Publicația germană Der Spiegel susține că autoritățile europene au început o anchetă pentru a stabili dacă regulile anticartel au fost încălcate de mai mulți producători auto.
Conform jurnaliștilor germani, Renault, Nissan, grupul PSA, Fiat-Chrysler și Jaguar Land Rover se află sub investigația Comisiei Europene pentru că ar fi format un cartel pentru creșterea prețurilor la componentele auto.
Prețurile componentelor ar fi fost mărite artificial cu până la 25% cu ajutorul companiei de consultanță Accenture, susține Der Spiegel, care menționează că ancheta Comisiei Europene ar fi început în decembrie 2018.
Purtătorii de cuvânt de la Jaguar Land Rover, PSA și Fiat-Chrysler au refuzat să comenteze, în timp ce reprezentanții Renault și Nissan nu au putut fi contactați pentru o poziție oficială.
În toamna anului trecut, Comisia Europeană a început o altă investigație oficială pentru a stabili dacă Volkswagen, BMW și Daimler au format un cartel pentru evitarea concurenței în dezvoltarea sistemelor de control al emisiilor.
Autoritățile au transmis atunci că dețin informații referitoare la întâlniri secrete între oficialii constructorilor în care s-a discutat despre tehnologiile menite să limiteze emisiile poluante ale mașinilor.
Via Automotive News
rca-ul e ilegal!
Eu, unul, m-am convins definitiv ȋn privința unităților de măsură ale Germaniei, pardon, ale UE, așa că “principiile, valorile și standardele democrației occidentale” au asupra mea fix efectul frecției la piciorul de lemn.
Altă ȋntrebare/chestiune!
Și nu te face că-ți “scapă” esențialul: câtă vreme UE refuză să trateze ȋn mod corespunzător subiectul Dieselgate (recte cu aceeași severitate punitivă precum americanii), nu-și poate aroga dreptul moral de a interfera cu problemele judiciare ale statelor membre sau chiar de a aborda alte cazuri de fraudă de nivel continental/global.
Din păcate, prea multă prostime s-a lăsat amăgită de eterna metodă bolșevică a țapului ispășitor (cum ar fi Rupert Stadler), de praful ȋn ochi (descinderea vijelioasă a procuraturii germane la sediile Audi și Porsche – apropo, “anchetatorilor” li s-o fi părut bună cafeaua gazdelor?) și de tactica diversiunii (sublinierea insistentă a imperiozității respectării normelor drastice de mediu din viitor, dar musai din viitor). Mă refer strict la conștiința individuală, nu la dreptul natural chiar și al celui direct afectat de Dieselgate de a-și declara fidelitatea față de colosul german, implicit de a-i rămâne client (fiind beneficiar al unei calități ȋn general apreciabile, care, de pildă, plasează Porsche pe “podiumul” fiabilității).
Ȋn definitiv, ar fi culmea insolenței (nu mai zic de infamie) ca o autoritate / instituție părtinitoare sau “șmecheră” să pretindă că ea constituie sau stă la baza “statului de drept”.
P.S. Eh, ce naiba…UE realizează perfect că o eventuală penalizare a lui VAG ȋn maniera guvernului SUA ar pune dacă nu pe butuci, atunci sigur ȋntr-o situație foarte complicată concernul auto nr.1 mondial la vânzări. Sunt interese prea mari la mijloc pentru a permite un asemenea deznodământ…
Ion Antonescu: “Pe acest pământ, dreptatea este privilegiul celor puternici”. Ȋn rest, vorbim discuții.