La sfârşitul lunii octombrie, Asociaţia Constructorilor Auto din Europa (ACEA) reuşea să convingă Uniunea Europeană să relaxeze planurile cu privire la efectuarea unor teste reale pentru emisii, în ciuda efectelor negative ale scandalului Dieselgate asupra industriei auto.
La vremea respectivă, Uniunea Europeană a decis că producătorii vor putea emite de 2.1 ori mai multe noxe decât limita legală de 80 de miligrame de oxid de azot (NOx) pe kilometru până în septembrie 2019. Iată însă că apariţia unor probleme la Renault, care va rechema în service peste 15.000 de exemplare de Captur cu motorizarea diesel de 1.5 litri şi 110 cai putere, determină ACEA să-şi schimbe opinia.
Asociaţia cere acum că testele de emisii să fie realizate cât mai repede în condiţii reale. "Avem nevoie urgent de o nouă metodă de testare pentru a reduce diferenţa între actualele emisii de laborator, aşa cum sunt definite de lege, şi condiţiile foarte diferite experimentate pe drum", a explicat Erik Jonnaert, secretarul general al ACEA.Acesta consideră că producătorii ar putea avea dificultăţi să respecte noile norme europene, însă insistă că măsura este una benefică pentru mediul înconjurător pe termen lung.
"În ciuda provocărilor din ultimele propuneri, industria are nevoie urgent de claritate pentru ca producătorii să-şi dezvolte maşinile conform cerinţelor testelor reale de emisii. Orice întârziere în această legislaţie ar lăsa puţin timp la dispoziţie pentru a face schimbările necesare şi ar frâna beneficiile pentru mediu. Industria are nevoie de teste reale pentru a reface încrederea clienţilor", a adăugat el.
Via Just Auto
PS; Ciudat, dar in titlu doar ''constructorii europeni'' planuiesc aceasta activitate ....... sa fie oare o coincidenta ? :)))))
Adica, oficial, se vor recunoaste consumuri mai ridicate. cum s-ar zice nu investim nimic ci doar marim niste cifre care sa multumeasca orgoliul consumatorului, care, vezi doamne, nu se mai simte inselat
restu' "e" povesti...in fapt, nu mediul si degradarea acestuia e problema
"industria are nevoie urgent de claritate pentru ca producătorii să-şi dezvolte maşinile conform cerinţelor testelor reale de emisii" - sa te tii acum devoltare...marja in privinta emisiilor va fi mai laxa...tre' sa ne cosidere tampiti incat sa credem ca peste inca 10 ani motoarele de atunci vor fi mai putin poluante.
NU, e doar o pasuire si o acceptare la nivel cel mai inalt ca tehnologia si-a atins limitele iar poluarea nu poate fi redusa decat schimband macazul catre trehnologii alternative.
DA..... De asta ai primit atatea ''voturi'' e la utilizatori. Probabil si ei si-au dat seama ca postarea ta nu are logica, citez : ''ACEA este acronimul pentru asociatia europeana a constructorilor de automobile, asociatie din care face parte si Toyota'' . Bai esti nebun ? I-a mai citeste odata ceea ce ai zis, poate te prinzi. Fi destept ce naiba....
Pe de alta parte, degeaba zbiara unii ca diesel-urile sunt naspa si VW sunt niste hoti. Vremurile din anii '90-2000 cand se vindeau in draci aceste diesel-uri, nu vi le amintiti? Nu acele timpuri au consolidat pozitia acestor motoare pe piata? Nu se ajunsese sa se vanda mai multe diesel-uri decat benzinare? Nu datorita acestei cereri s-a ajuns ca dintr-un diesel de 1.5 sau 1.6 sa se depaseasca 100 CP si sa mearga rotund, fara vibratii si sa aiba cuplul tot mai mare? Ei bine, asa ceva nu se realizeaza peste noapte si nu oricum. Atunci va placea. Motor mic, puternic, rafinat, consum redus... ce poti sa-ti doresti mai mult.
chiar nu exista vreo posibilitate de a stopa votarea multipla? Nu ma deranjeaza disparitia comentariilor mele dar umbla liberi nebunii si vor ajunge sa creada ca sunt si importanti
@ vianu....eu vreau sa imi fac cont cu nickul meu, " someone" , dar cica e luat :)))
@ lau calin: keep calm and drive, restul e cancan ;)
Daca constructori ca BMW, Mercedes, Audi si alti vor fi de acord sa dea consumurile de combustibil in conditi reale de mers(adica masina testata cu 2-3 pasageri si plimbare prin mediul urban....)cum vor reactiona clienti cand vor vedea ca un 320D nu consuma 4.2L-4.9L la suta si in schimb consuma 7 spre 8%.........
oare ce vor avea de zis constructori cu motoare mari.....gen X5 M50d....care are un consum declarat acum de 8% in medie si in viata reala de 12-13?????si emisile care urca de la 200 la 400.......va fi fale mare pentru uni.....isi vor sapa simguri groapa....
Asta este propozitia de baza.
Pe aia ii doare fix in c#r de mediu si de emisii. Ei vor VANZARI !!! Ei vor sa dispara incertitudinea clientilor nascuta dupa minunea VAG.
Japițele ordinare din ACEA sunt acel grup care pompeaza basculante de bani in lobby la UE ca sa nu se schimbe nimic, sa se relaxeze totul si sa nu ii deranjeze nimeni de la modelul de business care face profit. Acum brusc s-au apucat sa le pese de mediu si de clienti? Amuzant, daca nu ar fi de plans.
Nu cred ca motorul diesel va mai avea viață lunga, eu estimez maxim 10 ani, poate va fi lăsat pentru camioane. Au găselnița cu injecție de uree, nu cred in ea, sigur rezulta alte substanțe nocive după folosire