea sa plateasca mii de dolari pt ele. :/