Mașinile cu motorizări hibride cu încărcare la priză vor fi supuse unor teste de emisii mai drastice, ca urmare a unor noi măsuri anunțate de Comisia Europeană. Începând din acest an, toate mașinile noi cu motoare termice produse începând cu 1 ianuarie 2025 vor trebui să aibă un nivel de emisii care să nu depășească pragul mediu de 93.6 grame de CO2/km. Cei care nu respectă noua limită vor fi amendați cu 95 euro pentru fiecare gram de CO2 în plus.
Noile măsuri mai drastice nu se aplică numai mașinilor cu motorizări pur termice. Recent, Comisia Europeană a anunțat că va impune teste de emisii mai drastice și pentru mașinile hibride cu încărcare la priză. Aceste mașini vor fi testate diferit față de până acum, după ce au apărut acuzații că aceste mașini consumă mai mult combustibil decât declară producătorii și că emit un nivel mai mare de emisii de CO2. Aceste aspecte se datorează faptului că proprietarii acestor mașini se bazează foarte mult pe motorul termic și ignoră să le mai încarce bateriile.
Ca urmare, noile teste de emisii pentru mașinile cu motoare PHEV vor lua în considerare două moduri de funcționare. Mai întâi, mașinile vor fi testate cu bateriile complet încărcate până la golirea acestora. Apoi, aceleași mașini vor fi conduse cu bateria complet descărcată pentru a măsura emisiile de CO2. Valorile emisiilor rezultate în urma testelor vor fi ponderate prin folosirea unui factor de utilizare (UF). Acest factor de utilizare depinde de autonomia acoperită în regim de funcționare cu bateria descărcată.
Pentru 2025, Comisia Europeană va regla factorul de utilizare, astfel încât indicatorul aferent standardului Euro 6e-bis să fie de 2200 de kilometri. UF-ul a fost ajustat în 2023 la 800 de kilometri, aferent standardului Euro 6e. Peste 2 ani, factorul de utilizare va fi reglat din nou, după ce distanța de măsurare va urca la 4260 de kilometri.
Un exemplu cu privire la testarea emisiilor de CO2 de la o mașină cu motor hibrid plug-in este un test realizat de Consiliul Internațional pentru Transport Curat (ICCT). Acest consiliu a testat un BMW X1 xDrive25e PHEV, un model care poate să meargă 70 de kilometri în modul de rulare electric.
În urma testelor a reieșit o valoare a emisiilor de CO2 de circa 45 g/km, în cazul folosirii curbei UF din 2023. Cu noua curbă UF din 2025, valoarea emisiilor de CO2 pentru aceeași mașină urcă la 96 g/km.via Economica
https://piataauto.md/Stiri/2025/01/Germanii-ADAC-au-masurat-autonomia-a-25-modele-electrice-intr-o-combinatie-de-autostrazi-si-temperaturi-iarna-rezultatele-sunt-dezamagitoare/
E bine cu electricele dar daca le zcoti din curte pe vreme rece pe autostrada le-ai terminat. Tesla M3 declara 12.5 si in test consuma 21. Si nu e ca si cum toti s-ar ascunde dupa stelute: Nio ET5 declara 20.7 si consuma 22.7.
Marketing-ul agresiv PHEV are orele numarate!
PHEV reprezinta de atattia ani o alta forma de impostura impachetata frumos.
Consumuri indecent de reduse, dar realizate pe distante obscen de scurte si in conditii de trafic care sa frizeze idealul.
Singurul motor onest ramane si la aceasta ora cel Diesel.
Deci foarte onest.
in norvegia se vand numai electrice de ceva ani si nu se plange nimeni.
Norvegienii sunt o nație stranie, pe cale de consecinta posedă o piață auto aparte.
Reflecting a continuation of ongoing trends, petrol car registrations dropped by -15.3% to comprise just over half (50.3%) the market, with diesel down -7.7% to claim a 6.2% share. Both hybrid electric vehicles (HEVs) and plug-in hybrids (PHEVs) recorded volume growth and saw their market shares rise to 13.2% and 9.0% respectively. Battery electric vehicle (BEV) registrations, meanwhile, continued recent growth trends, with volumes up by 41.6% year on year to take a 21.3% market share.
6%