Comisia Europeană a aprobat preluarea MAN/Volkswagen

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 06.10.2011
Comisia Europeană le-a dat dreptate celor de la Volkswagen la preluarea MAN din luna iulie. Iniţial, tranzacţia le-a ridicat bănuieli celor de la CE, în urma cărora au demarat o analiză.

Volkswagen a primit aprobarea Comisiei Europene privind preluarea companiei MAN, tranzacţionarea a 25.4% din acţiunile companiei respective fiind analizată de Comisie după ce au apărut suspiciuni privind legalitatea acestei preluări. Constructorul german deţine 30.5 procente din acţiunile MAN SE şi dorea să-şi mărească portofoliul la 53.71% din acţiunile companiei respective, în timp ce drepturile de vot ar fi crescut la 59.9 procente. Comisia Europeană a demarat o anchetă privind preluarea în urmă cu ceva vreme deoarece membrii comisiei suspectau încălcarea unor prevederi legate de concurenţa dintre MAN şi Scania şi dispariţia acesteia odată cu preluarea MAN.

MAN este cea mai veche companie listată la bursa germană şi, totodată, una dintre cele mai mari. Cei de la MAN produc autocamioane, autobuze şi motoare turbodiesel. Cei de la Volkswagen au cumpărat deja acţiunile respective, dar manevra a fost monitorizată şi analizată atent de cei de la Consiliul European.

"Grupul Volkswagen este mai mult decât mulţumit de ceea ce a obţinut.

Drept rezultat, obiectivul nostru de a realiza legături substanţiale între MAN, Scania şi Volkswagen, în interesul acţionarilor, angajaţilor şi clienţilor, este mult mai aproape", a declarat Martin Winterkorn, director executiv Volkswagen.

Prin această mutare, germanii vor să devină lideri de piaţă în segmentul autocamioanelor. În prezent, Volvo şi Daimler deţin fiecare 21% din piaţa mondială de autocamioane, iar Scania şi MAN au împreună, 30 de procente. Grupul Volkswagen a preluat marca Scania în iulie 2008. Nemţii deţin 68.6% din acţiunile companiei suedeze şi au putere de decizie absolută. Scania şi-a păstrat conducerea, cultura şi profilul după preluarea Volkswagen, aşa cum au anunţat nemţii de la început.

Via | Autoblog

Comentarii (3)

  • trucks
    ?
    Largest truck manufacturers in the world as of 2009, over 16 tons GVW in 2009.[22][citation needed]
    Pos. Make Units
    1 Daimler AG (Mercedes-Benz, Freightliner Trucks, Sterling Trucks, Unimog, Western Star, Fuso) 478,535
    2 Volvo Group (Volvo, Mack, Renault, UD Nissan Diesel) 438,954
    3 Dongfeng 341,875
    4 Tata Group (Tata Motors, Daewoo Commercial Vehicle) 159,237
    5 Hyundai Kia Automotive Group (Hyundai) 157,781
    6 Toyota Group (Hino Motors) 129,107
    7 Fiat Group (Iveco, Magirus, Astra, Seddon Atkinson, Yuejin) 127,542
    8 PACCAR (DAF Trucks, Kenworth, Peterbilt, Leyland Trucks) 126,960
    9 Volkswagen Group (Scania, Volkswagen Commercial Vehicles) 110,617
    10 MAN SE (MAN SE, Volkswagen Trucks and Buses, China National Heavy Duty Truck Group) 92,485
    2 3
  • @Sebastian Toma
    matematica VS traducere
    Nu stiu de unde ai luat tu sursa de informatie asupra piata mondiala a camioanelor dar informatia de mai sus (postata de 'trucks' e din wikipedia) si daca aduni 92k (MAN) + 110K (VW)= 200 k camioane

    Daimler are 480 K singur.

    Tu ziceai ca VW ar avea acuma 30 % din piata.

    Thats not correct.
    3 5
  • VAG
    Bravo VAG
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru