Confirmare stiintifica: azotul prelungeste durata de viata a pneurilor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In urma unui studiu realizat de Departamentul National de Transport si Securitatea Traficului pe Autostrazi (NHTSA) din SUA s-a ajuns la concluzia ca pneurile care sunt umplute cu mai mult de 90% azot au o durata de functionare mai mare. De asemenea, ele isi pastreaza manevrabilitatea, durabilitatea si rezistenta in timpul rularii.
In cadrul aceluiasi studiu s-a demonstrat ca anvelopele umplute cu azot vor imbunatatii siguranta in timpul rularii si vor avea un efect benefic asupra consumului de carburant. “Rezultatul pe care il asteptam din partea azotului era sa mentina presiunea in pneuri, ceea ce ajuta la conservarea proprietatilor acestora”, a declarat un oficial NHTSA.
In cele 90 de zile de teste de laborator, pneurile umplute cu azot au avut o scadere a presiunii cu doua treimi mai mica decat a celor umflate cu aer. Media pe luna a acestei scaderi de presiune a fost de 1.39 de procente, in timp ce anvelopele umplute cu aer au inregistat o pierdere de 2.13% .
“Cercetarile arata ca pneurile umflate in mod corect isi pot prelugi durata de functionare cu pana la 25% si, de asemenea, scad consumul de carburant al masinii cu pana la 5%”, a declarat Mike Wise, seful Kwik-Fit Fleet, o companie care ofera astfel de servicii.
via | fleetnews
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
confirmare si mai stiintifica. aerul din atmosfera oricum are aproape 80% azot, asa ca la masini nu are nicio valoare (la F1 conteaza fiecare sutime, zecime....). eu am presiunea facuta de cand am schimbat cauciucurile si nu a pierdut deloc.
Aerul, inclusiv cel compresat, are in compozitie 78% nitrogen.
Atat oxigenul cat Azotul sunt molecule diatomice, iar azotul are o masa mai redusa decat oxigenul, drept pentru care molecula de oxigen (O2) este mai mare decat cea de azot (N2). Asadar daca ar fi sa ne referim la "evedare moleculara" printr-un spati care sa permita atat moleculelor de oxigen cat si a celor de azot, azotul s-ar difuza mai repede.
Daca ar fi sa luam de buna definitia din Wiki Answers, azotul are 300 picometri in tim pe oxigenul are 292 picometri.
Teoria ca azotul pastreaza structura chimica si fizica a cauciucului un timp mai indelungat, este, in teorie adevarata, insa... ... sansele ca deteriorarea chimica si implicit cea fizica in interiorul anvelopei sa se produca mai rapid decat deteriorarea fizica exoerioara (daorita rularii) este extrem de scazuta, in afara de cazul in care discuta de anvelople trailerelor de recreatie.
De ce trailerele de recreatie sunt o exceptie? Datorita faptului ca acestea sunt rulate cateva saptamani pe an, cel mult 2-3 luni, restul timpului nefiind in uz. Sub acest aspect, compozitia chimica si fizica din interiorul anvelopelor din trailere de recreatie se produce mai rapid decat uzura exterioara datorita rulajului.
Cand vreodata ati schimbat Dvs. cauciucurile din cauza faptului ca s-au scorojit? In 99% din cazuri pneurile sunt schimbate datorita deteriorarii exterioare nu interioare.
Daca ar fi sa facem referire la legea lui Graham, am vedea ca
rata de efuzie a unui gaz este invers proportionala cu radacina patrata a propriei greutati moleculare
In afara celor care au direct de castigat din punct de vedere material si care prezinta din cand in cad cate o stiinta fictiva, nu exista o dovada clara stiintifica ce poate demonstra si justifica folosirea azotului in pneurile vehiculelor de pasageri.
Cat despre imbunutatirea consumului, o stabilitate mai mare, etc, etc... .. sunt numai basme.
parerea mea este ca un sofer responsabil isi verifica presiunea la benzinarie, cand face plinul - deci la maxim o luna .... si asta-i gratis, ajuta la pastrarea unei presiuni bune in cauciucuri..etc. ( in primul rand este gratis :)) )
Am dat 7 lei pe roata. Chiar si cu vidare eu cred totusi ca este cam scump. Vulcanizarea este pe Splai, pe sensul de la tirgul Vitan catre pod Mihai Bravu, linga reprez. Toyota. "Siveco" Nu prea se arunca nimeni la scula aia de vidare pentru ca este scumpa. In fapt se foloseste de compresorul de aer, dar ea in sine este scumpa la achizitie. Dar, daca au bagat bani in ea, inseamna ca le merge bine :))...si ar mai fi si cei de linga depoul de tramvaie Dudesti, pe C.Vitan, autosoft parca sau cam asa ceva, pina in Mihai Bravu pe partea stanga. Finalul este ca azotul in stare densa, adica numai azot, izoleaza temperatura din interiorul anvelopei cu mediul ambiant, cu janta si asta ar fi trebuit s-o spuna cel putin unul dintre cei de mai sus. Ca si Argonul, azotul nu conduce temperatura. Numa bine !
