Pentru a armoniza afișajul la pompele stațiilor de carburanți din toată Europa, oficialii Uniunii Europene vor obliga toate benzinăriile din comunitatea europeană să modifice, să înlocuiască sau să completeze începând cu 12 octombrie 2018 actualele pictograme și denumiri codate ale tipurilor de motorină și benzină disponibile. De asemenea, toate modelele auto omologate și puse pe piață din luna octombrie 2018 sunt obligate să aibă afișate pe interiorul ușiței bușonului de alimentare codul de carburant potrivit pentru respectivul model.
Conform directivei europene 2014/94/UE, noile denumiri au rolul de a indica foarte clar procentul de biocarburant prezent în amestecul combustibil.
Codurile care vor fi afișate la pompe:
Codurile care vor fi afișate pe ușa bușonului de alimentare de pe mașini:
Astfel, în cazul benzinei, noile denumiri vor specifica procentul de etanol amestecat în carburant. Vor exista codurile E5, E10 și E85 înscrise într-un cerc afișat foarte clar la fiecare pompă de alimentare.
Aceste coduri nu înlocuiesc denumirile actuale ale tipurilor de benzină, acestea referindu-se de obicei la cifra octanică a benzinei de la pompă.În cazul motorinei, codurile vor fi B7, B10 și XTL și subliniază procentul de biodiesel (motorină provenită din surse vegetale) aflat în amestec. XTL reprezintă motorina sintetică care nu provine din prelucrarea țițeiului. Aceste denumiri vor fi afișate clar la pompă într-un pătrat.
Combustibilii alternativi vor avea și ei codurile lor proprii afișate la pompele dedicate. Astfel, H2 (hidrogen), CNG (Gaz natural compresat), LPG (Gaz petrolier lichefiat) și LNG (Gaz natural lichefiat) vor fi afișate clar la toate stațiile care oferă acest tip de combustibili.
Noile denumiri vor fi afișate la toate benzinăriile din țările Uniunii Europene, la cele din țările EEA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia) și la cele din Macedonia, Serbia, Elveția și Turcia. Mai multe informații despre modificări puteți găsi în acest document.
saracu' gaz e atat de presat ca a ajuns de-a dreptul compresat
Offf, ce-as mai manca o sunca comprimata...
Motoarele cu aprindere prin scanteie nu au fost concepute sa functioneze cu amestec de benzina 90%-etanol10% (E10), si idem cele diesel cu biodiesel care contine 90 %diesel si 10% ulei vegetal (B10).
A se vedea avertizarile de pe busoanele de la rezervoare "Not for biodiesel!"
Ne miram de ce nu mai rezista motoarele ca inainte.
La etanol problema este ca interactioneaza cu plasticul rezervorului, deci trebuie rezervor de metal, poate or fi aparut alte solutii intre timp.
Motorina din surse vegetale ataca furtunele de cauciuc. Acum ceva ani pt 200EUR Skoda, de exemplu, avea un kit pt biodiesel - toate furtunele erau din cauciuc siliconic
De asta si spune ca pe usita rezervorului o sa fie specificat combustibilul recomandat pt respectivul vehicol.
Nu se mai aplica acelasi criteriu ca la Dacia 1300 - daca arde baga-l in rezervor :)