Conceptul BMW care anticipează viitorul i3: supercomputer pe post de "creier" și 18.000 Nm cuplu

de Alexandru Monenciu
Luni, 17.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german de automobile a pubicat o serie de imagini, dar și informații, despre noul concept Vision Driving Experience. Acesta anticipează viitorul i3 Neue Klasse și, implicit, viitorul M3 electric.

Germanii de la BMW lucrează de zor la noua platformă Neue Klasse. Pentru a ne face o idee despre ce ne pregătește constructorul din Munchen, BMW tocmai a publicat o serie de imagini și informații despre un nou concept.

Denumit Vision Driving Experience, reprezentanții companiei insistă că acest prototip nu va intra în producția de serie. El este, de fapt, o platformă de teste pentru un sistem de control al dinamicii și condusului dezvoltat special pentru Neue Klasse.

Acest "creier" super inteligent a fost botezat "Heart of Joy", iar el se va regăsi pe toate modelele cu zero emisii din familia Neue Klasse.

Unitatea de control se va ocupa de funcțiile de condus, frânare, încărcare, recuperare și direcție procesează informațiile de 10 ori mai rapid decât sistemele anterioare. Pentru a demonstra că acest sistem poate stăpâni cerințele utilizării pe șosele, conceptul are un cuplu de 18.000 Nm (cel mai probabil calculat la roată).

Altfel spus, dacă poate face față unui astfel de nivel de cuplu, cu siguranță se descurcă și în condiții de utilizare zilnică.

"Heart of Joy" promite o ținută de drum îmbunătățită, dar și o creștere cu 25% a eficienței prin recuperarea energiei la frânare.

Totodată, inginerii de la BMW susțin că frânarea se va realiza, aproape în totalitate, prin acest sistem de recuperare, iar frâna clasică este necesară numai în timpul frânării de urgență.

Prototipul Vision Driving Experience demonstrează funcționalitatea unității de control prin intermediul unor benzi LED integrate în jante. Culoarea verde sugerează accelerația, culoarea albastră recuperarea, iar frânarea cu frâna clasică este reprezentată prin culoarea portocalie.

Așa cum spuneam, conceptul din imaginile alăturate nu va intra în producția de serie.

via BMW

Comentarii (20)

  • uau, nu am crezut vreodata ca se va putea vinde atat de scump plasticul combinat cu rasina epoxidica si banda led, un pic de vopsea rosie si o imprimanta 3d :)) ma refer la interior.
    foarte bine ca ii creste eficienta la franare, probabil prin intermediul capacitoarelor ca la hibride, asta duce la "near" perpetum mobile in oras
    super computer pt conducere autonoma nivel 3 :) mda. Ideea era A.I. nu script. Un A.I. avansat poate sta intr-un telefon nu are nevoie de supercomputer care face brute force la fiecare decizie si nu neural net.
    2 3
  • AI-ul de pe telefon nu ruleaza pe telefon (e doar o interfata si are nevoie de conexiune la net) si din cauza asta nu are nici viteza de reactie, nici fiabilitatea (poate pica conexiunea sau viteza de transfer) necesara.
    2 1
  • scamel
    @AM,AM. sandule supercomputerul te-a lasat, sau nu te-a ajutat niciodata? 18000 Nm ? stii ce inseamna? poate la vapoare mari, sau la locomotive ( oare tu ziceai acum cateva zile de osie)
    1 1
  • @scamel. Supercomputerul nu m-a lăsat. "The Vision Vehicle develops 18,000 Newton metres (13,269 lb-ft) of torque." Citat din comunicatul de presă oficial, pe care îl poți găsi și tu. Dar e mai simplu să aruncăm cu răutăți gratuite.
    1 1
  • bravos
    de 25 de ori mai tare ca la i7 ??
    2 0
  • E bine ca avem un articol dar și un comentator care ne traduc din comunicatul oficial dar tot le scăpa un mic amănunt: PEAK tourque.

    Adică pe perioade foarte scurte poate ajunge la cuplul ala, nu ca poate susține un asemenea cuplu.
    5 2
  • @Matei
    Hater mai esti. Nici nu au nevoie de cuplu sustinut, ca nu testeaza masina tractand toata garnitura de tren. Important e ca testeaza la spike-urile astea, daca tot dam termeni in romgleza
    2 0
  • Arata bestial, dau civicul dar pe aia cu ICE :)
    1 0
  • rotila
    @ Matei . alta treaba.asa e OK. planetarele vor fi cat burlanele de la casa, numai pentru perioade scurte.
    1 0
  • In loc sa te scremi de o ironie ieftina mai bine scriai "peak torque" in Google și învățai ceva.

