Constructorii europeni justifică rezultatele noilor teste de emisii: "Nu au fost evaluate noile motoare diesel Euro 6d"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 07.06.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorii europeni afirmă că studiul potrivit cărora 91% dintre motoarele diesel Euro 6 depășesc normele de poluare nu a inclus noile unități de propulsie care respectă standardul Euro 6d.

Organizația independentă non-profit Internațional Council on Clean Transportation (ICCT) cu sediul la Berlin a realizat un amplu studiu pe aproape 5.000 de mașini din Europa care a evidențiat cu 91% dintre masinle echipate cu motoare diesel Euro 6 nu respectă limitele de poluare în timpul rulării obișnuite pe drumuri.

În urma acestor acuzații grave, Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a reacționat prompt și a oferit o explicație plauzibilă pentru rezultate. Astfel, niciuna dintre mașinile testate de ICCT nu avea standardul de poluare Euro 6d, introdus în Europa în septembrie 2017, care prevede respectarea normelor de poluare inclusiv în cadrul unor teste în regim obișnuit de condus care fac parte din noile teste WLTP.

"Acuzațiile studiului sunt bazate pe rezultate colectate între 2011-2017. Prin urmare, testele nu evaluează performanțele pe drumurile publice ale celor mai recente vehicule diesel aprobate conform standardului Euro 6d începând din septembrie 2017", menționează ACEA într-un comunicat de presă.

În acest context, Erik Jonnaert, secretarul general al ACEA, afirmă că rezultatele testelor nu sunt deloc surprinzătoare.

"Întrucât toate mașinile testate erau vehicule pre-Euro 6d, nu este surprinzător că acestea nu respectă cerințe de emisii care au devenit obligatorii după ce au ajuns pe piață", explică el.

Toate mașinile înmatriculate după 1 septembrie 2018 trebuie să respecte noile teste WLTP, iar o serie de de constructori au anunțat deja întreruperi de producție pentru a introduce modificări necesare la unitățile de propulsie, în special filtre de particule pentru motoarele pe benzină.

Cel mai recent anunț a fost făcut în această săptămână de Volkswagen.

Via ACEA

Comentarii (11)

  • Așa, și?!
    5 3
  • Ok. Dar de ce acum sare toata lumea? De ce se arata cu degetul masinile diesel acum? De ce nu s-a facut asta de la inceput? De ce nu s-au testat corect si nu s-au luat masuri? O mare manipulare si prostie. 30 de ani au fost bune diesel-urile acum sare toata lumea. Cazanele de acum 30 de ani erau curate.
    6 5
  • @Dan

    Buna intrebare sincer, si aia ar trebui adresata. Si totusi, ce ai vrea acuma? sa lasam dieselul in pace? Afli ca un produs te omoara si continui sa-l mananci pt ca se manca si acum x ani? 30 de ani tot nu au fost bune dieselurie, doar ca nu s-a pus accent pe ele, lumea nu era informata.
    Adevaru-i ca totul in industria asta e o porcarie si revolta are loc in functie de popularitatea subiectului. Acuma dieselul e la moda si pe el se pune accent. O vreme a fost CO2-ul problema si dieselul parea sa fie solutia, doar ca s-au ignorat efectele negative.
    Intotdeauna in centrul atentiei o sa fie problema cea mai majora, si de data asta e dieselul. Cand aceasta se va rezolva, probabil vom revnei la benzina, dupa aceea probabil la baterii, si tot asa...
    8 4
  • Rudolf D.
    Nici Diesel si nici Otto n-au omorat inca pe nimeni. Mai degraba nebunii si prostii din spatele volanului fac mult mai multe victime. Si n-am auzit nici un ecologist sa se planga de proprii semeni care prin insasi existenta lor polueaza planeta mai mult decat o fac bietele automobile devenite calul de bataie al celor care mor de grija altora.
    6 11
  • nici (motorul) Diesel si nici (motorul) Otto n-au omorat inca pe nimeni

    pentru ca esti absolut NEINFORMAT...iar restul textului tau e doar o gargara imbecila.
    9 3
  • @vianu
    Pai ca sa taca pe vecie Rudolf si alti gargaragii spune-le cati mor pe an in Romania (acest cimitir al rablelor Europei) din cauza oxizilor de azot sau a particulelor solide, de exemplu, ca de CO2 nu cred c-a murit nimeni inca. Da cu surse credibile ca altfel o sa para povestea ca cea cu drobul de sare si o sa fii tu acuzat, nu de gargara imbecila, ci de faptul ca esti un propagandist util, ca sa nu zic mai mult.
    1 6
  • mircea badea
    deci tot trebuie interzise toate acele masini.

    si trebuie si astea din toamna fiindca in trafic real vor polua si ele peste limitele legale acceptate.
    2 3
  • Am norocul ca in aceasta perioada sa pot sa imi parhez masina intr-un garaj la subsolul blocului in care locuiesc. Am o Skoda Octavia 1.8 tsi din 2007, deci euro 4 cred. Am mai avut o perioada ocazia sa folosesc in acelasi loc un Golf 6 tdi de 105cp, din 2011. Mai faceam prostia sa las motorul pornit la amblele cat deschideam usa garajului sa parchez masinile. In cazul dieselului, dupa aprox. 1 min te sufoci de la gazele de esapament, in timp ce la cel pe benzina o buna bucata de timp nu se simt gazele asfixiante de esapament. Deci am detectat pe proprie piele o diferenta imensa de toxicitate. Nu ca sustin cumva ca benzina este benefica, dar e o diferenta foarte mare intre emisiile motoarelor pe benzina si diesel (cele de care vorbesc).
    6 1
  • Merg pe jos la job. Caut cat mai multe cai de a traversa cartierele decat pe marginea drumului.
    Totusi cand merg pe marginea drumului cand imi vine in nas damful de fum de la acceleratia unui diesel "curat" m-as tot duce ... si tot duce.
    1 0
  • Rudolf D.
    @Paul Ai grija cu garajul ca o sa fii prima victima a Dieselului pe lista lu' vianu. Intradevar si eu la baie simt ca ma sufoc cateodata, mai ales dupa mese copioase. In alta ordine de idei, la gazele de la benzinare este mai mult CO2 care n-are miros si monoxid de carbon care iarasi e inodor insa mult mai periculos decat puturoasele emisii de NOx.
    1 1
  • vasilisix4
    Mai baieti linistiti-va odata cu dieselul pentru ca nici un tractorist si nici un tirist nu va mai da de multi ani motorina moka!
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru