Reprezentanţii Daimler spun că decizia Franţei de a bloca înmatriculările modelelor A-Klasse, CLA, SL şi B-Klasse, cu toate derivatele acestora, ar putea duce la scăderea vânzărilor globale cu două procente, respectiv 29.000 unităţi.
Estimarea se bazează pe livăririle din 2012, în condiţiile în care Mercedes-Benz se aştepta la creşteri în 2013, ceea ce înseamnă că rezultatul final ar putea fi mai dăunător pentru constructorul din Stuttgart. În cazul în care alte ţări vor decide să aplice sancţiuni similare pentru utilizarea refrigerantului R134a, vânzările Mercedes-Benz ar putea suferi o lovitură dureroasă.Oficialii Uniunii Europene au anunţat că vor discuta la Bruxelles decizia francezilor în sedinţa de miercuri, 17 iulie. Reprezentanţii Daimler au explicat, în repetate rânduri, că nu vor să folosească refrigerantul R1234yf, dezvoltat de Honeywell International şi Dupont, din motive de siguranţă. Iniţial, Daimler era susţinut de Opel, Volkswagen şi alţi constructori, dar cei din urmă au renunţat la plângeri după ce au derulat teste independente şi au aplicat soluţii tehnice diferite pentru instalaţia de climatizare, eliminând riscul de incediu acuzat de Mercedes-Benz, risc posibil doar în cazul unui impact frontal survenit în anumite condiţii.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Comentarii (2)