Fanii industriei auto își aduc aminte cu siguranță de Fisker Karma, un hibrid plug-in prin care Henrik Fisker, unul dintre cei mai respectați designeri ai industriei auto, încerca să intre pe piața hibrizilor de lux acum 4-5 ani, pe când industria auto abia începea să respire aerul curat al mașinilor cu emisii zero. Deși planurile start-up-ului au picat din cauza problemelor financiare, iar cele mai importante active ale societății au fost cumpărate de o companie din China, danezul a reținut drepturile complete asupra utilizării brandului care-i poartă numele, iar acum plănuiește o revenire spectaculoasă în prim-planul industriei auto.
Motivul și cauza: o mașină electrică pe care Henrik Fisker o prezintă ca fiind "revoluționară" la nivelul tehnologiei bateriilor.
The Original Fisker is back. I am very proud to be launching Fisker Inc. With a game changing battery technology.. pic.twitter.com/8RHvUWSqTq
— Henrik Fisker (@FiskerOfficial) October 4, 2016
"Nimeni nu are tehnologia noastră"
Conform designerului danez, munca echipei sale a început acum doi ani, când au luat ființă companiile Fisker Inc. și Fisker Nanotech, ultima specializată în dezvoltarea de baterii avansate pentru mașinile electrice. Iar cu ajutorul profesorilor și cercetătorilor de la University of California (UCLA), Fisker spune că a găsit soluția perfectă pentru ca viitorul model electric să schimbe complet industria."Nicio altă marcă nu reușește să fie măcar aproape de ceea ce facem noi aici", spune Fisker într-un interviu acordat publicației Bloomberg. "În ultimii doi ani am analizat tehnologiile disponibile la nivelul bateriilor mașinilor electrice și am vrut să vedem dacă există vreo soluție care să ne ofere o nouă paradigmă. Am mers pe o strategie care să ne ofere dezvoltarea tehnologiilor cât de rapid posibil fără a fi legați de o companie mare, chestiune care ne-ar fi tras înapoi. Acum avem la dispoziție o tehnologie pe care n-o mai are nimeni", afirmă Henrik Fisker.
Deși omul de afaceri nu a oferit detalii despre noua mașină, informațiile indică un model de lux care va oferi o autonomie de peste 650 de kilometri și, foarte important, o durată de viață a pachetului de baterii care va coincide cu cea a mașinii. Secretul: o nouă metodă de "ambalare" a bateriilor și elemente structurale ultraușoare care vor intra în componența pachetului de baterii.
"Nu există motive pentru ca o electrică să fie urâtă"
"Mașina va fi sportivă și spațioasă.
Va trebui să construim un model care să fie frumos. Nu există scuze pentru a face o mașină urâtă, chiar și dacă vorbim despre noile tehnologii, deci în mod sigur va beneficia de câteva dintre detaliile specifice designului semnat de mine", spune Fisker, care s-a remarcat în industria auto prin desenul unor modele precum BMW Z8, BMW X5, Aston Martin V8 Vantage sau Aston DB9.Primul model din noua eră Fisker va fi prezentat oficial în cursul anului 2017 și va intra la vânzare în 2018. Acesta va fi urmat de o mașină electrică dedicată masei clienților și care va avea un preț de pornire de circa 40.000 de euro.
Comentarii (1)