Conceptul Mission E a primit un nume pentru versiunea de serie: Porsche Taycan va deveni în 2019 primul model electric al mărcii

de Daniel Popescu
Sambata, 09.06.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche a anunțat că Mission E va primi numele Taycan la lansarea pe piață în cursul anului viitor, când va deveni primul model electric de serie al constructorului german.

Porsche a anunțat la sfârșitul acestei săptămâni o serie de informații suplimentare cu privire la planurile de lansare a primului model electric de serie din istoria mărcii.

Germanii au stabilit inclusiv numele oficial sub care va fi comercializat modelul, iar acesta va fi cunoscut drept Porsche TaycanPotrivit constructorului de la Stuttgart, numele are o proveniență orientală și, în traducere aproximativă, înseamnă "un cal tânăr, plin de viață".

Numele face referire directă la calul surprins în timpul unui salt care este prezent pe emblema Porsche din 1952. "Noua noastră mașină sport electrică este puternică și fiabilă. Este un vehicul capabil să acopere în mod constant distanțe lungi și care simbolizează ideea de libertate”, explică Oliver Blume, președintele Consiliului Executiv al Porsche.

Porsche Taycan va fi astfel versiunea de serie a conceptului Porsche Mission E, iar specificațiile tehnice ale acestuia se vor păstra în cea mai mare parte. Astfel, versiunea de serie va fi echipată cu două motoare electrice care vor genera în total 440 kW, echivalentul a 600 de cai putere, ceea ce va permite mașinii să ajungă la 100 km/h în mai puțin de 3.5 secunde. De asemenea, modelul va ajunge la 200 km/h în mai puțin de 12 secunde.

Totuși, Porsche a confirmat anterior că modelul va fi disponibil în mai multe versiuni de putere, iar varianta de bază ar urma să coste circa 80.000 de dolari.

Porsche susține că autonomia modelului electric va fi de 500 de kilometri, însă aceasta a fost calculată pe baza vechiului standard NEDC, ceea ce înseamnă că autonomia reală va fi undeva între 350 - 400 de kilometri.

Pentru producția noului Taycan, Porsche construiește o zonă de asamblare dedicată la uzina de la Zuffenhausen și va angaja încă 1.200 de oameni.

Investiția totală în dezvoltarea lui Taycan și a viitoarelor sale versiuni este de 500 de milioane de euro, la care se adaugă un miliard de euro pentru electrificarea gamei de modele tradiționale. În total, Porsche va investi 6 miliarde de euro în electromobilitate până în 2022.

Via Porsche

Comentarii (3)

  • mircea badea
    manelistic numele!

    look american...masina smechera si ieftina.
    2 13
  • arata genial

    ...dar sa nu o scoata in albul asta ca prea seamana a Tesla S. si nici electrica sa nu o ofere ca deja voi incepe sa cred ca astia de la Porsche au furat toata tehnologia lui Musk.

    PS...furtul evident e la clantele usilor.
    6 4
  • zamaraii
    Atentie mare la furt! Deja i-au disparut oglinzile!!!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru