Scandalul Dieselgate a reprezentat "un moment de cotitură" în modul în care autoritățile europene abordează problema noxelor emise de mașinile auto, iar tehnologia diesel este pe cale de dispariție din cauza faptului că "nu vom avea niciodată mașini diesel complet curate".
Declarațiile îi aparțin comisarului european Elzbieta Bienkowska, care spune într-un interviu acordat publicației Automotive News că scandalul Dieselgate ar putea fi baza unei revoluții în modul în care autoritățile Uniunii Europene se vor raporta la problema emisiilor și a poluării generate de autovehicule pe Continent.
"Mașinile diesel sunt pe cale de dispariție. Cred că vor dispărea complet în câțiva ani. Vorbim de o tehnologie a trecutului", afirmă Bienkowska.
Conform declarațiilor oficialului european, regulile de autorizare și omologare a mașinilor noi vândute în UE au fost modificate pentru ca reprezentanții Comisiei Europene să poată amenda mai ușor constructorii auto care nu respectă regulile.
În noua versiune a regulamentelor în vigoare pe teritoriul Uniunii, producătorii auto pot fi amendați cu până la 30.000 de euro per mașină, iar Comisia poate obliga constructorii să inițieze recall-uri în cazul în care anumite modele nu sunt conforme cu regulile.Implementarea noilor reguli a fost îngreunată, spune poloneza Bienkowska, de "aroganța producătorilor auto și de legăturile lor tradiționale cu guvernele naționale".
Pe de altă parte, una dintre provocările oficialilor europeni în următoarea perioadă va fi, conform aceleiași Elzbieta Bienkowska, implementarea unor măsuri prin care statele est-europene să fie nevoite să recheme în service mașinile suspectate că nu se ridică la nivelul standardelor de emisii NOx. Printre acestea se numără și România.
"În acest moment, opt state membre au implementat rechemări obligatorii în service. Dar avem alte state membre, precum România, Slovacia sau Polonia, unde rata de recall e extrem de mică. diesel vechi".
Nu vrem ca aceste părți ale Europei să se umple de mașinivia Automotive News (înreg)
cam tarziu...
Și nici nu cred ce spune ea că dieselul va dispărea în câțiva ani. Practic, consider acest lucru imposibil în perioada menționată de dânsa.
A spus cineva că este verde? Am arătat eu asta undeva? Ceea ce eu am arătat este că toate opțiunile pe care le avem acum poluează într-un fel sau altul.
Așa cum susțineam deunăzi, echipa de zgomote a uriașului cu picioare de lut ȋncearcă să inducă lumea ȋn eroare. Ȋntr-adevăr, există reguli aspre pe plan auto, dar taman mărcillor germane nu vor fi aplicate…VAG (de fapt, Porsche SE) și Daimler vor beneficia de protecție și favoritism de la cel mai ȋnalt nivel comunitar, cu condiția (că nu se putea chiar…moca) să intensifice adaptarea la “tehnologiile viitorului” ("mașinile" electro-autonome).
Ca să rezumăm tărășenia: ȋn pofida retoricii sale “eco”, UE chiar vrea să ne sufocăm de rable, deoarece rezultă sume frumușele pentru ȋntreprinzătorii particulari din “Europa democratică, civilizată și avansată”, implicit câștigă și bugetul de stat prin impozitare. Cât se va mai putea ȋn această manieră, de ce să nu profite? Iar Diesel-ul, oricât l-ar stigmatiza și oricât l-ar amenința, ȋl crucifică doar teoretic. Detestabilă duplicitate…Ȋn termenii ȋnțelepciunii populare, “câinii latră, caravana trece”. Ȋn speță, caravana este formată din…câinii care latră.
