Germanii de la BMW lucrează de zor la noua platformă Neue Klasse. Pentru a ne face o idee despre ce ne pregătește constructorul din Munchen, BMW tocmai a publicat o serie de imagini și informații despre un nou concept.
Denumit Vision Driving Experience, reprezentanții companiei insistă că acest prototip nu va intra în producția de serie. El este, de fapt, o platformă de teste pentru un sistem de control al dinamicii și condusului dezvoltat special pentru Neue Klasse.
Acest "creier" super inteligent a fost botezat "Heart of Joy", iar el se va regăsi pe toate modelele cu zero emisii din familia Neue Klasse.
Unitatea de control se va ocupa de funcțiile de condus, frânare, încărcare, recuperare și direcție procesează informațiile de 10 ori mai rapid decât sistemele anterioare. Pentru a demonstra că acest sistem poate stăpâni cerințele utilizării pe șosele, conceptul are un cuplu de 18.000 Nm (cel mai probabil calculat la roată).
Altfel spus, dacă poate face față unui astfel de nivel de cuplu, cu siguranță se descurcă și în condiții de utilizare zilnică.
"Heart of Joy" promite o ținută de drum îmbunătățită, dar și o creștere cu 25% a eficienței prin recuperarea energiei la frânare.
Totodată, inginerii de la BMW susțin că frânarea se va realiza, aproape în totalitate, prin acest sistem de recuperare, iar frâna clasică este necesară numai în timpul frânării de urgență.Prototipul Vision Driving Experience demonstrează funcționalitatea unității de control prin intermediul unor benzi LED integrate în jante. Culoarea verde sugerează accelerația, culoarea albastră recuperarea, iar frânarea cu frâna clasică este reprezentată prin culoarea portocalie.
Așa cum spuneam, conceptul din imaginile alăturate nu va intra în producția de serie.
via BMW
foarte bine ca ii creste eficienta la franare, probabil prin intermediul capacitoarelor ca la hibride, asta duce la "near" perpetum mobile in oras
super computer pt conducere autonoma nivel 3 :) mda. Ideea era A.I. nu script. Un A.I. avansat poate sta intr-un telefon nu are nevoie de supercomputer care face brute force la fiecare decizie si nu neural net.
Adică pe perioade foarte scurte poate ajunge la cuplul ala, nu ca poate susține un asemenea cuplu.
Toate motoarele generează un cumplu mai mare pe durate foarte scurte de timp, inclusiv cele termice. Nu e nimic nou, doar ca n-ai auzit tu pana acum.
Uite, te scutesc de cele 30s necesare sa cauți pe google, ca știu ca ești foarte ocupat:
In a car, "peak torque" refers to the maximum torque an engine can produce at any point in its rev range, while "nominal torque" is the continuous torque that an engine can reliably produce over a sustained period, essentially representing the engine's operational torque under normal driving conditions; meaning peak torque is a higher value achieved for a short time, whereas nominal torque is a more consistent, sustainable level of torque.
Să crești mare!
Repet: dacă la mașina ta cutia de viteze (de obicei aici e limitarea, restul au tolerante mai mari) suporta, sa zicem 500Nm, motorul poate produce mai mult decât atât, pe perioade scurte de timp. Nu se strica cutia. S-ar strica dacă ar fi supusă la cuplul ala pe o perioada lunga de timp, sau foarte des.
De altfel era o chestie cunoscuta, pe vremuri, printre cei care își "tunau" motorul și ajungea sa producă peste cat suporta cutia de viteze. Dar era ok atâta timp cât nu ii "dădeai talpă" mult timp.
Un alt exemplu: telefonul tău e gândit sa susțină un consum maxim de 3W, sa zicem. Atât poate fără sa se suprîncălzeasca, sa se deterioreze componentele. Dar pe perioade scurte de timp consuma și peste 10W, doar ca nu apucă sa se încălzească suficient cât sa fie o problema.
Asta e important pentru ingineri și omologări.
Nici care e presiunea maximă suportată de cilindri nu scrie. Scrie presiunea nominală, aia care e garantat să fie suportată oricât ai ține motorul pornit.