Formula E este singura competiție de monoposturi electrice din lume, iar popularitatea acesteia este în continuă creștere.
În prezent, piloții sunt nevoiți să schimbe monoposturile la jumătatea curselor de circa 60 de minute, întrucât autonomia acumulatorilor nu este suficient de mare pentru a rezista până la steagul cu pătratele.
Lucrurile sunt însă pe punctul de a se schimba: începând din sezonul 2018-2019, monoposturile vor avea un design nou și vor permite instalarea unor acumulatori de capacități mai mari, pentru ca piloții să treacă linia de sosire cu același monopost, fără să mai fie nevoiți să-l schimbe.
În acest sens, Spark Racing Technology, producătorul francez care se ocupă de construcția monoposturilor, a publicat primele imagini cu mașinile de curse de anul viitor, iar acestea sunt spectaculoase prin prisma designului inedit și agresiv.
Conceput pentru a oferi o aerodinamică mai bună, noul monopost va beneficia inclusiv de măsuri suplimentare de protecție pentru piloți prin integrarea unui ecran care va acoperi cockpitul.
Cunoscut drept aeroscreen, sistemul este unul asemănător cu cel de pe prototipurile din Campionatul Mondial de Anduranța și a fost propus pentru introducere inclusiv pentru Formula 1.Întrucât capacitatea bateriilor va fi mai mare, inginerii Spark lucrează la implementarea unor noi materiale care să conducă la o scădere a masei totale. "Siguranța și inovația sunt principalele elemente ale acestui proiect. Vom desena noul șasiu cu o nouă baterie care va fi mai grea. Pentru a câștiga 10% la capitolul greutate, lucram la soluții inovatoare prin utilizarea unor noi materiale, astfel încât monoposturile să fie mai eficiente", spun oficialii Spark.
În schimb zgomotul... nu-i pentru toate urechile :)). De căutat pe youtube, ca să vedeți despre ce scriu.