Ȋnsă, când megastatul european și corporațiile sale rapace (ȋmi permit o paranteză mai lungă, care poate fractura coerența frazei, dar care este necesară: modelul economic primordial care se prefigurează lansează un concept până de curând eclectic, chiar neverosimil: statul-corporație; cu alte cuvinte, “Big Government” și “Big Business” nu se vor mai afla ȋn conflict iremediabil de idei, viziuni și interese, așa cum s-a scris istoria Europei seculare – monarhie vs. nobilime – ci vor pactiza pentru a se naște ceva literalmente terifiant, neconstrâns de niciun instinct de apartenență etnică și culturală: Big Government Business sau supersocialismul…ce-i drept, calea a fost deschisă de corporatismul care a pus pe butuci economiile naționale, mai ales ȋn Estul “săracilor”, “ȋnapoiaților” și “fraierilor”, după ce Olimpul politic a clocit dinainte, cu o artă a meticulozității ce excludea eșecul, desfășurarea evenimentelor) vor considera că a sosit vremea propice pentru “implementarea” unui nou univers auto (fără volan, fără pedale și – dacă este să validăm literatura SF – fără roți), ȋn care va predomina, cu titlu de lege supremă și cu iz constituțional, interdicția absolută a pilotajului uman, atunci motoarele cu ardere internă nu vor mai fi demonizate “de efect”, ci eliminate definitiv și irevocabil, pur și simplu.
Până atunci, băieți (haideți să presupunem/prezicem, maximum optimiști, trecerea unor decenii), să afumăm “la greu” mediul. Nu ne va amenda, nu ne va aresta și nu ne va confisca nimeni “corpurile delicte” (mă rog, să ne oblige la schimb cu “electrice”) . Pariu?
Deci ea nu stie ce vorbeste :)
Sa vina la granita sa vada cate jafuri sunt aduse pe platforme.
Romania a intrat in UE ca sa ii scape ce vestici de jafuri si sa fie piata de desfacere !!! Sa nu mai umble cu prostii de ochii lumii ca si ei isi doresc asta.
Politistii germani sa bucura nespus cand vad ce iese de la ei din tara.
Corect. Romanul e fan diesel in special 1.9 TDI. Nu conteaza ca e bine intretinuta sau e un tomberon de masina el tot o cumpara pt. ca atat isi permite. 2000-3000-5000 euro maxim. Restu tot diesel prefera dar premium...serii 3, 5-uri 7 A8 3,0 TDI etc pe la 10-15 mii asa. Logica lor e ceva de genu ,, decat un Duster nou mai bine cazan vechi poluator ca de...e marca care trebuie.'' Astia suntem....nu ne pot impune masini noi sau electrice pt. ca nu ne permitem. Iar aia care isi permit o Dacie noua le pute rau marca autohtona si aleg varianta SH ''premium''.
Adică un BOGAT german care îşi cumpără mașină germană NOUĂ primeşte bani de la timbru verde din Germania (programul rabla german) dar şi bani pe SHul lui care îl vinde în România unui român !!!
Şi uite aşa facem curul mare la germani să trăiască ei bine, şi copii noștri să fie asistenţi să şteargă la cur părinţii germani.
Că nu ne place Dacia, sau măcar alte mărci mai fiabile şi mai ieftine decât cele germane.
Ah, da? Eu credeam ca tu traiesti cu impresia ca procesul prin care sunt obtinute benzina si motorina este verde. Altfel nu imi explic de ce nu ai adaugat si acest aspect la dezavantajele masinilor cu combustie interna.
PS: Si basinile polueaza, my friend.
maama cata polologhia ca sa ne spui ca nu-ti place in UE....
Revenind la poluare si la situatia actuala este clar ca oricum ar fi nu e bine. Cand era taxa aia injurata de toti ( mai ales in forma veche) romania a evitat cativa ani sa ia chiar ultimele cazaturi din Vest. Acum ca s-a scos orice taxa pe poluare (impozitul nu conteaza ca este pe capacitate cilindrica nu pe grad de poluare) tot nu e bine si injuram afumatoarele.
