La prima vedere, sezonul 2017 al Campionatului Mondial de Anduranță nu va începe sub cele mai bune auspicii. Retragerea celor de la Audi sub pretextul de a se concentra pe competiţia de monoposturi electrice Formula E a lăsat un mare gol în cadrul competiției, întrucât greul cade acum pe singurii constructori care au mai rămas la clasa principală de prototipuri LMP1: Porsche și Toyota.
Și totuși, există toate motivele să avem parte de o confruntare spectaculoasă între tabăra germană și cea niponă, iar Cursa de 24 de ore de anul trecut este cea mai bună dovadă în acest sens: după 23 ore și 56 de minute din cursă, Toyota a pierdut prima poziție după o problemă tehnică la mașina-lider pilotată de Kazuki Nakajima. Porsche a profitat și a preluat conducerea într-unul dintre cele mai suprinzătoare finaluri de cursă din istoria motorsportului, reușind astfel să-și adjudece victoria.
Iar constructorul german are obiective mari și pentru acest sezon. "Obiectivul este să câștigăm Cursa de 24 de ore de la Le Mans și titlurile la piloți și constructori pentru a treia oară consecutiv", anunță Porsche.
Pentru a-și îndeplini aceste 3 obiective, inginerii au lucrat la îmbunătățirea prototipului Porsche 919 Hybrid și au dezvoltat două pachete aerodinamice. Primul este dedicat minimalizării forței de rezistență a aerului pentru a obține o viteză de top cât mai ridicată și va fi utilizat pe circuitul de la Le Mans, datorită liniilor sale drepte foarte lungi.
Al doilea pachet aerodinamic vizează circuitele cu mai multe viraje, specifice restului sezonului.La fel ca anul trecut, Porsche 919 Hybrid este echipat cu un motor V4 pe benzină cu capacitatea de 2.0 litri care furnizează aproape 500 de cai putere, iar acesta este acompaniat de un motor electric care furnizează 400 de cai putere către puntea față. Energia electrică provine de la două sisteme de recuperare: unul recuperează energia în momentele de accelerare și frânare, iar al doilea din sistemul de evacuare. Motorul electric generează echivalentul a 400 de cai putere, astfel că în total Porsche 919 Hybrid are 900 de cai putere.
Porche 919 Hybrid este singurul prototip capabil să recupereze energie atât la frânare, cât și la accelerare, iar în același timp concurează și în cea mai înaltă clasă de eficiență energetică, întrucât recuperează 8 MJ de energie pe circuitul de la Le Mans, valoarea maximă permisă de regulament. "Pentru 2017, 60-70% din vehicul a fost dezvoltat din nou. Conceptul de bază oferă în continuare oportunități pentru optimizarea detaliilor fine și pentru a îmbunătăți eficienta. Structură a rămas neschimbată, însă am analizat potențialul de optimizare pentru toate componentele și, în cele mai multe cazuri, le-am ajustat", spune Andreas Seidl, șeful Porsche.
Între timp, Toyota mizează pe o versiune îmbunătățită a prototipului TS050 Hybrid, adaptată de asemenea la cerințele unui regulament tehnic ușor schimbat.
Prototipul constructorului japonez este propulsat de un motor turbo V6 de 2.4 litri pe benzină a cărui eficientă a fost îmbunătățită prin creșterea compresiei și dezvoltarea camerei de combustie. Unitatea tradițională de propulsie este combinată cu un sistem hibrid care poate de asemenea să recupereze până la 8 MJ, la fel ca rivalii de la Porsche, iar dimensiunea și masa unităților MGU au fost reduse.
Sezonul 2017 al Campionatului Mondial de Anduranță va fi prefațat de o sesiune de teste care are loc în acest weekend pe circuitul de la Monza.
Competiția propriu-zisă va avea 8 curse de câte 6 ore, la care se adaugă Cursa de 24 de ore de la Le Mans.Circuit | Durata | Data |
Silverstone (Anglia) | 6 ore | 16 aprilie |
Spa (Belgia) | 6 ore | 6 mai |
Le Mans (Franta) | 24 ore | 17-18 iunie |
Nurburgring (Germania) | 6 ore | 16 iulie |
Mexic | 6 ore | 3 septembrie |
Austin (Statele Unite) | 6 ore | 16 septembrie |
Fuji (Japonia) | 6 ore | 15 octombrie |
Shanghai (China) | 6 ore | 5 noiembrie |
Bahrain | 6 ore | 18 noiembrie |
Comentarii (1)