Constructorii auto pregătesc numeroase modele electrice în această perioadă, însă pe măsură ce popularitatea acestora crește apar și diverse probleme legate de trafic.
Întrucât motoarele electrice nu emit niciun fel de zgomot, pietonii ar putea avea probleme să audă mașinile atunci când traversează, mai ales în cazul în care nu sunt atenți.
De aceea, producătorii intenționează să implementeze sunete artificiale prin care pietonii să fie avertizați de apropierea unei mașini eletrice. De exemplu, Volkswagen a ales deja sunetul pentru modelul electric ID pe care îl va lansa oficial spre sfârșitul acestui an, în timp ce viitoarele SUV-uri electrice ale germanilor vor avea un sunet mai pronunțat, care să reflectă dimensiunile mai mari.
"Sunetul unei mașini electrice nu poate fi prea intruziv sau deranjant. Trebuie să fie futuristic și să nu semene cu nimic din ceea ce am avut până acum. Modelele de performanță trebuie să aibă un sunet cu mai mult bass, nu poate fi ca al unei mașini de cusut", a declarat Frank Welsch, directorul departamentului de dezvoltare tehnică al Volkswagen.
Între timp, Mercedes-Benz a ales sunetul pentru noul SUV EQC dintre trei opțiuni, după ce a analizat care dintre ele este mai potrivit.
"Vrem ca mașina să fie cât mai silențioasă din interior, dar există reguli pentru numărul de decibeli din exterior. Am ales semnalul acustic pentru EQC în urmă cu un an și am ales între trei sunete diferite", spune Jochen Hermann, șeful departamentului de dezvoltare electrică al Mercedes-Benz.Între timp, colegii de la Mercedes-AMG au mers un pic mai departe și au inițiat o colaborare cu formația rock Linkin Park pentru a găsi cel mai bun sunet pentru viitoarele sale modele electrice.
La rândul lor, cei de la Porsche admit că identificarea unui sunet potrivit reprezintă o provocare. "Nu există un sunet electric, trebuie să fie inventat. Sunetul transportă emoțiile vehiculului și oferă feedback despre capabilitățile mașinii. La viteze mici trebuie să permite un condus confortabil, iar la viteze mari este nevoie de un feedback acustic mai intens pentru că șoferul să experimenteze potențialul vehicului", a declarat Michael Pfadenhauer, șeful departamentului de acustică al Porsche.
Via Reuters
Comentarii (3)