Volkswagen a anunțat astăzi oficial faptul că primii clienți ai noului model electric compact ID.3 vor intra în posesia mașinilor în luna septembrie, comenzile efective urmând să fie realizate începând cu luna iulie la dealerii mărcii.
Primele exemplare ID.3 1st Edition vor fi livrate către clienții care se înscriu în ID.3 1st Mover Club, membrii acestuia urmând să beneficieze în plus de o serie de facilități interesante, printre care și o stație de încărcare rezidențială AC care se numește Moon Connect și care permite încărcarea domestică a mașinii cu până la 7.2 kW.
Pe de altă parte, primele exemplare ID.3 livrate nu vor beneficia temporar de câteva sisteme tehnologice anunțate de Volkswagen (funcția App Connect și o parte a facilităților Head-Up Display), acestea urmând să fie activate gratuit la dealerii mărcii la începutul anului viitor.
Vă reamintim că Volkswagen a deschis lista de pre-comenzi pentru unul dintre cele mai așteptate modele electrice ale industriei auto în cursul anului 2019, cei interesați fiind înscriși pe lista de așteptare după plata unui avans de 1000 de euro. 30.000 de potențiali clienți europeni și-au arătat intenția fermă de a achiziționa un ID.3 la finalul perioadei de pre-înscrieri.
Trei versiuni de baterie, autonomie maximă de 550 km
Ediția specială de lansare 1st este oferită în versiunea de motorizare Pro, care include motorul de 150 kW și 310 Nm și o baterie cu capacitatea de 58 de kWh care permite o autonomie maximă de 420 de kilometri.
Ulterior, Volkswagen le va oferi clienților două variante suplimentare: versiunea de bază Pure, care va deveni și cea mai accesibilă (baterie de 45 kWh, putere maximă 110 kW, autonomie maximă 330 km) și versiunea de top Pro S (baterie de 77 kWh, putere 150 kW, autonomie maximă 550 km).
În versiunea de bază (Pure), ID.3 va oferi un charger integrat care permite încărcarea mașinii la stații rapide DC de până la 50 de kW (maxim 7.2 kW pentru stațiile AC). autonomie va permite încărcarea la stații rapide cu până la 125 kW, oficialii Volkswagen susținând că lucrează la îmbuntățirea constantă a capacității de încărcare a bateriei noului model.
Varianta de motorizare Pro (din care face parte și ID.3 1st Edition) permite încărcarea la stații rapide DC de până la 100 kW (maxim 11 kW la stații AC). În sfârșit, varianta cu cea mai mareConform reprezentanților Volkswagen, marca germană va livra în cursul anului 2020 în jur de 60-70 de mii de exemplare ID.3 clienților europeni. Nu este încă programată o eventuală lansare a modelului în Statele Unite.
Prețuri în creștere
Volkswagen a anunțat prețurile preliminare de achiziție pentru ediția de lansare ID.3 1st în România la finalul anului trecut. Dacă atunci vorbeam de un preț de pornire de 36.000 de euro pentru versiunea de bază a acestei ediții de lansare, costurile de achiziție au crescut între timp cu circa 3000 de euro pentru fiecare echipare. Astfel, ID.3 1st costă acum în varianta de bază 39.043 de euro (cu TVA inclus), echiparea medie Plus duce prețul la 44.755 de euro, în timp ce echiparea de top Max ajunge la 50.470 de euro.
Mașini electrice 2020 în România
|
||||
MODEL/VERSIUNE | SEGMENT |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Skoda Citigo-e iV | hatchback de oraș | 83 | 265 | 19.990 |
Smart EQ Fortwo | hatchback de oraș | 81 | 160 | 22.122 |
Volkswagen e-Up! | hatchback de oraș | 83 | 260 | 22.448 |
Opel e-Corsa | hatchback subcompact | 136 | 330 | 29.600 |
Peugeot e-208 | hatchback subcompact | 136 | 340 | 29.990 |
Renault Zoe | hatchback subcompact | 110 | 316 | 30.350 |
Mini Cooper SE | hatchback subcompact | 184 | 270 | 33.082 |
Peugeot e-2008 | SUV subcompact | 136 | 310 | 33.490 |
Mazda MX-30 | SUV compact | 143 | 200 | 33.900 |
Nissan Leaf | hatchback compact | 150 | 270 | 36.700 |
DS 3 Crossback E-Tense | SUV subcompact | 136 | 320 | 37.900 |
Volkswagen ID.3 1st Pro | hatchback compact | 204 | 420 | 39.043 |
Hyundai Ioniq Electric | hatchback compact | 136 | 311 | 39.199 |
BMW i3 | hatchback subcompact | 170 | 300 | 39.806 |
Honda e | hatchback subcompact | 154 | 211 | 39.980 |
Hyundai Kona Electric | SUV subcompact | 136 | 289 | 40.163 |
Kia e-Niro | SUV compact | 136 | 289 | 40.460 |
Audi e-tron | SUV mare | 313 | 336 | 70.747 |
Audi e-tron Sportback | SUV mare | 313 | 347 | 72.996 |
Mercedes-Benz EQC | SUV compact | 408 | 416 | 75.922 |
Jaguar I-Pace | SUV mediu | 400 | 470 | 77.945 |
Porsche Taycan | sportivă | 530 | 407 | 110.625 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
din ce vad pe net cica la o EV juma de pret e bateria. daca chiar asa e, nu e cazul sa te miri ca au finisaje interioare modeste.
dar sa nu disperam, nu ne obliga nimeni sa luam electrice, astea termice vor fi mult timp pe piata. cine are bani sa isi ia. doar nu le cumpara pe banii mei.
