Compania de închirieri auto Hertz vinde flota de mașini electrice

de Silvian Irimia
Joi, 18.01.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hertz înlocuiește o bună parte din flota de vehicule electrice cu mașini care au motoare cu ardere internă. Peste 20.000 de mașini electrice vor fi vândute, printre care Tesla Model 3, Model Y și BMW i3.

Compania de închirieri auto Hertz vinde aproximativ 20.000 de vehicule electrice, inclusiv Tesla, din flota sa din Statele Unite, la circa doi ani după un acord cu producătorul auto pentru a oferi vehiculele sale în sistem de închiriere, semn că cererea pentru vehicule electrice a scăzut.

Hertz va opta în schimb pentru mașini cu motoare cu ardere internă, invocând costuri mai mari legate de coliziuni și daune pentru versiunile electrice. Compania își propusese să convertească un sfert din flota de mașini la cele electrice până la sfârșitul anului 2024.

Stephen Scherr, directorul executiv, a semnalat anul trecut la Conferința Auto JPMorgan dificultățile generate de costurile ridicate pentru vehiculele sale electrice, în special cele de la Tesla.

Hertz chiar a limitat cuplul și viteza modelelor electrice. Pe lângă, compania le-a oferit doar utilizatorilor experimentați pe platformă pentru a facilita adaptarea lor, după ce unii utilizatori au avut coliziuni frontale.

Hertz se așteaptă la aproximativ 245 de milioane de dolari în cheltuieli legate de deprecierea vehiculelor electrice în trimestrul patru al anului 2023.

Această decizie evidențiază provocările pe care industria de mașini electrice le întâmpină pe măsură ce vânzările încetinesc, determinând producătorii auto precum General Motors și Ford să reducă planurile de producție.

Compania, care planificase inițial să comande 100.000 de vehicule Tesla până la sfârșitul anului 2022 și 65.000 de unități de la producătorul suedez Polestar în decurs de cinci ani, a afirmat că se va concentra asupra îmbunătățirii profitabilității restului flotei sale electrice.

Compania germană de închirieri auto Sixt a declarat în decembrie că nu a achiziționat vehicule Tesla începând din 2022 și vinde flota sa de Tesla ca parte a procesului regulat de reducere a flotei.

Hertz vinde Tesla Model 3 cu prețuri începând de la aproximativ 20.000 de dolari, aproape jumătate din prețul de achiziție al celei mai ieftine variante a sedanului compact.

Lista include peste 700 de vehicule electrice de vânzare, inclusiv BMW i3, Tesla Model 3 și Model Y.

Comentarii (18)

  • Mucles
    Ce liniște asurzitoare în zona de comentarii!...
    17 5
  • Cred c-au si vandut jumate din ele de cand a aparut stirea pe piata si pana s-a trezit si AM pe subiect.

    Decizia cred ca are cel mai mult de-a face cu ieftinirea electricelor noi si devalorizarea grava a flotei lor. A fost mai degraba un stop loss. Probabil nu se da lumea in vant sa salveze planeta cateva zile cat are nevoie de o masina si sunt si scump de reparat si intretinut. Si la inchirieri se aduna destule de reparat.
    S-au bucurat ca nu au schimburi de ulei si acum regreta ca nu au luat fosile.

