După mai bine de cinci luni de evaluări, au fost anunțați câștigătorii licitației pentru lucrările pe trei tronsoane ale Autostrăzii Moldova A7. Cele trei firme au fost anunțate de către Asociația Pro Infrastructură, iar loturile vor fi împărțite în felul următor:
- Lotul 1, Ploiești (Dumbrava) – Mizil, va fi construit de Asocierea Bog’Art-Tancrad-Consedil (firmă româno-italiană);
- Lotul 2, Mizil – Pietroasele, va fi proiectat de către Asocierea Coni-Trace, o firmă româno-bulgară;
- Lotul 3, Pietroasele – Buzău, va fi construit de Asocierea Drum Asfalt-Ilgaz-OPR-Obras-Trameco.
Cele trei porțiuni vor măsura, împreună, puțin peste 63 de kilometri, iar termenul de finalizare este programat pentru 2026. În iunie 2021 a fost demarată licitația pentru cele trei loturi, iar în septembrie au fost depuse ofertele pentru realizarea tronsoanelor.
Sectorul dintre Ploiești și Buzău va avea 6 noduri rutiere, 42 de poduri și pasaje și, cel mai important, 4 stații de servicii, care vor fi dotate și cu stații de încărcare pentru mașini electrice.
Construcția întregii porțiuni de drum va fi finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Valoarea totală a construcției este estimată între 4.290 miliarde de lei și 5.062 miliarde de lei, fără TVA.În total, Autostrada Moldovei A7 va măsura 440 de kilometri și va ocoli șoseaua DN2/E85, considerată cea mai periculoasă șosea din România din cauza numărului mare de accidente fatale. Primul tronson al autostrăzii a fost construit în zona orașului Bacău și măsoară 16 kilometri.
via Hotnews
să vedem dacă vor performa
-63 km autostrada
-10 constructori
-max. 100 muncitori (10/constructor)
-termen realizare 4 ani (16 km/an)
-cost 1 mld. euro (15,9 mil euro + TVA/km)
Atat se poate, din pacate.