Nu exista nimeni care sa fi dat comandă. Exista 30.000 de oameni care au dat avans de 1000 de euro pe o lista de așteptare. Dar niciunul nu a configurat sau a comandat mașina. Din iulie încep comenzile efective.
N-are rost să-mi mai risipesc... kilovați din energia propried :-) repetând că de fapt SUNT fan electrice, dar și al liberei concurențe -- inclusiv între produse care ar trebui să fie competitive primordial prin prețul lor... și nu-s în cazul electrocutării ăsteia forțate.
Strict ontopic, VW o zbârcește grav cu pseudo-lansările lor de tip plan cincinal, dublate evident și de anunțuri fanteziste ref. la prețuri -- care clar nu pot rămâne valabile după ani de zile.
...Dar nimeni nu pare să fie vexat de asta (și de multe altele.)
Latura pozitivă e că VAG nu-s la fel de amatori-începători ca alții pe felia BEV -- în ciuda unor opinii contrarii, *vechiul* e-Golf are de ex. un bun randament energetic și puține hibe -- și implicit ID-urile astea n-au cum să fie niște rateuri.
Pe de altă parte, citeam azi o altă știre... grotesc de amuzantă, conexă politicilor stranii ale marketingului VW: cumpărătorii de e-Golf au posibilitatea să participe efectiv (adică manual, pe benzile de montaj) la fabricarea viitoarei lor mașini.
Micul detaliu că tre-să plătescă 215 € pentru câteva ore de muncă (!!!) trece și de data asta neobservat.
Hmm, va fi interesant cate din precomenzi se vor finaliza.
Oricum, electricele raman deocamdata niste jucarii scumpe. Cel putin duble ca pret fata de un model clasic echivalent.
Mai asteptam.. 10-20 de ani .. cat o fi nevoie .. doar sa nu ne forteze cineva sa ne curentam chiar daca e scump.
Deci nu poti zice de Vw ca a ajuns sa produca masini electrice la presiunea pietei.
Presiunea pietei e de vreo 4-5 ani incoace. Si nu e vorba neaparat de presiunea pietei ca piata se descurca foarte bine cu toata suita de tipuri, categorii si modele, ci mai degraba de presiunea creata de Tesla si hype-ul din jurul ei asupra producatorilor clasici.
Cererea de electrice la preturile actuale, nu da pe afara.
La Tesla e intr-adevar coada, din n motive, dar la restul, nu vad sa fie inghesuiala.
Mai au si ei destul pana sa arate a masini cu care ne-am obisnuit, dar e mai usor sa recupereze ei ce le lipseste decat ceilalti. Adica, sti ca ai o vopsea mai proasta si ceva lufturi la imbinari, dar ai si cea mai buna masina electrica (baterie, motor, timpi de incarcare)
1.1. Este (inca) o mare diferenta fata de ceea ce ne doream cu totii acum 3 ani privind pretul unei masini electrice compacte, gen VW ID.3: circa 24.000 Euro.....
Vezi:
http://www.automarket.ro/stiri/tesla-model-3-va-avea-inca-un-rival-de-temut-in-2020-volkswagen-id-ar-78505.html
1.2. Dupa lupte seculare, am gasit si garda la sol a modelului VW ID.3: aceasta este de 15 cm, ceea ce nu este deloc rau.
2. Cred ca este MULT exagerata parerea potrivit careia 50% din pretul unei masini pur electrice este reprezentat DOAR de costul bateriei.
De ce?!
Pretul bateriei de 100 kWh (TESLA Model S si Model X - generatiile 2020 cu autonomii electrice de circa 650 km) este undeva la 12.000-13.000 USD ceea ce insemna undeva la 11.500 Euro.....
Costa aceste doua modele DOAR 23.000 Euro?!
Sa fim seriosi....Ele pornesc de la circa 70.000 Euro ....
Si ce tehnologii incorporeaza aceste masini - varf de lance in industria masinilor ce se deplaseaza exclusiv prin utilizarea energie electrice inmagazinate in batriile de acumulatoare...
Alt exemplu: SKODA Citigo-e iV are o baterie de acumulatoare de doar 36,8 kWh si porneste de la circa 20.000 Euro.
CONCLUZIE:
O masina electrica este un produs (inca) destul de nou pe piata si are incorporate preturi de cercetare, tehnologii noi, productie, transport etc, in acest moment mai mari decat cele ale unei masini conventionale unde drumurile sunt deja batatorite de mai bine de 100 de ani.
Dincolo de pretul lui ID3 care nu are legatura cu ce se anuntase initial, triada Hyunday-Kia formata din Ioniq, Niro si Kona, are niste preturi ridicole raportate la autonomie. De unde se anuntase ca vor fi miracolele accesibile ale electrificarii, au ajuns niste jucarii de 40 mii euro cu autonomii rizibile.
Ceva e gresit in poza asta