Romania avea sansa sa treaca de la un parc auto vechi la unul cu masini noi si nepoluante, dar din diverse motive politice (nu comentez aici) a ales sa scoata taxele si sa se alature bulgariei in importul de cazaturi afumatoare. Vina nu este a Europei care vrea sa scape de ele, ci a guvernului Romaniei ca permite circulatia lor libera pe soselele. Din cauza saraciei fiecare persoana cauta sa se ajunga cu cat mai putini bani, nu e vina lor ca scot DPF-ul, sau vina germaniei vrea sa scape de rebuturile dauna totala, e vina guvernului romaniei ca nu verifica ce are pe strazi. Hai sa nu mai aruncam vina pe altii si sa ne uitam la noi.
Avand in vedere lips infrastructurii interurbane, romania cu un mic efort al autoritatilor locale poate deveni ideala pentru electrice. La noi media kilometrilor parcuri pe zi nu cred ca depaseste 60-80. Asta inseamna ca ne aflam fix in zona in care exceleaza electricele. Mai adaugam ca tara are si un surplus de energie electrica (generata in buna parte din eoliene si hidro) si solutia devine evidenta. Mai ramane partea cu statiile de incarcare, care ar putea fi rezolvata usor de municipalitate, cu bani europeni (auzi @inexo?).
Dar dinnou despre cine vorbim aici, autoritatile locale, pfff...
Pun si eu o întrebare: Cum vrei sa-ti verifice statul roman tot ce ai pe strada? Completez : într-o tara total corupta!
Pana in 2007 (cred) aveam o lege perfecta nu aveai voie sa înmatriculezi mașini mai vechi de 8 ani.
Daca tot este la moda in Europa "restricția" atunci punem si noi: nu se circula intre ora 6 si 22 cu mașini sub €5 pe toate drumurile
După 2007, de când cu abuzul de taxă a lui Motocicleanu, România mirosea a TDI-urile de BG, asta fără să încaseze bani din taxe. Era mai bine așa?
Soluția nu a fost niciodată RESTRICȚIA (mai ales că ne frige Comisia Europeană câte un infringement de nu ne vedem) ci oferirea de alternative: trenuri decente (ca timp și preț) sau transport în comun și parcări suficiente în orașele congestionate.
Dacă în loc să rezolve problemele evidente de infrastructură (centuri, drumuri expres și autostrăzi, parcări și transport în comun) decidenții propun soluții populiste sau cu interese, haideți să nu sărim pe fentă doar pentru că nu suntem poate afectați direct.
Soluțiile trebuie să fie echitabile și eficiente, nu să lovească în cei ce nu au de exemplu metroul la cur sau bani de un euro 6 nou, adică să ne amintim și care e salariul mediu în țară înainte să fim de acord cu mai știu eu ce taxe care au ca pretext poluarea.
Hai să accesăm naibii fondurile alea europene pentru infrastructură, să cheltuim corect banii reținuți din accizele pe combustibili (nu să-i vărsăm la bugetul fără fund din care se dau pomeni electorale), să nu ne mai batem joc de transportul în comun, să verificăm la sânge rablele cu filtrul de particule anulat, să amendăm drastic parcatul de-a-n-#ulea și apoi mai vedem.
Hai la vot că altfel degeaba ne văităm.
