Compania de închirieri auto Hertz vinde aproximativ 20.000 de vehicule electrice, inclusiv Tesla, din flota sa din Statele Unite, la circa doi ani după un acord cu producătorul auto pentru a oferi vehiculele sale în sistem de închiriere, semn că cererea pentru vehicule electrice a scăzut.
Hertz va opta în schimb pentru mașini cu motoare cu ardere internă, invocând costuri mai mari legate de coliziuni și daune pentru versiunile electrice. Compania își propusese să convertească un sfert din flota de mașini la cele electrice până la sfârșitul anului 2024.
Stephen Scherr, directorul executiv, a semnalat anul trecut la Conferința Auto JPMorgan dificultățile generate de costurile ridicate pentru vehiculele sale electrice, în special cele de la Tesla.
Hertz chiar a limitat cuplul și viteza modelelor electrice. Pe lângă, compania le-a oferit doar utilizatorilor experimentați pe platformă pentru a facilita adaptarea lor, după ce unii utilizatori au avut coliziuni frontale.
Hertz se așteaptă la aproximativ 245 de milioane de dolari în cheltuieli legate de deprecierea vehiculelor electrice în trimestrul patru al anului 2023.
Această decizie evidențiază provocările pe care industria de mașini electrice le întâmpină pe măsură ce vânzările încetinesc, determinând producătorii auto precum General Motors și Ford să reducă planurile de producție.
Compania, care planificase inițial să comande 100.000 de vehicule Tesla până la sfârșitul anului 2022 și 65.000 de unități de la producătorul suedez Polestar în decurs de cinci ani, a afirmat că se va concentra asupra îmbunătățirii profitabilității restului flotei sale electrice.
Compania germană de închirieri auto Sixt a declarat în decembrie că nu a achiziționat vehicule Tesla începând din 2022 și vinde flota sa de Tesla ca parte a procesului regulat de reducere a flotei.
Hertz vinde Tesla Model 3 cu prețuri începând de la aproximativ 20.000 de dolari, aproape jumătate din prețul de achiziție al celei mai ieftine variante a sedanului compact.
Lista include peste 700 de vehicule electrice de vânzare, inclusiv BMW i3, Tesla Model 3 și Model Y.
Decizia cred ca are cel mai mult de-a face cu ieftinirea electricelor noi si devalorizarea grava a flotei lor. A fost mai degraba un stop loss. Probabil nu se da lumea in vant sa salveze planeta cateva zile cat are nevoie de o masina si sunt si scump de reparat si intretinut. Si la inchirieri se aduna destule de reparat.
S-au bucurat ca nu au schimburi de ulei si acum regreta ca nu au luat fosile.
Sau stai, creca doar entuziastii de AM se bucura ca nu au schimburi de ulei. Asta daca exista intr-adevar vre-unul cu electrica pe AM.
Hai focile… unu, doi, trei…
Și probabil că n-o să aflăm la ce preț final s-au dat, cel puțin nu cât mai au din ele la vânzare.
Eu conduc o electrică și nu m-aș mai întoarce la termică.
Cu toate astea atunci când închiriez, închiriez ce e mai ieftin, cu rare excepții. Daca Hertz avea electricele la preț mai mare decât termicele nu le-aș fi închiriat niciodată. Și nu pentru că nu îmi plac mie electricele.
Bag mana in foc că mulți clienți fac la fel - închiriază cea mai ieftina opțiune in segmentul de care au nevoie.
Unul a zis mai sus că au vândut deja jumătate. Pentru prețul corect orice se vinde. Și deci se cumpără. Rămâne cum am stabilit.
Era ultimul model și are Android Auto wireless. Bun! Atât că nu merge. Adică se conectează, apare harta, Spotify, totul e prefect. După o perioadă relativ scurtă incepe sa se deconecteze și să se reconecteze continuu. Ceea ce face să îți afișeze niste mesaje pe ecran de nu mai vezi nici harta. Și nu s-a potolit decât după ce am șters telefonul de tot din sistem.
Am zis să îl conectez cu cablu. Dar s-au modernizat, are doar usb-c și eu aveam usb normal.
Așa că am renunțat complet la Android Auto.
Dar mai înseamnă și că unii le cumpără, altfel le casau. Ce nu se potrivește la ei se potrivește la alții.
Le vând cǎ fac pagubǎ nu de distracție, și le vor vinde cu cât poate piața oferi… se cheamă damage control!!
Unii pot profita de asemenea ocazii să le achiziționeze la “grămadă” la un preț bun și să le vândă ulterior ceva mai scump dacă cu asta se ocupă.
Exista 2 mari categorii de clienti la Hertz. Business customers care sunt in delegatii sau calatorii de afaceri si turistii. Ce sa vezi, nici unii nici altii nu considera masina electrica potrivita pentru calatoriile lor! Nasol, zic eu.
Sunt curios cu cat vor vinde prajitoarele. Vor marca pierderi in mod clar. Asa e cand se iau decizii dupa dorinte nu dupa realitati.
Android Auto merge perfect pe ambele mașini pe care le folosim in mod curent. Îl găsesc foarte util.
Pe Zoe nu merge decât cu fir așa că am luat un adaptor care îl face wireless și suporta atât Android cât și Apple.
Ambele sunt categoric mai bune decât sistemele de navigație integrate de producători, plus că fac și multe alte lucruri.