La începutul lui 2021, Dacia a dezvăluit conceptul Bigster, alături de noua siglă Dacia, ca parte a planului de electrificare a Grupului Renault, numit Renaulution. Deocamdată, se cunoaște faptul că viitorul model de serie Bigster va debuta în 2024 sau în 2025.
Acum, conceptul Dacia Bigster a fost adus la București pentru prima dată. La eveniment a luat parte șeful studioului de design al mărcii, Yohann Ory. El a declarat pentru publicația Profit.ro că versiunea de serie va avea un design similar cu cel al conceptului în proporție de 90-95%, iar elementele obținute prin procesul de reciclare vor fi utilizate și pe modelul de serie.
Potrivit spuselor sale, jantele de dimensiuni mari, precum și design-ul lor special vor fi prezente pe modelul de serie, la fel și vopseaua verde kaki, alături de noua culoare a siglei Dacia. De asemenea, Ory a precizat că viitoarea generație Duster va avea elemente de design preluate de la acest concept. Viitorul Duster este programat să debuteze în 2023.
Dacia Bigster de serie va fi plasat deasupra lui Duster ca dimensiuni, cu o lungime de 4.60 de metri. motorul ar putea dezvolta peste 280 de cai putere, însă acest lucru nu a fost confirmat. Mai mult, modelul de serie Bigster va fi disponibil și într-o versiune cu 7 locuri.
Mașina va fi disponibilă cu tracțiune 4x4 și va avea motorizări hibride. Potrivit unor zvonuri recente,via Profit
„Mașină ieftină și culori hidoase” - cam asta ar fi identitatea de marcă a Dacia după rebrănduire.
După ce va fi lansată pe piață, sunt convins că nici 1% dintre cumpărători nu va alege această culoare.
Bigster aduce a cybertruck ioniq 5 construit din PET-uri.
Până la urmă, clienții Dacia merită din plin.
Oricum, ce tradiţie avem pe tărâm 4x4! Am exportat ARO în toată lumea (în peste 100 de ţări). Unii din Vest le-au construit sub licenţă. Iar acum ne chinuim să “scoatem capul în lume” cu Dacii minuscule, zgârcite ca spaţiu şi confort (ca semn al sărăciei care se înrădăcinează pretutindeni, inclusiv Vestul priveşte cu speranţă către miovencele noastre – de aceea se lasă “cucerit”, măi Andrei a.k.a. Mafia). Nimic bun n-a ieşit din mâinile conducerii politice postdecembriste. Au pierit industrii care ne-au făurit un renume “afară”, în pofida mitului perfid al “fierului vechi, necompetitiv”.
Dezolant…Ni s-a disipat identitatea, implicit mândria. În numele conformismului pro-globalizare.
daca ar fi sa ii aduc o critica, sunt rotile, care desi arata atractiv pentru multi, mie imi par cam prea mari si prea late ...vor genera o frecare si asfaltul de toata frumusetea = consum mare si zgomot enervant la rulare. bine, dar asta se intampla la multe alte marci.
poate sunt eu mai anticurent fiindca eu unul nu-mi doresc roti mari, ba chiar din contra, mi-e dor de vechile roti cu jante mici, de 13-14-15 toli cu anvelope nu prea late si talon de cel putin 65-70, care asigurau confort la rulare, zgomot si consum mic, plus risc mic de pana. dar nu se mai gaseste asa ceva...in ziua de azi si pe masini de clasa B se pun 18-19 toli, (skoda fabia, de ex.) motivand ca cica dau mai bine ca aspect. asa o fi, daca zic ei...
daca lungimea bigsterului de 4,60 metri se confirma, e totusi bine, in limite acceptabile ca sa poata fi folosita la nevoie, ocazional si in oras. desi mai lunga cu vreo +25 cm decat duster si cu +5 cm decat jogger, ramane totusi cu vreo -9 cm sub octavia (!!) de altfel, una dintre cele mai populare si polivalente masini (oras, exterior, job, vacante, cumparaturi, mutari chiar, teoretic si practic buna la orice). jogger si bigster au sanse sa rupa o bucata buna din vanzarile octaviei, cel putin in cazul oamenilor mai pragmatici, fara pretentii de clime pe tz-spe zone, audio cu n-spe difuzoare sau echipari L&K.
mai trebuie spus ca obiectul prezentat de Dacia nu este o masina adevarata, este doar o macheta la scara 1:1 sau foarte aproape de scara reala. ce vedem aici nu are motor, transmisie, absolut nimic. si nimic in interior. pentru manevrare dispune de un mic motor electric actionat prin telecomanda. frumos era sa faca AM precizarea asta, nu noi, cititorii.
Chiar nu văd de ce nu ar fi apreciat acest model dacă prețul ar fi unul corect… mai ales ca încă este un proiect deci anumită “efecte” de design se mai pot “estompa” in timp pana la lansarea in producție.
Dupa cum vedem in zilele astea cu asupra de masura, intr-o saptamana lucrurile se pot schimba radical.
Apropo, am auzit ca le place tot mai mult aroma de fum de carbune dregatorilor de la Brucsal. :)
Now ain't that interesting?! :)
Stiu ca e injurat Putler pe toate caile si prin toate orificiile, dar tre sa-i dam Putlerului ce-i al Putlerului: a reusit imposibilul. In 3 zile a reusit sa razgandeasca o armata de functionari amortiti si imbuibati, care crapa de bine si nu mai stiu ce directive imbecile sa arunce pe noi (aka "se plictisesc atat de groaznic ca nu stiu cum sa-si mai bata joc de noi"). As spune chiar ca Putler e magician! Pe legea mea! :))
Ca sa-ți răspund la ceva ce era evident… in acest caz din punctul lui de vedre un bărbat adevărat apreciază acest design… ai văzut ce ușor este, stai jos maxim 4!
Știm, ai vrut sa evidențiezi ceva in mod filozofic… dacă ai caracter spune ce ai de spus, oricum poți fi oricine, aici totul este anonim. De aici si diareea inutila a unora, si câte o data ma includ asta este am timp de pierdut ;)