Proiectul de lege care prevedea interzicerea urmării cursurilor în vederea obţinerii permisului de conducere pentru cetăţenii care nu au absolvit ciclul gimnazial. Măsura a fost respinsă de membrii comisiei pentru că o consideră discrimnatorie.
Esential
96
de decese au fost înregistrate la un milion de locuitori în România în anul 2012.
Comisia de Administraţie a Senatului a respins
proiectul de lege care ar fi făcut imposibilă urmarea cursurilor pentru obţinerea permisului de conducere pentru cei care nu au absolvit ciclul gimnazial. Î
n timp ce iniţiatorii legii spun că măsura ar fi redus numărul de accidente de pe drumurile ţării, provocate în unele situaţii de posesori de permis de conducere care erau analfabeţi, membrii comisiei mai sus menţionate din cadrul Senatului României au considerat că argumentul iniţiatorilor nu este convingător şi că măsura este discriminatorie faţă de cei care sunt autodidacţi. Reprezentanţii Guvernului României au dat aviz negativ acestui proiect deoarece îl consideră redundant, datorită faptului că actualele prevederi legale permit identificarea analfabeţilor, examenul scris în vederea obţinerii permisului de conducere fiind unul dintre pragurile pe care ar trebui să le treacă aceştia.
Suntem vârf în clasamentul ruşinii: România, printre ţările Europei repetente la capitolul siguranţă pe şosele
România se află pe primele locuri în Uniunea Europeană la categoria deceselor survenite în urma accidentelor auto, dar are cel mai redus procent de şoferi din totalul populaţiei de pe continent.
Pe lângă lipsa educaţiei legate de purtarea centurii de siguranţă, cauzele deceselor au fost accidentele provocate de viteza excesivă şi şofatul sub influenţa băuturilor alcoolice. Din cei 28.000 de oameni care şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere în Europa anului 2012, 2.050 au murit în ţara noastră. La nivelul anului respectiv, doar România, Letonia şi Luxemburg erau ţările din Europa în care a crescut numărul deceselor rutiere faţă de anul precedent.
Statisticile dureroase ale siguranţei rutiere în România anului 2013
Reglementările actuale ale Codului Rutier nu specifică un nivel minim de studii pentru obţinerea permisului de conducere. Un candidat trebuie doar să facă dovada că a urmat cursurile unei şcoli de şoferi autorizate, că a luat lecţii de condus de la un instructor autorizat şi că este apt din punct de vedere medical să conducă pe drumurile publice pentru a putea fi examinat în vederea obţinerii permisului de conducere.
În cadrul cazului cunoscut publicului cu titulatura de "permisele de Piteşti", unii indivizi au obţinut permisul de conducere prin mijloace ilegale şi cercetările ulterioare au descoperit că aceştia nu ştiau să scrie sau să citească.
Codul Rutier aduce noi sancţiuni: şoferii vor fi amendaţi dacă minorii nu poartă centura de siguranţă
Via Digi24 | Sursă foto
La acelasi subiect dadusem un exemplu elocvent pentru tara asta: o buzata, fiica de politician versat, ajunsa in Parlamentul European "pentru ca taticu". Masteranda in stiinte politice dar analfabeta la origini proasta asta ne-a condus destinele.
Tocmai cand imi luam si eu pranzu' m-am trezit cu un conlocuitor bronzat la usa: 18 ani, lung cat usa, mustata subtire - pana corbului: "Salut barosane! Hai sa-ti vand niste carpete persiane (ati citit bine: persiane)...juma' de pret, 300!...Nu? 200 mancati-as..." ma uit la el lung; coloratu', ca ultima incercare "180, eftin!".
Deci ultimul exemplar are sansele la un permis auto...calea i-a fost deschisa de proasta mai sus pomenita care nu a ajuns sa conduca nu numai un Cayenne (parca) dar o tara intreaga.
nimic nou pe frontul de...est :(
Serios acum, este un truism profund încarnat în fibra noastră naţională faptul că numai oamenii necultivaţi pot constitui acea masa imensă de manevră electorală pe care s-o joace politrucii pe degete în fel şi chip, s-o aducă la cheremul lor, preferabil la nesfârşit…De aceea, ar face şi pe dracu-n patru numai să obstrucţioneze sau să limiteze accesul populaţiei la adevărata şi nepieritoare cultură milenară…În acest scop prioritar pentru agenda lor personală, nu trebuie să ia măsuri represive pentru a reuşi, ci este suficient să le pună la dispoziţie, nonstop şi facil, “bezelele” tehnologiei avansate, exprimate ca “tridentul gheenei” (televizor-calculator-telefon mobil), astfel încât să nu le “ardă” nicicând amărăştenilor de…carte, nici din liberă iniţiativă, nici stimulaţi cu sula în coaste. Implicit nici de cartea care conţine codul rutier, ca să mă refer la subiect.
Vi se pare că exagerez? Atunci ce ziceţi de intenţia recent declarată a “autorităţilor” (groaznic s-a denaturat acest termen sacru în postmodernism) de a scoate în doi-trei ani abecedarul prichindeilor şi de a-i familiariza “în contrapartidă” cu...tableta? Le va anihila centrul cerebral al scrisului? Bineînţeles. Chiar garantat. Consecinţele? Incalculabile…Una dintre ele ar putea fi afazia. Superb.
Reexaminare la 10 ani si suspendare 3luni + reexaminare pentru contraventii grave. Ar scadea semnificativ numarul imbecililor de pe drum (si ar umple visteria politiei).
Cerinta unei reexaminari nu este discriminatorie fata de mineni - pur si simplu permisul se elibereaza pentru fix 10ani, apoi, daca mai vrei, iti iei altul.
(evident, prezentarea la examen ar trebui sa se faca doar cu vechiul permis in mana, nu cu scoala de soferi facuta, ca la prima infatisare)