    Sau stai, creca doar entuziastii de AM se bucura ca nu au schimburi de ulei. Asta daca exista intr-adevar vre-unul cu electrica pe AM.
    13 3
  • Pe lângă costuri, un turist care închiriază o mașină, caută puncte de vizitat, sau stații de încărcare ? Exact .
    17 6
  • Așa ceva, surpriză totală… :))))
    Hai focile… unu, doi, trei…
    12 8
  • Mircea Badea
    tarani...eu as cauta electrica sa inchiriez. nu se compara experieta. desigur, sa stiu de unde pot alimenta si simplu.
    6 10
  • Auzi, dar daca le vând înseamnă că unii le cumpără, nu? Întreb pentru un prieten mai retardat.
    7 5
  • Prietenul din oglindă, care laudă electricele și cu alte pseudonime, poate n-a aflat că nu tot ce e la vânzare își găsește fra... cumpărător.
    Și probabil că n-o să aflăm la ce preț final s-au dat, cel puțin nu cât mai au din ele la vânzare.
    6 6
  • Andrei
    Asta e o non-stire, click-bait pentru papagalii anti-ev.
    Eu conduc o electrică și nu m-aș mai întoarce la termică.
    Cu toate astea atunci când închiriez, închiriez ce e mai ieftin, cu rare excepții. Daca Hertz avea electricele la preț mai mare decât termicele nu le-aș fi închiriat niciodată. Și nu pentru că nu îmi plac mie electricele.
    Bag mana in foc că mulți clienți fac la fel - închiriază cea mai ieftina opțiune in segmentul de care au nevoie.
    6 7
  • @Kap
    Unul a zis mai sus că au vândut deja jumătate. Pentru prețul corect orice se vinde. Și deci se cumpără. Rămâne cum am stabilit.
    5 4
  • O experiență personală, din urmă cu 8 luni. Am fost în Provence (cu avionul) în excursie de o săptămână și am optat pentru închirierea unei mașini din Marsilia, având două locații pe parcurs, unde am stat câte 3 nopți și multe altele de vizitat. Ei bine, la alegerea mașinii de pe site, nu am bifat benzină (cum doream eu) ci doar cutie automată. Am fost foarte surprins că cele mai ieftine mașini de închiriat erau electricele. Și nu erau gen Spring, ci mașini care duceau 250-300 de km. minim pe zi. Cum mai eram cu încă alți prieteni, care aveau deja mașinile închiriate, termice bineînțeles, am zis să nu fac eu opinie separată, eventual să-i oblig pe ei să stea după mine pe la vreo stație de încărcare. Așa că am ales benzinară și asta a fost (dublu la preț). Surprizele au venit în Franța. Las la o parte prima surpriză, când în loc de VW T-Roc, sau T-Cros, nu mai rețin exact ce am ales, am primit un Mini Cooper CountryMan. Benzină automat, dar, surpriza neplăcută (pe drum) a fost că nu avea Android Auto. Am verificat, mașina nouă, model 2022. Pe forumuri scria clar, că nici modelul 2023 nu are Android Auto, ci doar Apple Car Play. Ghinion, eu nu am I-Pfone. Mă rog, ce e mai important este că la cazări, aveau stații de încărcare electrică (deși erau pensiuni micuțe) și în niciuna din zile nu am parcurs mai multe de 150-170 de km. Deci, puteam să merg bine mersi cu o electrică, la jumătate de preț. Acum, probabil că de asta nu le merge la Hertz și la alții ca ei, deoarece clienții sunt reticenți și au fobia de autonomie.
    7 1
  • @Matei
    Daca le vand inseamna ca vor sa scape de ele? Intreb pentru un prieten mai pensat.
    4 2
  • Andrei
    Recent am închiriat un Polo. Benzina, manuală. Era cea mai ieftină mașină și de mai mult nu aveam nevoie.
    Era ultimul model și are Android Auto wireless. Bun! Atât că nu merge. Adică se conectează, apare harta, Spotify, totul e prefect. După o perioadă relativ scurtă incepe sa se deconecteze și să se reconecteze continuu. Ceea ce face să îți afișeze niste mesaje pe ecran de nu mai vezi nici harta. Și nu s-a potolit decât după ce am șters telefonul de tot din sistem.

    Am zis să îl conectez cu cablu. Dar s-au modernizat, are doar usb-c și eu aveam usb normal.

    Așa că am renunțat complet la Android Auto.
    1 0
  • @nepensat
    Daca le vând înseamnă că nu s-au potrivit la modelul lor de business.
    Dar mai înseamnă și că unii le cumpără, altfel le casau. Ce nu se potrivește la ei se potrivește la alții.
    3 1
  • Cum crezi tu că se poate casa așa că zice cineva un mijloc fix a cărui valoare neamortizată este peste jumătate din costul de achiziție?
    Le vând cǎ fac pagubǎ nu de distracție, și le vor vinde cu cât poate piața oferi… se cheamă damage control!!
    Unii pot profita de asemenea ocazii să le achiziționeze la “grămadă” la un preț bun și să le vândă ulterior ceva mai scump dacă cu asta se ocupă.
    3 3
  • Banditos
    Android Auto wireless (dar si prin cablu) e un bullshit total. La mine merge sa zicem in proportie de 90% dar este... inutil. Ma gandesc serios sa cumpar o chinezarie de navigatie (asa cum am facut si pe Ford) si sa ma folosesc de ea cum te folosesti de un laptop.
    0 3
  • @@nepensat
    Au si ei pensatii lor in echipa de management care au crezut ca se potrivesc, dar ce sa vezi!
    Exista 2 mari categorii de clienti la Hertz. Business customers care sunt in delegatii sau calatorii de afaceri si turistii. Ce sa vezi, nici unii nici altii nu considera masina electrica potrivita pentru calatoriile lor! Nasol, zic eu.
    Sunt curios cu cat vor vinde prajitoarele. Vor marca pierderi in mod clar. Asa e cand se iau decizii dupa dorinte nu dupa realitati.
    4 2
  • Andrei
    @Banditos
    Android Auto merge perfect pe ambele mașini pe care le folosim in mod curent. Îl găsesc foarte util.
    Pe Zoe nu merge decât cu fir așa că am luat un adaptor care îl face wireless și suporta atât Android cât și Apple.

    Ambele sunt categoric mai bune decât sistemele de navigație integrate de producători, plus că fac și multe alte lucruri.
    1 0
  • Banditos
    ...inutil din perspectiva faptului ca esti legat de telefon (in afara de blustutz), cu sau fara fir
    0 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru