Scandalul Dieselgate a generat neîncredere în rândul șoferilor cu privire la datele oficiale de consum raportate de constructori pe baza testelor europene NEDC, motiv pentru care Grupul PSA Peugeot-Citroen a decis în luna martie să publice cifre mai aproape de cele reale pentru nu mai puțin de 58 de modele. Măsura a fost una apreciată și, inevitabil, a determinat și alți constructori să se gândească la soluții asemănătoare.
Astfel, constructorii germani discută în această perioadă în cadrul propriei asociații posibilitatea și modul în care ar urma să urmeze exemplul francezilor. "Mă aștept să ajungem la o soluție într-un viitor rezonabil", spune Matthias Mueller, CEO-ul Grupului Volkswagen.
Pentru moment, oficialii refuză însă să ofere orice informații cu privire la stadiul negocierilor legate de modul în care vor fi testate mașinile sau dacă grupurile care luptă pentru protecția mediului vor fi invitate să participe. "Suntem în discuții constructive cu Ministrul Transporturilor pe tema îmbunatățirii transparenței, dar nu am încheiat încă discuțiile", sunt singurele afirmații ale lui Matthias Wissmann, președintele asociatei constructorilor germani (AVD).Dintre constructorii germani, Volkswagen ar avea cel mai mare interes pentru publicarea unor astfel de date, în încercarea de a-și spăla imaginea afectată de Dieselgate.
Via Automotive News
eu conduc altfel decat taica-miu, traficul de la ora 8 difera de ora 12 sau 22. cu sau fara AC? cu bagaje sau fara? cu ca presiune in roti? cu ce dimensiune a jantei?