Noua decizie a Comisiei Europene include folosirea de supercredite pentru respectarea normelor de CO2 pentru automobilele noi vândute în Europa. Aceste "supercredite" le permit constructorilor să producă automobile cu emisii foarte scăzute de CO2, cum sunt vehiculele electrice, pe care să le pună în balanţă cu autovehiculele care au emisii mai ridicate de CO2 decât prevede norma CE. Limita impusă de Uniunea Europeană pentru supercredite va fi de 7.5 grame pe an în perioada 2020-2022, cu cinci grame mai mare decât propunerea făcută în urmă cu cinci luni.
Flexibilitatea suplimentară oferită de UE le permite producătorilor de automobile să folosească toate creditele într-un an, explică reprezentanţii Automotive News. Pentru a atinge ţintele respective, un automobil cu motor alimentat cu benzină va trebui să aibă un consum mediu de 4.1 litri la sută, pe când modelele diesel vor avea nevoie să obţină un consum mediu de 3.6 litri la sută. Vorbim despre o medie la nivel de gamă, pentru portofoliul unui constructor, deci valorile de mai sus nu trebuie luate ca atare. Decizia Comisiei Europene a fost criticată de mai multe părţi, inclusiv de un partid german de stânga, Die Linke, al cărui reprezentant în Parlamentul European, Sabine Wils, spune că noua reglementare va aduce sute de tone de CO2 în atmosferă şi cheltuieli mai mari pentru consumatori. Pe de altă parte, aplicarea deciziei în forma prezentată în urmă cu cinci luni ar fi adus costuri ridicate pentru producătorii de automobile care activează pe piaţa din Europa, aceştia fiind nevoiţi să-şi adapteze gamele în termen scurt pentru a răspunde la normele UE.Via AutomotiveNews (înreg.)
da, ne simtim foarte "afectati" de masurile de acest gen, dar nu se constata o diminuare vizibila a numarului de kilometri facuti cu automobilul cu toate ca transportul in comun in Eu este din ce in ce mai eficient.
china e departe iar problemele cu care se confrunta orasele lor nu ne intereseaza nici cat negru sub unghie. Ideea e ca aceste tari (noii "tigrii" economici) vor prelua "stafeta" poluarii de la europeni/americani. Daca Europa nu va deveni promotorul NEpoluarii auto imi este greu sa cred ca in viitor se vor putea impune restrictii legate de emisii.
Pana nu e prea tarziu.