Conceptul BMW Vision Efficient Dynamics ar putea rivaliza Audi e-tron

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 05.10.2010
BMW va încerca să atace segmentul supercarurilor cu propulsie alternativă atunci când va lansa versiunea de serie a conceptului Vision Efficient Dynamics. Sportivul va ataca direct electricul Audi e-tron.

Esential

356 de cai putere sunt ascunşi sub capota conceptului BMW Vision Efficient Dynamics.
4.8 secunde îi sunt necesare conceptului pentru a atinge 100 de km/h.

Atunci când a lansat conceptul Vision Efficient Dynamics, BMW a declarat că va folosi prototipul ca punct de plecare pentru o nouă filosofie de design, dar şi pentru un model sportiv complet nou, capabil să se bată în eşalonul superior al supercarurilor.

Expunerea conceptului la Salonul de la Paris a realimentat însă speculaţiile, revista germană Autobild grăbindu-se să anunţe o versiune de serie pentru anul 2013. Potrivit jurnaliştilor germani, Vision Efficient Dynamics va lua naştere într-un număr limitat de exemplare, estimat între 5000 şi 10.000 de unităţi.

Modelul sportiv va beneficia de un tren de propulsie alternativ, capabil să îl poziţioneze alături de viitorii rivali Mercedes SLS AMG E-Cell, Audi e-tron şi chiar Porsche 918 Spyder.

Sub caroseria futuristă se ascunde un ansamblu hibrid, capabil să propulseze conceptul până la 100 de km/h în doar 4.8 secunde şi să-i asigure o viteză maximă de 250 de km/h. Vision Efficient Dynamics reuşeşte să atingă această performanţă cu ajutorul unui motor turbodiesel de 1.5 litri, cu trei cilindri, ajutat de două propulsoare electrice, poziţionate pe fiecare axă.

Fişa tehnică indică o putere totală de 356 de cai putere şi un cuplu motor de 800 de Nm.

Deşi bagajul de resurse nu este unul impresionant, conceptul bavarez poate bifa performanţe bune, mulţumită masei totale reduse, care însumează doar 1395 de kilograme. Chiar şi aşa, dimensiunile lui Vision Efficient Dynamics permit transportul a patru pasageri şi bagajele lor. 

via | bmwblog

Comentarii (2)

  • pai si cu ce draq ar putea rivaliza .. cu Tata Nano "electric" .... normal ca va rivaliza cu "specimenul electric" al vecinilor de la Mercedes si VAG

    tare curios sunt cum or sa atinga masa aia de 1395kg . . . fara sa o faca din carbon si sa coste 200000E . . . doar un "gand" :P
    2 1
  • 1395 are conceptul
    Care nu e facut decat sa ruleze de parada, atat si care evident ca ar costa mai mult de 300.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru