Criza mondială de semiconductori persistă și în acest moment, la mai bine de 2 ani de când a fost declanșată. Cei mai mulți producători își puneau speranțe că, începând cu acest an, lucrurile își vor reveni încet-încet la normal. Din păcate, noile valuri de infecții cu Covid-19, alături de declanșarea războiului în Ucraina au dat peste cap toate aceste speranțe și au amplificat și mai mult această criză.
Asta s-a văzut în special pe liniile de asamblare. Potrivit unui studiu realizat de către compania americană Auto Forecast Solutions, circa 4.5 milioane de mașini la nivel mondial nu au putut fi asamblate complet din cauza acestei crize. Și asta doar în 2022. Datele studiului arată uzinele din America de Nord și din Europa au fost cele mai afectate.
Astfel, pe continentul nord-american, circa 1.025 de milioane de mașini au rămas neasamblate, în timp ce alte 673.000 de mașini din Europa nu au putut fi construite din cauza crizei. Asia vine pe locul 3, cu 424.000 de vehicule care nu au putut fi produse.
De asemenea, studiul arată că Grupurile Toyota și Stellantis au fost cele mai afectate de această criză în ultimii 2 ani.
Atât grupul nipon, cât și cel multinațional au rămas cu câte 2 milioane de mașini neconstruite. Aceștia sunt urmați de: General Motors, cu 1.6 milioane de mașini neasamblate, Grupul Renault, cu 1.3 milioane de vehicule ce nu au putut fi fabricate și de Grupul Volkswagen, cu un minus de 1.25 milioane de unități.Același studiu arată că situația se va îmbunătăți în 2023, însă nu cu foarte mult. Acesta preconizează că, din cauza crizei, nu vor putea fi produse circa 3 milioane de mașini la nivel mondial.
via Lifenews
In rest de acord, au ajuns al naibii de scumpe masinile in ziua de azi, primul lucru pe care il fac cand citesc un drive test automarket este sa ma uit la nota, dupa care ma uit la pret. Aici am avut doar suprize neplacuta in ultimii ani. Tin minte cand un Passat blindat cu dotari era 35000, acum e 45000-5000 aceeasi masina.