Normal că o asemenea conjunctură ȋn primul rând…sufletească invită toți aventurierii “de afară” să ne călărească, pardon de expresie. Astfel, ne mai ȋntrebăm “naivi” de ce “frații” noștri comunitari “mai norocoși” (evident, după ce, secole de-a rândul, și-au jefuit crunt fostele colonii de pe tot Globul, iar justele revolte/răscoale ale localnicilor le-au ȋnăbușit ȋn sânge de fiecare dată…acum, senini, ne ȋnvață, “din bob ȋn bob”, democrația, cu suita ei de valori, standarde și etici, dar – sfântă nerușinare – ne ȋndrumă și ȋn afirmarea Justiției, fredonând nonstop aria anticorupției) ne-au găsit taman “adecvați” pentru groapa lor de gunoi (mai ales ȋn privința alimentelor și a mașinilor), așa cum pertinent vă exprimați voi, dragilor. Totuși, nu tot ce ne expediază generoșii respectivi poate fi calificat drept expirat sau deșeu, chiar dacă Timpul prăfuit și-a pus amprenta. Dacă dovleacul de pe umeri funcționează brici, poți face alegeri…excelente. Ba ȋncă rămâi perplex, ȋn sensul că nu te dumirești de ce “fițosul” și “infatuatul” de neamț a renunțat atât de ușor la comoara cutare sau cutare (minunată d.p.d.v. al costurilor de achiziție și mentenanță, nu neapărat al aptitudinilor tehnice, sic! v-am păcălit). Și, hei, oare să nu ne fi pătruns ȋn subconștient o deviză precum “Șchioapă, chioară, cum era, ȋți făceai treaba cu ea” ?...Să privim, fără sfială și cu luare aminte, ȋn oglinda propriei noastre conștiințe: capacitatea noastră de adaptare la vicisitudinile vieții (mai mult sau mai puțin determinate de noi ȋnșine) pare…inegalabilă pe Terra. Noi chiar reușim să meșterim bici din rahat. Dintotdeauna…Simplu și elocvent.
Mă uimește faptul că Daciile noastre rătăcite, de pe vremea când Dacia era chiar Dacia, nu provoacă tot atâta indignare cât “cazanele nemțești”, deși, indiscutabil, constituie adevărate pericole, mai ales pentru că traficul zilelor noastre presupune un anumit dinamism, iar ele se alătură, semețe și imperturbabile, spectacolului cailor-putere și al newton-metrilor, apărând ca din neant, de pe străduțe fără prioritate, drept ȋn fața ta, pe prima bandă, cu aerul că “nene, și noi aveam dreptul la viață, ca semne ale sublimei nemuriri”, astfel că nu-ți scrâșnesc atât roțile, cât dinții…Gândul te duce instantaneu la mamele și strămoșii băieților de la RAR.
QED – iată ce tip echilibrat sunt: nu iubesc și nu doresc Dacia, oricât s-ar ameliora (deci nu sunt naționalist), nu salivez după “paradisul” europeist (deci nu sufăr de grețuri xenofile). “Dar, ȋn schimb, ești un flecar și un fanatic pro-american”. Ei, ȋn acest caz, m-ați prins ȋn ofsaid :D
Ca sa incep cu sfarsitul, occidentul inseamna vest, si implicit tot ce este la stanga pe harta , este considerat vest (fata de referinta care in cazul nostru e granita Romaniei). Acum cred ca fiecare om in parte are o parere vis-a-vis de ce inseamna adevaratul occident pentru el.
Preferintele fiecaruia in materie de sistem de guvernamant sau masini sunt chestii personale si nu cred ca am eu ce comenta.
La capitolul Dacia vs restul....incep cu o intrebare: Ce inseamna"cand Dacia era chiar Dacia"? Banuiesc ca te referi la versiunile pre-SuperNova. Nu sunt neaparat un avocat al marcii nationale (desi mi se pare o varianta cinstita) dar la un buget de 3-5000 euro cred ca este de dorit o masina la aprox 3-5 ani 100k decat un premium de acum 20+ ani si km fara numar (nu mai vorbesc de istoric daune).
La daciile vechi se poate invoca lipsa banilor/sentimentalismul etc, dar sunt de acord cu tine ca toate masinile care circula trebuie sa indeplineasca aceleasi conditii minime tehnice pentru a circula.
Si acum ca am ajuns si la primul capitol si problema de fond, afilierea la BBB (interesant acronim:) ). Nu vreau pomana de la nimeni, vreau sa profitam de un contract pe care l-am semnat (ca tara). Conform regulamentului UE...aaa, scuze BBB, avem niste indatoriri (care implica si cheltuieli), dar avem si posibilitatea de a profita de niste beneficii. Problema noastra este ca de voie de nevoie platim obligatiile, dar nu ne folosim de beneficii. Si atunci normal ca iesim prost la bilant si ni se pare ca BBB ne vrea raul, si ne exploateaza.
