Astfel, noul premier Dacian Cioloş a primit o propunere din partea fostei guvernări care prevede o reducere de 41.3% la bugetul Ministerului Transporturilor, la numai 7.7 miliarde de lei, echivalentul a aproximativ 1.7 miliarde de euro. Cu numai o lună în urmă, autorităţile au redus şi bugetul pentru anul curent cu 1.6 miliarde lei.
Din bugetul Ministerului Transporturilor vor fi alocaţi bani inclusiv pentru construcţia de autostrăzi prin intermediul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
O reducere atât de drastică a bugetului pune în pericol începerea construcţiei Austostrazii Sibiu - Piteşti, planificată pentru 2016, cât şi remedierea unor tronsoane afectate de probleme sau finalizarea loturilor deja începute. O porţiune de 200 de metri din Autostrada Orăştie - Sibiu trebuie demolată şi reconstruită, iar lucrările sunt planificate până în vara anului 2016, în timp ce alte probleme au fost deja semnalate şi la Autostrada Lugoj - Deva, care ar trebui finalizată în mai 2016.
Via Profit
Oricât de grandilocvent ar suna, Proiectul Autostrăzi ȋn rromanika se născuse gata mort. Ȋn loc să sară direct cu coarda de bungee jumping, dragii noștri conducători coboară temători pe cearșafuri legate cap la cap. Dar la ce să te aștepți de la Compania Trei Autostrăzi și Doi Bani Speranță?
Pentru a fi ingrijorati in legatura cu evolutia constructiei de autostrazi din Romania, ar trebui, inainte de toate, sa se construiasca ceva.
Sunt la fel de ingrijorat in legatura cu perspectivele constructiei de parcari, de centuri ocolitoare, de sisteme de control al traficului functionale, de ronduri in locul semafoarelor inutile in multe cazuri....
Mi-e teama ca toate sunt in pericol...