Compania sino-japoneză care a cumpărat Saab nu are încă drepturi pe numele şi logo-ul mărcii suedeze

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 26.06.2012
Deşi povestea falimentului Saab părea a fi rezolvată, telenovela continuă: National Electric Vehicle Sweden, cumpărătorul Saab Automobile, nu are încă drepturile de folosinţă ale mărcii şi logo-ului Saab.

Chiar dacă Saab trece prin momente mai bune după ce o mare parte din companie a fost cumpărată de un consorţiu sino-japonez la începutul acestei luni, presa americană susţine că există încă unele semne de întrebare legate de viitorul mărcii. Cel mai important este legat de faptul că, deşi chinezii şi japonezii din spatele consorţiului care a achiziţionat Saab a promis că în 2014 vor ieşi pe piaţă primele modele electrice sub sigla mărcii suedeze, problemele legale legate de numele Saab şi de drepturile de utilizare ale acestuia sunt încă în actualitate.

Detroit News anunţă că National Electric Vehicle Sweden AB (NAVS), cumpărătorul Saab, nu a reuşit încă să îşi asigure dreptul de a utiliza numele şi logo-ul Saab, ale căror proprietari sunt două entităţi juridice care s-au desprins în secolul anterior din corporaţia Saab: compania de aviaţie Saab AB şi compania de camioane Scania AB. 

Confork purtătorului de cuvânt al celor de la Scania, Erik Ljungberg, discuţiile legate de drepturile de utilizare ale logo-ului şi ale brandului Saab sunt în desfăşurare.

"E o problemă complexă şi trebuie să ne răspundă la multe întrebări. Este clar pentru toată lumea că nu vor permite utilizarea logo-ului pentru produse în care nu credem", spune acesta. Pe lângă logo, problema brandului e şi ea una stringentă: "Chiar dacă numele lor formal este Saab Automotive, ei sunt cunoscuţi sub denumirea Saab, deci vorbim de un risc evident ca lumea să îi confunde cu noi", susţine Erik Magni, purtătorul de cuvânt al Saab AB.

De celaltă parte, oamenii din spatele NAVS speră ca problema să fie rezolvată în cel mai scurt timp pentru ca planul de dezvoltare al noii companii să meargă înainte. "Sperăm ca diferendul să fie rezolvat cât de repede cu putinţă, pentru că dorim să încheiem achiziţia în următoarele luni", spune Mikael Ostlund, unul dintre purtătorii de cuvânt ai consorţiului sino-japonez creat special pentru a rezolva achiziţia Saab.

via Detroit News

Comentarii (4)

  • “Produse în care nu credem” (Scania) plus “riscul ca lumea să-i confunde (pe proştii ăia – n.m.) cu noi” (SAAB AB). Hahahahahaha (am depus actele pentru drepturile de autor, AndreiRN, stai liniştit). Mă ung pe inimă reacţiile ferme ale celor două mari companii. Ce fază NEV(S)erosimilă. The Buddha’s brothers are preparing to return home because the SAAB’s hat seems to be too large for their chicken heads, yeah! Dă, Doamne!

    @Mircea, mai bine scriai “compania asino-japoneză”. Ar fi fost mai funny.
    7 10
  • Eu as prefera sa ramana ce-a fost decat sa vad niste modele electrice care nu au legatura cu Saab, decat numele, ma bucur ca proprietarii logo-ului nu sunt de acord cu folosirea acestuia pe viitoarele chinezarii
    5 1
  • AndreiRN
    Ce sfori puternice se trag in culise si jurul circului Saab.
    Chinezi au deja produsul facut dar ei doreau un nume consacrat.
    Privind exemplul Volvo si faptul ca 2/3 din productie se va muta in China lupta pt Saab sa ridicat la nivel de shah profesionist.
    Saab nu va reveni niciodata la ce a fost deoarece guvernul sa saturat sa tina o firma in pierdere zeci si zeci de ani.
    Muncitori nu vor o reducere drastica de salariu asa ca ori dispare ori devine chinezarie.
    4 5
  • (*)
    2 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru