Comisia Europeana a somat Romania sa modifice taxa auto
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Romania a fost somata de membrii comisiei europene sa modifice legislatia care reglementeaza taxa auto , deoarece aceasta este discriminatorie. Comisia Europeana a tras concluzia ca taxa auto din Romania favorizeaza automobilele noi, mai ales cele de productie indigena. Scrisoarea de somare din partea Comisie Europene este primul pas din demersurile tipice care sunt luate in cazul in care un stat incalca normele dreptului comunitar.
Daca Romania nu va da un raspuns satisfacator in termen de doua luni, Comisia Europeana va trece la cea de-a doua etapa a procedurii, care inseamna emiterea unui aviz motivata si prezentarea ulterioara a cazului in fata de Curtii de Justitie Europene. Comisia Europeana a cercetat in amanunt legislatia romaneasca privind taxa auto din cauza faptului ca a primit numeroase plangeri in urma modificarii acesteia.
Desi comisia europeana sprijina masurile care urmaresc promovarea vehiculelor mai putin poluante, forma actuala a legislatiei romanesti privind taxa auto nu este pe deplin obiectiva deoarece se bazeaza pe criteriul "primei inmatriculari", iar "calitatea intrinseca" a masinilor nu este luata in calcul. Acest lucru duce la discriminarea masinilor de ocazie provenite din alte state membre ale Uniunii Europene, ceea ce incalca principiile UE privind comertul liber intre state.
Legislatia europeana permite taxarea diferentiata a unor produse similare, cu conditia ca acestea sa se bazeze pe criterii obiective si sa nu protejeze productia nationala.Legislatia actuala din Romania scuteste de la plata taxei auto autovehiculele cu o masa de pana la 3.5 tone si un motor Euro4 mai mic de 2.000 centimetri cubi , daca sunt inmatriculate pentru prima data in orice stat din Uniunea Europeana in perioada 15 decembrie 2008-15 decembrie 2009. Alaturi de aceste automobile, hibridele si modelele echipate cu motoare Euro 5 sunt scutite de taxa auto indiferent de capacitatea cilindrica.
Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Adik o sa sa se bucure de bani in plus la buget, pt ca in ultima vreme doar masinile sub 2000 cu pret de pana in 15000 de euro au f vanzari, astfel criza se va adanci si nu o sa mai vanda nici aia care mai vand acum masini ieftine asa bine.
da, una din plangeri a fost scrisa de mine presedintelui comisiei europene (sau ceva de genu).culmea, am primit si raspuns, foarte lung, dar simplificat vine cam asa "suntem constienti de situatia din romania dar nu ne putem implica, fiecare stat are dreptul de a face propriile legi, si de a aplica taxe dupa cum crede de cuviinta cu conditia sa nu incalce bla bla bla si bla bla bla" deci ca idee ei nu pot face nimic in privinta asta.se pare ca totusi se poate.deci e bine.care mai sunteti inca nemultumiti, chiar va rog sa scrieti si voi comisie, au site, si mail pt fiecare reprezentant al comisiei, pe probleme economice, politice etc.degeaba urlam la boc ca saracu face poc.
crede-ma ca ALTELE SUNT PROBLEMELE ROMANIEI....in nici un caz taxa auto de prima inmatrculare...........sa-ti enumar cateva? - ia fii atent: taierea padurilor la ras- MAFIA PADURILOR, faptul ca nu iti poti permite ca tanar sa-ti cumperi o locuinta - MAFIA IMOBILIARA, faptul ca esti tratat cu fundul , amanat, intors din drum - CORUPTIA DIN SISTEMUL PUBLIC ADMINISTRATIV, faptul ca nu poti iesi noaptea sa te plimbi prin Ferentari de exemplu (decat daca esti inconstient) sau prin anumite cartiere din Craiova etc- MAFIA TIGANEASCA.......faptul ca politia doarme in bocanci si NU TRAGE IN PLIN IN INFRACTORI - care politie de fapt isi apara propriile interese si ale oligarfilor - nimeni nu stie de frica politiei in tara asta....., mai continui....faptul ca importam mancare.....DACA AR FI DUPA MINE AS INTERZICE (acuma suntem piata de desfacere a UE) cu desavarsire importul de alimente cu exceptia fructelor exotice, agricultura e la pamant, sistemul sanitar....ha,ha,ha o gluma proasta.....infrastructura?........"sa ne traiasca" Veyronu lu' Casuneanu si a altor regi ai asfaltului..........
Deci in concluzie "prietene iubitor de BMW" ...altele sunt problemele tarii...nu taxa auto........
"eu sunt pregatit sa actionez" :)))) suna ca intr-un film cu Rambo, dar e de bine, ca Rambo nu si-a luato pe coaja niciodata
Daca si tu ai luat atitudine fata de alte probleme atunci felicitari, daca nu sorry...
Numai bine.
