Siguranţa pe care o poate oferi un automobil a devenit din ce în ce mai importantă pentru clienţi. Tocmai de aceea constructorii pun un mare accent pe rezultatele obţinut în cadrul testelor de impact susţinute de EuroNCAP în Europa, respectiv IIHS în Statele Unite.
Rezultatele bune sunt sinonime cu eforturi de respectare a normelor de siguranţă, norme diferite în Europa şi în Statele Unite. Pentru a evita investiţii costisitoare, necesare respectării unor reguli diferite de siguranţă, constructorii auto doresc unificarea testărilor şi stabilirea unui criteriu de notare comun.
Producătorii sunt de părere că pot economisi sute de milioane de dolari dacă se vor unifica standardele de siguranţă pe cele două continente.
Pentru a exercita presiune asupra celor două organisme de testare, constructorii vor să comande mai multe studii de specialitate, capabile să găsească puncte comune între testele europene şi cele americane. Companii de pe Bătrânul Continent şi de dincolo de Ocean au cerut ajutorul Institutului de Cercetări în Domeniul Transporturilor din Michigan şi unui grup de cercetători de la Universitatea Chalmers din Gotheburg pentru a încerca să convingă autorităţile de beneficiile unor teste unificate.Alianţa Producătorilor de Automobile, un grup american însărcinat cu lobby-ul acestor teste unice, din care fac parte giganţii General Motors, Toyota şi Volkswagen, a declarat: „Vrem să le arătăm organizaţiilor că standardele noastre pot diferi într-o mică măsură, însă coordonatele principale după care ne ghidăm pot fi aproape identice.”
Cele două institute vor culege date şi vor veni cu o soluţie metodologică până la sfârşitul lui aprilie sau începutul lui mai. Analizele vor dura până la finalul lui 2014, când raportul va fi încheiat, iar cele două părţi vor fi nevoite să definitiveze normele comune.
via automotivenews (înreg.)
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/jetta-sedan
lamentabil daca imi este permis ;)
probleme au cu totii, important e sa fie rezolvate spre binele nostru
nu chiar toti au probleme, honda, subaru si volvo se descurca
Tocmai am ''aruncat un ochi'' pe youtube sa vad ce teste s-au mai organizat in cadrul acestei ''organizatii'' de peste ocean, dar am fost impresionat de noile rezultate pe care le-a primit Camry si Prius fata de primele, ia priviti:
http://www.youtube.com/watch?v=JjCapVqQ4j0
http://www.youtube.com/watch?v=RQjZZyHdTyc
Si la Final, am fost impresionat de micutul Spark :D
http://www.youtube.com/watch?v=VAPzkM3NR9E
Toate astea sunt frumoase, insa nu pot functiona corect si coerent in beneficiul nostru, al consumatorilor, decat daca standardizarea se face nu prin trunchiere, ci prin agregare... adica sa includa cat mai multe masuratori care sa fie standardizate, nu sa lase pe-afara din ele doar ca sa se alinieze stanga cu dreapta.
Mi-as putea permite sa zic toti. Mai mult sau mai putin, nu conteaza, e si normal traim intr-o lume imperfecta. Imi aduc aminte de problema lui Volvo atunci cand si-a prezentat public sistemul de evitare a a acidentelor:
http://www.dailytech.com/Technology+Fail+Volvo+Test+Car+Crashes+During+Collision+Warning+System+Demo/article18328.htm
Nu insemna ca Volvo nu este in topul companiilor ce stiu sa fca masini sigure si nici nu as ezita o secunda (daca as avea banii) sa-mi cumpar un Volvo dupa o astfel de "patanie"
Stiu, pe multi ii deranjez dar supun atentiei linkul:
http://www.iihs.org/iihs/news/desktopnews/thirty-nine-vehicles-meet-tougher-criteria-to-earn-2014-safety-awards-from-iihs
Ori sunt eu obsedat dar multe nume japoneze sunt in lista aia. Poate ca japii au lasat la o parte fiabilitatea (se stie nu mai "ie" ce "era" odata japonezele) si acum fac si masini mai sigure.
Din tot sufletul sper sa nu-l fi deranjat pe domnu' cu teapa si designul haotic.
Nu, nu ma deranjeaza. Ba chiar citesc textul pana la capat cand vorbesti normal. Ca o paranteza, ma bucur ca ai apucat sa-mi procesezi mesajul inainte sa fie sters. A fost sincronizare perfecta. For your eyes only ...
On topic,
Indiferent ca testele se unifica sau nu, de-acum inainte in primul rand un producator care vrea sa vanda la nivel global, va lua totul in considerare. Iar in al doilea rand vor veni cei care vor sa tina pasul cu producatorii "globali".
Citez din linkul pe care l-a distribuit @vianu:
''Some winners that did not undergo a full redesign were modified to improve small overlap performance. This includes the popular Toyota Camry, which now qualifies for Top Safety Pick. The 2012-13 Camry models were rated poor for protection in a small overlap front crash, but the 2014 model earns an acceptable rating. The Toyota Prius and the Mazda CX-5 also were tweaked and now earn Top Safety Pick+. Changes to these vehicles and some others were made after the 2014 model year started. See the list of winners for manufacture dates.''
Deci, ceea ce am aratat eu mai sus se confirma. Dar si acum sunt ''masca'' , chiar nu imi vine sa cred cat de bine a ''supravietuit'' micutul SparK unui asemenea test. Daca nu va suparati mie imi place sa il alint Spârk :)))
patania volvo a fost datorata unui mecanic neglijent care a uitat sa activeze sistemul city safety inaintea testului
eu personal am vazut in trafic city safety pe viu, daca nu functiona perfect o fizda la volanul unui XC 60 ar fi platit mult la reparat masina, a ei si a celuilalt care ar fi fost lovit din neatentia ei (vorbea la celular )
@zarnasteanu...ok.
@Ivanoff....mai deunazi imi scoteai ochii
da' ce se intampla? S-a ingropat securea razboiului sub...zapada? :D Sau vin sarbatorile?