Consecințele crizei de semiconductori: peste 4.5 milioane de mașini au rămas neasamblate în 2022

de Tiberiu Safta
Marti, 27.12.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu recent, circa 4.5 de milioane de mașini la nivel mondial au rămas neconstruite din cauza crizei mondiale de semiconductori. Același studiu preconizează că, din cauza crizei, 3 milioane de mașini nu vor putea fi asamblate în 2023.

Criza mondială de semiconductori persistă și în acest moment, la mai bine de 2 ani de când a fost declanșată. Cei mai mulți producători își puneau speranțe că, începând cu acest an, lucrurile își vor reveni încet-încet la normal. Din păcate, noile valuri de infecții cu Covid-19, alături de declanșarea războiului în Ucraina au dat peste cap toate aceste speranțe și au amplificat și mai mult această criză.

Asta s-a văzut în special pe liniile de asamblare. Potrivit unui studiu realizat de către compania americană Auto Forecast Solutions, circa 4.5 milioane de mașini la nivel mondial nu au putut fi asamblate complet din cauza acestei crize. Și asta doar în 2022. Datele studiului arată uzinele din America de Nord și din Europa au fost cele mai afectate.

Astfel, pe continentul nord-american, circa 1.025 de milioane de mașini au rămas neasamblate, în timp ce alte 673.000 de mașini din Europa nu au putut fi construite din cauza crizei. Asia vine pe locul 3, cu 424.000 de vehicule care nu au putut fi produse.

De asemenea, studiul arată că Grupurile Toyota și Stellantis au fost cele mai afectate de această criză în ultimii 2 ani.

Atât grupul nipon, cât și cel multinațional au rămas cu câte 2 milioane de mașini neconstruite. Aceștia sunt urmați de: General Motors, cu 1.6 milioane de mașini neasamblate, Grupul Renault, cu 1.3 milioane de vehicule ce nu au putut fi fabricate și de Grupul Volkswagen, cu un minus de 1.25 milioane de unități.

Același studiu arată că situația se va îmbunătăți în 2023, însă nu cu foarte mult. Acesta preconizează că, din cauza crizei, nu vor putea fi produse circa 3 milioane de mașini la nivel mondial.

via Lifenews

Comentarii (3)

  • Înțeleg. Daca făceau mai multe tot așa scunpe erau? Fiindcă mi se pare că deși mai puține, n am văzut nici o coada la vreo reprezentanța auto deocamdata. la cat de scumpe sunt mașinile, eu zic sa nu mai fabrice deloc. In fond aia din cuba inca merg cu mașini din anii 60 și n au murit.
    15 1
  • Seriff
    @Nsrei si mai vechi de anii 60, acolo nu mai e nici o poluare, ce norme euro, ce dpf, nu au nici un stres si totusi de ani de zile populatia din Cuba nu a murit de la nici o poluare.
    6 3
  • In momentul in care nu se mai cumpara masini, case, haine, telefoane sau vom manca mai putin se duce in cap toata economia planetei. Asa este construit sistemul in care traim, a produs bunastare pentru multa lume, cu pretul consumarii de resurse naturale.

    In rest de acord, au ajuns al naibii de scumpe masinile in ziua de azi, primul lucru pe care il fac cand citesc un drive test automarket este sa ma uit la nota, dupa care ma uit la pret. Aici am avut doar suprize neplacuta in ultimii ani. Tin minte cand un Passat blindat cu dotari era 35000, acum e 45000-5000 aceeasi masina.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru