Unul dintre cele mai interesante concepte cu viitor într-un model de serie dintre cele prezentate în acest an la Salonul Auto de la Geneva vine de la un constructor care începe să prindă aderență la nivel European prin noua sa generație de SUV-uri. Este vorba de SsangYong și de al său XAVL Concept, un studiu care trădează direcția de design pe care marca sud-coreeană o va aborda în următorii ani.
Ssangyong XAVL Concept: date esențiale
● Conceptul XAVL este o evoluție a unui alt concept prezentat de Ssangyong în 2015. Se numea XAV și era o versiune ceva mai scurtă decât noul studiu de la Geneva. Explicația Ssangyong: "Această versiune lungă este concepută pentru a găzdui 7 pasageri în cel mai înalt confort".
● Atât XAV, cât și noul XAVL Concept sunt sursele de inspirație ale noii generații Rexton, SUV-ul de vârf al gamei constructorului sud-coreean. Acesta va fi lansat oficial în Europa în 2018.
● Conform Ssangyong, XAVL este un acronim al expresiei "eXciting Authentic Vehicle Long".
● XAVL Concept "combină capabilitățile off-road cu versatilitatea și aspectul practic al unui monovolum".
Cele șapte locuri sunt individuale, fiecare dintre cele șase dedicate pasagerilor fiind rabatabile separat, în funcție de nevoie de spațiu ale acestora.● La exterior, conceptul este dominat de linii geometrice agresive și masculine care probabil că vor fi transpuse în mare și pe modelul de serie derivat.
● Fiind un concept care anunță un model de producție, Ssangyong ne oferă deja o primă privire asupra motorizărilor de sub capotă. Vorbim de un diesel de 1.6 litri și de un motor pe benzină de 1.5 litri turbo. Ambele sunt Euro 6 și pot fi cuplate cu transmisii manuale sau automate cu 6 trepte. Conform Ssangyong, conceptul nu oferă tracțiune integrală, deci rămâne de văzut dacă versiunea de serie va schimba acest aspect.
● La nivelul siguranței pasive, conceptul oferă un airbag exterior dedicat pietonilor. Singurul model care oferă în serie această soluție este Volvo V40. O altă inovație la nivelul airbag-urilor este prezența unuia central, montat între șofer și pasagerul din dreapta.
Ssangyong nu oferă încă detalii despre cum a fost implementată această soluție tehnică.● La nivelul sistemelor de asistență, XAVL (și viitorul Rexton) oferă toate pachetele moderne existente pe modelele mărcilor europene: frânare automată de urgență, avertizare la schimbarea benzii cu direcție activă care face mașina să revină pe banda inițială, asistent de fază lungă, monitorizare a unghiului mort și alertă pentru traficul perpendicular la manevrele în marșarier.
● Alte elemente anunțate de conceptul Ssangyong: un display central de 10.25 inch, hotspot wifi, parcare automată.
Altfel, interiorul ca design si ergonomie e excelent, stil Peugeot 3008/5008 (chiar seamana si ca design, nu m-ar mira sa fie fabricat tot de Faurecia). Imi place schimbatorul stil Jaguar.