Organizația independentă non-profit Internațional Council on Clean Transportation (ICCT) cu sediul la Berlin a realizat un amplu studiu pe aproape 5.000 de mașini din Europa care a evidențiat cu 91% dintre masinle echipate cu motoare diesel Euro 6 nu respectă limitele de poluare în timpul rulării obișnuite pe drumuri.
În urma acestor acuzații grave, Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a reacționat prompt și a oferit o explicație plauzibilă pentru rezultate. Astfel, niciuna dintre mașinile testate de ICCT nu avea standardul de poluare Euro 6d, introdus în Europa în septembrie 2017, care prevede respectarea normelor de poluare inclusiv în cadrul unor teste în regim obișnuit de condus care fac parte din noile teste WLTP.
"Acuzațiile studiului sunt bazate pe rezultate colectate între 2011-2017. Prin urmare, testele nu evaluează performanțele pe drumurile publice ale celor mai recente vehicule diesel aprobate conform standardului Euro 6d începând din septembrie 2017", menționează ACEA într-un comunicat de presă.
În acest context, Erik Jonnaert, secretarul general al ACEA, afirmă că rezultatele testelor nu sunt deloc surprinzătoare.
"Întrucât toate mașinile testate erau vehicule pre-Euro 6d, nu este surprinzător că acestea nu respectă cerințe de emisii care au devenit obligatorii după ce au ajuns pe piață", explică el.
Toate mașinile înmatriculate după 1 septembrie 2018 trebuie să respecte noile teste WLTP, iar o serie de de constructori au anunțat deja întreruperi de producție pentru a introduce modificări necesare la unitățile de propulsie, în special filtre de particule pentru motoarele pe benzină.
Cel mai recent anunț a fost făcut în această săptămână de Volkswagen.Via ACEA
Buna intrebare sincer, si aia ar trebui adresata. Si totusi, ce ai vrea acuma? sa lasam dieselul in pace? Afli ca un produs te omoara si continui sa-l mananci pt ca se manca si acum x ani? 30 de ani tot nu au fost bune dieselurie, doar ca nu s-a pus accent pe ele, lumea nu era informata.
Adevaru-i ca totul in industria asta e o porcarie si revolta are loc in functie de popularitatea subiectului. Acuma dieselul e la moda si pe el se pune accent. O vreme a fost CO2-ul problema si dieselul parea sa fie solutia, doar ca s-au ignorat efectele negative.
Intotdeauna in centrul atentiei o sa fie problema cea mai majora, si de data asta e dieselul. Cand aceasta se va rezolva, probabil vom revnei la benzina, dupa aceea probabil la baterii, si tot asa...
pentru ca esti absolut NEINFORMAT...iar restul textului tau e doar o gargara imbecila.
si trebuie si astea din toamna fiindca in trafic real vor polua si ele peste limitele legale acceptate.
Totusi cand merg pe marginea drumului cand imi vine in nas damful de fum de la acceleratia unui diesel "curat" m-as tot duce ... si tot duce.