    Toate motoarele generează un cumplu mai mare pe durate foarte scurte de timp, inclusiv cele termice. Nu e nimic nou, doar ca n-ai auzit tu pana acum.

    Uite, te scutesc de cele 30s necesare sa cauți pe google, ca știu ca ești foarte ocupat:

    In a car, "peak torque" refers to the maximum torque an engine can produce at any point in its rev range, while "nominal torque" is the continuous torque that an engine can reliably produce over a sustained period, essentially representing the engine's operational torque under normal driving conditions; meaning peak torque is a higher value achieved for a short time, whereas nominal torque is a more consistent, sustainable level of torque.

    Să crești mare!
    1 1
  • rotila
    nu ma indoiesc de faptul ca ai citit si ai inteles ce ai citit. problema e cu interpretarea prin prizma rezistentei materialelor. ptr un asemenea motor, sasiul, lonjeroanele, tre sa fie facute din sina de tren, si motorul prins cu suruburi ca la traverse.
    0 0
  • Nu, nu trebuie. Ar trebui dacă ala ar fi cuplul maxim susținut.

    Repet: dacă la mașina ta cutia de viteze (de obicei aici e limitarea, restul au tolerante mai mari) suporta, sa zicem 500Nm, motorul poate produce mai mult decât atât, pe perioade scurte de timp. Nu se strica cutia. S-ar strica dacă ar fi supusă la cuplul ala pe o perioada lunga de timp, sau foarte des.

    De altfel era o chestie cunoscuta, pe vremuri, printre cei care își "tunau" motorul și ajungea sa producă peste cat suporta cutia de viteze. Dar era ok atâta timp cât nu ii "dădeai talpă" mult timp.

    Un alt exemplu: telefonul tău e gândit sa susțină un consum maxim de 3W, sa zicem. Atât poate fără sa se suprîncălzeasca, sa se deterioreze componentele. Dar pe perioade scurte de timp consuma și peste 10W, doar ca nu apucă sa se încălzească suficient cât sa fie o problema.
    1 0
  • rotila
    daca gasesti pe unde stii tu sa cauti , pe piata, o masina cu cuplul mai mare de 3000 Nm (de sase ori mai mic) ar trebui sa- iti cer scuze.
    0 0
  • petrush
    Ha ,Ha ,un jurnalist arunca piatra in balta si postacii sar repede dupa ea.
    1 0
  • Ești greu de cap. Roagă pe cineva sa îți explice, eu m-am plictisit.
    1 0
  • @matei
    dar de ce nu gasim peak torque in datele tehnice ale motoarelor?
    2 0
  • Pentru că e o informație inutilă pentru noi, utilizatorii. La ce ți-ar folosi să știi cât cuplu generează pentru o fracțiune de secunda?
    Asta e important pentru ingineri și omologări.

    Nici care e presiunea maximă suportată de cilindri nu scrie. Scrie presiunea nominală, aia care e garantat să fie suportată oricât ai ține motorul pornit.
    3 0
  • romain ^
    in text, undeva la jumatea articolului, zice 18000 Nm cel mai probabil calculat la roata( nu prea se obisnuieste) adica dupa ce e amplificat printr-un angrenaj cu nu se stie ce raport de transmitere. probabil ca cuplul desvoltat de motor nu e mai mare de 1000 Nm
    1 0
  • @everybody
    Daca bataia pe presupuse cunostinte de mecanica s-a incheiat, imi explica si mie de ce trebuie testat un calculator pe ceva cu un asa cuplu. Intelegeam sa testeze componentele mecanice, cum bine ati explicat in diverse feluri toti mai sus, dar viteza de procesare nu ar tine de alti factori (cum ar fi viteza de deplasare, aparitia obstacolelor, cazuri atipice de genul lipsa marcajelor, drumuri in lucru, pietoni, etc)?
    1 0
  • Când limită este aderență anvelopei și faptul că în general corpului uman nu-i place să fie într-o mijloc de transport când se izbește de “ceva”… restul este inutil. Dacă ar fi interes și nevoie de așa ceva era plin de Rimac-uri… mai țineți minte cum dădea “fum” la tot?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru