Esential
4 | ani ar fi trebuit sa dureze constructia Autostrazii Zapezii. |
90 | de zile era termenul in care oricare dintre cele doua parti se putea razgandi in privinta contractului de contructie al acestei autostrazi. |
4 | ani ar fi trebuit sa dureze constructia Autostrazii Zapezii. |
90 | de zile era termenul in care oricare dintre cele doua parti se putea razgandi in privinta contractului de contructie al acestei autostrazi. |
Consortiul franco-elen Vinci-Aktor a renuntat la contractul pentru constructia Autostrazii Brasov-Comarnic, supranumita si Autostrada Zapezii. Potrivit autoritatilor romane, constructorii straini au incercat sa prelungeasca termene si sa modifice substantial obligatiile de plata care-i revin statului roman. Ministrul Transporturilor a explicat ca va relua procedura de licitatie in curand, pentru a selectiona un alt constructor. Scrisoarea oficiala de incetare a contractului, care a fost semnat in data de 18 ianuarie, a sosit ieri la Ministerul Transporturilor, iar o clauza contractuala le permitea partilor sa renunte la contract fara niciun fel de penalizare in termen de 90 de zile de la semnare.
“N-au insistat sa prelungeasca termene, au venit si au zis cu voce mica sa mai lungim, ca n-au de unde sa faca rost de bani. Eu le-am spus: dom’ne, ce vreti voi nu-i posibil, ca vine DNA si facem puscarie. I-am spus unuia de acolo in franceza celebra expresie <PMP>, adica Police-Menottes-Prison.
Mie-mi pare rau ca am ajuns in situatia asta, pentru ca era primul contract de acest gen pe care-l semnam. Ce m-a deranjat insa pe mine este ca toti mancatorii de … cand n-aveam contract ziceau ca de ce nu facem autostrada, pentru ca apoi, cand aveam contract, sa caute tot felul de bube”, a declarat pentru Gandul ministrul Radu Berceanu.Autostrada Comarnic-Brasov ar fi trebuit sa aiba o lungime de 55 kilometri si trebuia sa atraga de pe pietele financiare 1.5 miliarde de euro. Contractul de concesiune pentru constructia acestui tronson de autostrada are o istorie de peste sase ani. In 2004, Ministrul Transporturilor de la acea vreme – Miron Mitrea, a semnat cu mai multe firme contracte pentru constructia unor portiuni de autostrada, care urmau sa fie realizate tot in regim de concesiune, iar consortiul Vinci-Aktor era responsabil pentru o portiune. Ulterior, contractele respective au fost reziliate din moment ce existau numeroase suspiciuni in legatura cu corectitudinea acestora.
In cazul in care nu s-ar fi reziliat contractul, autostrada Comarnic-Brasov ar fi trebuit sa fie functionala peste patru ani. Dupa ce autostrada ar fi fost pusa in functiune, investitorul urma sa inceapa recuperarea investitiei din taxa de acces si din plati facute de statul roman.
Pana atunci insa, Romania ramane doar cu A1, A2 si cei 42 de kilometri de autostrada deschisi intre Turda si Gilau.Via | Gandul
Noi ne putem deplasa ca Tarzan sarind din liana in liana!
Sau ca sa revin la traditiile seculare ale acestui popor,noi ne deplasam folosind carul cu boi.
Acum ramane de cazut cine mana carul si cine sunt boiii.
nu mai vesti de prost gust..noi romanii suntem obisnuiti cu astfel de vesti
sa va zic ceva..ceausescu a murit foarte repede..parlamentarii astia cum stau domne asa mult in parlament cand nu sunt capabili de nimic
traiasca prostia si spagile la votari
Nu greci, turci si alti cocalari marunti si smecheri..........
Ce sa zic....ma duce gandul ca francezi nu au vrut sa se murdadeasca pe maini cu "mizerile" se fac in aceasta tara.
Putin probabil ca in urmatori 10 ani sa fie o autostrada care strabate romania de la un capat la celalalt.
Insa cine dracu' sa fie nebun sa dea 90 milioane EUR per km (spagile incluse)?! Cum sa obtii finantare?!!! Daca voi ati fi bancheri ati crede ca asta e costul real (sau macar apropiat) al unei autostrazi?
Evident ca la asa sume ridicole, nimeni n-a vrut sa finanteze!
Cat despre noi, daca vom continua sa votam oameni care nu sunt in stare de nimic (imi amintesc perfect cum Basescu spunea ca n-avem nevoie de autostrazi) si sa fim fericiti cum lupta ei cu coruptia, atunci ne meritam soarta.
Si, ca fapt divers, e de-a dreptul trist cum discutam noi (cu pasiune) ce masina e mai puternica sau mai frumoasa cand mergem pe niste drumuri unde nici carutele n-au ce cauta.
Isi da seama vreunul din idiotii care ne conduc cati bani se pierd in fiecare zi in care n-avem infrastructura?! Nici nu mai vreau sa vorbesc, ca ma enervez prea tare...
Raspunsul este sigur nu.
care Armata? e intrebarea urmatoare. A noastra face ordine in Afganistan.
"Sa traitibine"
aia cum naiba le-au facut si noi nu suntem in stare nici de la cernavoda la c-ta sa o facem care e loc drept.
eu daca eram ministru cautam personal firmele care au construit in elvetia, italia, spania, germania si vb personal cu ele.
Ganditiva ca mai peste tot in lume dobanzile sunt pana in 6 la %, nui de mirare ca tara asta se duce pe apa sambetei.