În urmă cu doar o zi, Parlamentul European a adoptat oficial planul de a interzice vânzările de mașini noi cu motoare termice în țările din Uniunea Europeană, începând din 2035. Astfel, toate autoturismele și vehiculele ușoare noi vor trebui să fie electrice sau pe bază de hidrogen.
De aceeași soartă se vor lovi și vehiculele grele și, în special, cele destinate transportului public. În acest sens, Comisia Europeană tocmai a propus un plan prin care să interzică autobuzele cu motoare diesel și chiar și cele hibride începând din 2030. Astfel, toate autobuzele noi produse după 2030 vor trebui să fie electrice sau pe bază de hidrogen.
Alături de această măsură, Comisia Europeană a propus și un plan de a elimina treptat emisiile de dioxid de carbon provenite de la vehiculele grele. Astfel, începând 2030, nivelul emisiilor de CO2 trebuie să fie redus cu 45% față de nivelul din 2019. Această reducere va crește la 65% din 2035, pentru ca apoi să crească până la 90% începând din 2040.
Potrivit membrilor comisiei, autobuzele urbane și cele pentru distanțe lungi reprezintă 6% din totalul emisiilor cu gaze de efect de seră în Uniunea Europeană și 25% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră rezultate din transportul rutier.
Mai mult, în 2019, emisiile provenite din transportul de mărfuri au fost cu 44% mai mari decât cele din sectorul aviației și cu 37% mai mari decât emisiile rezultate din transporturile maritime.În prezent, 99% din vehiculele grele ce aparțin parcului de vehicule al Uniunii Europene funcționează cu motoare termice. Comisia a propus anterior instalarea unor stații de încărcare la fiecare 60 de kilometri de drum pentru vehiculele electrice, respectiv la fiecare 150 de kilometri pentru cele cu hidrogen.
via Economica
Vreau să văd zeci de autobuze în flăcări, vreau să văd contribuabili cu buza umflată, vreau să văd călători în stație așteptând să vină... primăvara. hahaha
Subscriu!
in marile orase de pe la noi deja exista autobuze electrice, timid dar exista. Pana in 2030 se va rezolva si problema incendiilor.
Bravo Uniunii Europene !!
Sume imense de bani vor rămâne în cadrul UE !
Fără importuri de petrol de la ruşi, arabi. Şi poate, în viitor nici de la Norvegieni.
Miliarde de euro vor rămâne în UE !
Vreau să văd zeci de autobuze în flăcări, vreau să văd contribuabili cu buza umflată, vreau să văd călători în stație așteptând să vină... primăvara. hahaha"
Cat de retardat sa fii sa-ti doresti asa ceva, mare-i gradina..
Conform STB, in bucuresti lungimea medie a traseelor de autobuz este undeva la 10-15 km. In prezent un autobuz asteapta cam 30 min la capat dupa ce efectueaza un traseu complet (ambele sensuri). Cu orice incarcator rapid (peste 150kw) se poate asigura in timpul de repaus autonomia necesara pentru cel putin 3 parcurgeri. Asta cu tehnologia actuala.
Sau dupa cum spunea si Dutz, exista troleibuze.
tu nici nu iti pui problema sigurantei asa e?
1) infrastructura iniţială, consturi iniţiale foarte mari
2) costuri de întreţinere a infrastructurii foarte mari
3) paza acestei infrastructuri (se fură cablurile de cupru) !
4) pierderile de energie electrică din reţea doar pentru a ţine activă reţeaua de curent
5) plata salariilor a celor de la mentenanţă şi pază
6) semnalizarea şi organizarea rutieră
Aşa autobuzele electrice, nu au nevoie ca infrastructură decât chargere la capăt de linie. Atât.
1. La trolee infrastructura inițială teoretic e instalată o dată, apoi utilizată cu recondiționări succesive, că nu se mută cartierele din poziție, și aș putea compara la costuri infrastructura aeriană a troleibuzelor cu toată rețeaua subterană (cu spargeri de șanțuri și refacerea trotuarelor) pentru alimentarea unor încărcătoare de putere instalate neapărat la capăt de linie;
2. Costuri mari de întreținere? În afara elementelor de uzură periodic schimbate ce s-ar mai schimba? Elementele de susținere? Că doar ele sunt majoritare; în plus, mă repet, decât să depindem o dată la 3-4 ani de lotul de baterii trimis sau nu la timp de chinezii de care suntem dependenți, nu mai bine plătim o echipă locală de electricieni români care să fie disponibili 24/7 pentru service?
3. Se fură cablurile? La tensiune de 700V să-ți riști viața pentru 30 lei sau cât e cuprul? Asta e nouă, pare că a necesitat scremere profundă;
4. Pierderi de energie? Oare nu sunt mai mari pierderile înregistrate datorită uzurii bateriilor pe litiu? Care scurtează autonomia și imobilizează autobuzele din ce în ce mai mult la încărcare?
5. Plata mentenanței e preferabilă și inferioară costului bateriilor, care implică și dependența de furnizorul extern.
6. Semnalizare rutieră? Îmi pare rău, iar pare că vorbește cineva care vede troleibuzele în poze, și nu e prima dată, la o discuție anterioară spuneai că troleibuz vine de la troliu, asta ca să nu uităm cine-și dă cu părerea total gratuit împotriva a tot ce nu e cu baterii.
Umblaţi cu minciuna drept în faţă.
Chiar şi cea mai elementară logică spune: dacă erau aşa ieftine tramvaiele şi troleibuzele erau deja în toate oraşele pline numai de aşa ceva.
Dar nu sunt, chiar dimpotrivă.
Acestea, deși dependente de structură, sunt mai fiabile și mai ușor de întreținut local. Logica cea mai elementară ar trebui să descurajeze dependența de baterii chinezești schimbate ca pe șosete la 2-3 ani.
La ultimele licitații pentru vehicule în București, s-au obținut la prețuri oarecum echivalente:
1. autobuze electrice Karsan Turcia 12m autonomie minim 200 km;
2. troleibuze Solaris Polonia 12m cu autonomie fără rețea de minim 20km.
Acestea sunt date concrete, cine umblă cu minciunile?
Pepsi a comandat 100 de semi-trucks de la Tesla.
Tesla le-a vândut pentru 186 000 $ fiecare, iar Pepsi a primit subvenții de 194 000$ pentru fiecare bucată și un parc de încărcare.
Pe baza acestor succese, politrucii imbecili încep să salveze planeta, dotând inclusiv Tecuciul și Slobozia cu autobuze verzi.
Inevitabil, vor lua foc, vor rămâne în drum, vor fi abandonate în garaje. Trebuie să acceptăm realitatea. :) (orice ar spune imbecilii)
Esti dus rau.