Skoda pregăteşte o surpriză pentru Salonul Auto de la Geneva. Constructorul ceh este aşteptat să expună la standul său un concept în premieră mondială. Primele informaţii vorbesc despre prototipul viitoarei generaţii Fabia.
Modelul de clasă A, existent pe piaţă din anul 2007, se pregăteşte să lase loc unei noi generaţii, cea de-a treia. Subcompacta va face uz de aceeaşi platformă modulară MQB a Grupului Volkswagen, programată să ajungă şi sub caroseria viitoarei generaţii Polo.
Platforma va fi ceva mai scurtă, însă, chiar şi aşa, noua Fabia va mai creşte în dimensiuni la capitolul lungime şi lăţime. Prin urmare, modelul cehilor va fi mai spaţios la interior şi va oferi un portbagaj vizibil mai mare.
Propulsia va fi asigurată de mai multe motoare TSI şi TDI, benzină şi diesel, cunoscute deja fanilor Volkswagen. Printre candidaţi se va afla, în mod sigur, şi unitatea pe benzină, cu doar trei cilindri, de 1.2 litri, pregătită deja de inginerii părintelui german.Designul, o caracteristică extrem de disputată şi în cazul actualei generaţii, promite să se schimbe în bine odată cu noul model. Winfried Vahland, şeful Skoda, a declarat că aspectul estetic al viitoarei generaţii „va fi mult mai tineresc şi va fi inspirat din versiunea de raliu S2000. De asemenea, tot pentru a se adresa publicului tânăr, modelul va miza pe gadget-uri şi conectivitate.”
Versiunea de serie ar putea fi dezvăluită în cadrul Salonului Auto de la Paris, în toamna acestui. Producţia ar urma să fie demarată la scurt timp după aceea, în cadrul aceleiaşi uzine din Mlada Boleslav pentru ca primele exemplare să ajungă în showroom-uri la începutul lui 2015.
Clasa asta mica marjeaza acum pe linii de design foarte indraznete. Daca vor merge in continuare pe "designul usor de recunoscut" la fel de usor vor merge pe aceeasi panta descendenta a vanzarilor tipica vechii generatii de Fabia.