În general, materialele cu conductivitate termică mare au în acelaşi timp şi o conductivitatea electrică mare, şi invers. De exemplu, metalele, buni conductori de electricitate sunt şi buni conductori termici, iar sticla, materialele plastice, gazele conduc foarte puţin atât căldura cât şi electricitatea.
Conductivitate termică azot 0,02598 W/(m·K)
Conductivitate termică oxigen 0,02674 W/(m·K)
Si uite ca eu iti spun ca ai doar azot in cap si inainte sa postezi niste ineptii, pune mana pe o carte de fizica (e materia aia la care chiuleai tu mereu) sau googaleste putin.
La subiect vorbind, eu nu stiu cat de idiot sa fi sa crezi aberatiile astea. Presupunand ca aia chiar au facut testele alea si sunt corecte, daca facem babeste un calcul asupra a doua cauciucuri ambele la presiunea initiala de 2.5 bari, dupa o luna rezulta:
azot: 2,5 - 1.39%= 2.46 bari
Aer : 2.5 - 2.13%= 2.44 bari
Deci, diferenta de 0.02bari. Aceasta duce la la o economie de combustibil de 5%. Pot sa ma tavalesc pe jos de ras?
Conductivitatea termică este mărimea fizică prin care se caracterizează capacitatea unui material de a transmite căldura atunci când este supus unei diferenţe de temperatură.
În general, materialele cu conductivitate termică mare au în acelaşi timp şi o conductivitatea electrică mare, şi invers. De exemplu, metalele, buni conductori de electricitate sunt şi buni conductori termici, iar sticla, materialele plastice, gazele conduc foarte puţin atât căldura cât şi electricitatea.
Conductivitate termică azot 0,02598 W/(m·K)
Conductivitate termică oxigen 0,02674 W/(m·K)
La subiect vorbind, eu nu stiu cat de idiot sa fi sa crezi aberatiile astea. Presupunand ca aia chiar au facut testele alea si sunt corecte, daca facem babeste un calcul asupra a doua cauciucuri ambele la presiunea initiala de 2.5 bari, dupa o luna rezulta:
azot: 2,5 - 1.39%= 2.46 bari
Aer : 2.5 - 2.13%= 2.44 bari
Deci, diferenta de 0.02bari. Aceasta duce la la o economie de combustibil de 5%. Pot sa ma tavalesc pe jos de ras?
Eu nu am sustinut altceva si nici nu m-am obosit sa "google"-uiesc. Iar idiot...poate sunt, posibil asa cum zici tu, dar meritam asa ceva ?!
Maturizeaza-te mai repede pana nu te ranesti...de cineva.
Te pupa tata...dulce de tot
Temperatura interiora a pneurilor este relevanta doar in cazul masinilor competitionale cum ar fi NASCAR, Formula (1,2,3), circuit viteza si/sau circuit drifting, unde temperatura interioara (a pneurilor) se poate ridica pana la 100°C-110°C, in timp ce la vehiculele de pasageri temperatura interioara a pneurilor nu depaseste 60°C nici macar in conditiile unei conduceri cu viteza sporita gen autostrada,
Dupa cum stim punctul de fierbere al apei este la 100°C.
In acest moment condensul din interiorul anvelopei provenind din aerul compresat incepe sa fiarba, fapt ceea ce conduce la o crestere semnificanta si de luat in consideratie a presiunii din interiorul anvelopei.
Pentru a beneficia pe deplin de folosirea azotului, pneurile nu trebuiesc numai vidate dar si scoase de pe janta si supuse cel putin 1 ora la un curent de aer firebine pentru a asigura o evaporare totala a condensului existent.
Concluzie diferenta exista, cel putin pe mine m a convins.... si nu vad de ce n as baga azot cand sunt locuri unde te costa 3 lei de roata... deci nu i o fitza, nu scrie nicaieri ca am azot in roti....
Teoria ca teoria da practica te.... mai invata si altceva....