Poate ca lui ii place e30-ul pe care il conduce momentan, la fel cum si eu mi-am luat unul la fel ca al lui pentru ca imi place modelul (desi as fi preferat un 2.0) nu pentru ca nu am avut destui bani pt o "pisicuta", care era de altfel modelul preferat de "sponsorii" mei...poate ca pur si simplu il deranjeaza cum sunt tratati cetatenii tarii si tinuti de prosti in cele mai multe cazuri...mai sunt si persoane pe care le deranjeaza treaba asta...
Fiecare isi ia ce-i place si cum considera ca e cel mai bine sa isi investeasca banii, nu cum fac multi: isi iau masina scumpa si cand se strica stau si se uita la ea ca nu mai au bani sa o repare sau uneori nu isi permit nici revizia sa o faca la timp....
Daca poti sa iesi cu 500-700 de euro mai ieftin daca iei o masina de dincolo (care e folosita si intretinuta cu responsabilitate) de ce sa nu faci economia asta?Te scot cumva banii din casa?
http://www.automobiletv.ro/event.php?id=306
Germania introduce de la 1 iulie 2009 impozitul mixt la automobile, compus din capacitate cilindrica si CO2
dar se va tine cont si de modelele mai vechi. Se pare ca acesta metoda, dar cu alte valori, se va introduce si la noi in locul taxei pe poluare.
(19 Iunie 2009)
Incepand cu 1 iulie 2009 germanii vor plati alte impozite anuale. Astfel automobilele sunt impartite in trei grupe dupa data primei inmatriculari:
1) Inmatriculari incepand cu 1 iulie 2009; Impozitul anual va avea doua componente, una legata de capacitatea cilindrica si cealalta legata de valoarea CO2 in gr/km. Astfel la motoarele pe benzina se va plati 2 Euro pe fiecare 100 cm3, la diesel 9,50 Euro pe fiecare 100 cm3. La aceste valori se aduga 2 Euro pentru fiecare gr/km de CO2 dar peste valoarea de 120 gr/km. Motoarele diesel fara filtru de particule sunt taxate in plus cu 1,20 Euro/100 cm3.
2) Inmatriculari intre 5.11.2008 si 30.06.2009. Toate automobilele inmatriculate in aceasta perioada de timp sunt scutite 1 an de zile de la taxa dupa care vor trece la plata impozitului anual dupa modelul de la punctul 1).
3) Inmatriculari iniante de 5.11.2008. La aceste automobile se va calcula impozitul ca si pana acum.
Un astfel de algoritm se va introduce si in Romania, valorile pentru fiecare 100 cm3 fiind altele.La punctul 3) vor intra toate automobilele mai vechi( Dacia, Lada etc ) iar cei care au platit taxa pe poluare marita vor ´beneficia de punctul 2). Interesant este diferentierea mare intre benzina si diesel, adica 9,50 Euro fata de 2,0 Euro.
Nu poti scrie o petitie unei autoritati externe despre faptul ca tiganii fac ce vor la noi in tara, de asemenea nu poti scrie o plangere ca nu poti intra intr-un cartier sau ca se taie padurilor.Asta e treaba autoritatilor statului, cu care, cred ca stii bine, degeaba vorbesti.Nici nu poti prostesta impotriva rromilor, ca tot tu esti acuzat de rasism.Problemele care le-ai enumerat tu tin de politica interna, iar asemenea probleme sunt prezente in orice tara (vezi america cum e in unele cartiere).
Crede-ma ca prefer sa umblu cu tricicleta daca as stii ca pot schimba unele din problemele enumerate de tine, dar pentru ele alta e solutia, eu nu am descoperit-o.
@jaimz: amice, am deja masina, un bmw e34 din 94 cu motor de 2500, inmatriculat si neimportat din nu stiu ce tara.deci taxa auto nu ma afecteaza pe mine direct.eu am cu ce umbla si nici nu am de gand sa-mi cumpar alta masina.si daca are peste 10 ani, are pentru ca mie imi plac masinile clasice-moderne, clasice si de epoca.Nu-mi plac masinile de generatie noua.intelegi? e doar o chestie de gust.daca tu preferi o masina noua bravo tie, eu decat sa dau 10.000 de euro pe o masina noua mai bine imi iau 2 bmw-uri si o alfa romeo.din nou o alegere personala.
Ei bine, eu o parte am luat-o inapoi si restul am castigat-o in instanta. Urmeaza sa duc hotararea si sa-mi alimenteze contul.
Nu sunt de acord cu aceasta taxa atata timp cat exista alti consumatori mult mai poluatori gen: fabrici, uzine, vapoare. In urma incasarilor taxei nu cred ca am vazut nici o impadurire.
Daca tot este sa platim taxa de poluare atunci sa plateasca fiecare cat polueaza adica daca tin masina in parcare nu poluez iar daca circul cu ea poluez si cel mai bine se poate reflecta asta prin includerea in carburant, nu ca nu ar fi supraridicat si pretul acestuia de cateva ori decat este pretul brut.