Da avem foarte multi indivizi capabili, dar ca popor am dovedit ca suntem sub medie (cel putin media europeana). De acord, avem aici de toate, si cu toate astea tot la coada vacii suntem, si nu cred ca e din cauza germaniei sau a altor state vest-europene ci din cauza hotiei si caracterului local (poate si intentionat dezvoltat) ca fiecare dintre noi ca individ este mai bun/destept/priceput/descurcaret decat vecinul (si daca nu e trebuie macar sa para).
SI nu nu sunt eco-fanatic dar cred ca in momentul in care esti atat de in urma la un capitol si trebuie sa faci o investitie majora, prefer sa investesc in (ceva ce pare a fi ) viitor, decat in prezentul care va trebui modernizat in 5-10 ani cu alta investitie. Asta cu atat mai mult cu cat banii pentru anumite domenii se pot lua din alta parte (a se citi BBB).
S-a văzut la vot ce popor de idioți suntem, degeaba discutăm noi de electrice și alte SF-uri când nu putem strica 20 de minute la 4 ani să evităm să ne conducă tot hoții.
Iar Rovana asta poloneză dă din gură să se bage-n seamă, la ce zice sigur e la fel de habarnistă.
După această constatare, permite-mi să precizez că, ȋn opinia mea, Dacia “comunistă” (de fapt, un concept și o amprentă Renault de la naștere…pentru totdeauna) trebuia păstrată ȋn producție cu aceeași arhitectură ZVELTĂ. Una peste alta, a servit patria! Și-a făcut datoria cu vârf și ȋndesat. Acum ȋnsă, chiar dacă n-ar vrea (o personific), realitatea pură este că ȋncurcă traficul! De mai multe ori era să “intru” ȋn băbuțele astea, inclusiv noaptea (din cauza luminilor de poziție spate abia perceptibile) – din fericire, frânez instinctiv și puternic.
Da, ai intuit bine, la această DACIA m-am referit. Tot pe aceasta am deprins eu primele taine ale pilotajului. Generațiile următoare, deși au conservat numele, parcă au concentrat ȋn ele toată pasivitatea noastră postdecembristă, toată ȋnclinația noastră vrăjmașă, nespecifică, spre insignifiant. Repet, așa văd eu lucrurile. Totuși, ȋn anul de grație 2018, nu mai simt că mi-ar fi jenă cu eticheta industriei autohtone. Cel mai bun motiv care pledează pentru susținerea afirmației mele este reprezentat de versiunea de top Logan Prestige, ale cărui dotări numai de low-cost nu par. Dacă ar fi perpetuat identitatea design-ului clasic (bașca iluminare adecvată :D), poate că aș fi fost tentat nu să mă ȋndrăgostesc, nu să devin pasionat, dar, orișicum, să iau ȋn calcul uzul zilnic ca mașină “de bătaie”.
Vezi, așadar, că, ȋn cazul meu, nu triumfă vreun capriciu al ȋngâmfării, care să-mi creeze impresia că ȋmi “pute” a “lipsă de calitate” (mă rog, ȋncă nu ne permitem să emitem pretenții ȋn direcția…siguranței, marele nostru campion Titi Aur fiind de părere că doar dacă mașina ar costa vreo 50.000 € s-ar justifica ideea unor rezultate notabile cel puțin la Euro NCAP). Și aș fi vorbit ȋn “necunoștință de cauză” dacă n-aș fi condus niciodată Dacia post-1300/1310.
Ȋn final, iată ceea ce eu consider cea mai frumoasă poveste a “Daciei chiar Dacia”…de surprinzător segment E:
https://www.autoevolution.com/news/meet-romanian-communist-dictator-nicolae-ceausescus-personal-dacia-2000-81264.html#