Mașinile electrice dețin în prezent o cotă firavă de circa 1% din vânzările anuale de mașini, însă aproape toți constructorii au lansat strategii pentru dezvoltarea puternică a gamelor în contextul noilor norme de poluare care vor intra în vigoare în următorii ani.
Din acest motiv, inclusiv marile companii petroliere încep să realizeze că mașinile electrice vor acapara o cotă de piață tot mai mare.
De exemplu, gigantul petrolier francez Total susține că 15 până la 30% dintre mașinile vândute în anul 2030 vor fi electrice, ceea ce va determina o plafonare sau chiar o scădere a cererii pentru benzină și motorină. În paralel, rivalii olandezi de la Shell afirmă că cererea pentru produse petroliere va atinge punctul maxim la finalul anilor 2020. De altfel, producătorul are acum o divizie specială care se ocupă cu identificarea tehnologiilor curate care au cele mai mari șanse să genereze profituri în următorii ani.
Analiștii de la Bloomberg New Energy Finance, care analizează noile trenduri din industria energiei, consideră că mașinile electrice vor fi mai atrăgătoare decât cele cu motoare cu combustie internă. "Până în 2020 vor fi peste 120 de modele electrice. Sunt mașini grozave care vor face ca mașinile echivalente cu motoare cu combustie internă să arate depășite", spune Michael Liebreich, fondatorul Bloomberg New Energy Finance.
Via Bloomberg
Oricum, cota de piata se refera la masinile noi din 2030, nu la cele in uz la momentul respectiv la nivel mondial (unde mai mult ca sigur ca termicele clasice vor reprezenta 40-50%).
Am luat in calcul si hibridele, dar cum ele sunt de tranzitie, peste 10 ani sa zicem, cand electricele vor avea, sa speram, autonomie de 700-800, poate 1000 km, nu prea mai vad rostul hibridelor, care vor fi mai scumpe, mai complicate, mai greu de intretinut si ca cele clasice, acum se bucura de atentie pentru ca beneficiaza si de bonusuri, reduceri taxe, impozite, etc, dar se vor imputina pana la disparitie aceste avantaje.