Până de curând, șoferilor le era recomandat ca la depășirea unei biciclete să păstreze o distanță de 1,5 metri față de aceasta. Fiind, însă, doar o recomandare, șoferii nu puteau fi neaparat sancționați dacă nu o respectau, mai ales că acea distanță nu putea fi măsurată în mod obiectiv.
Tocmai de aceea, regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 a fost acum modificat prin Hotărâre de Guvern. Noua reglementare, care vine să îi protejeze pe bicicliști, a fost publicată în Monitorul Oficial, astfel că a intrat deja în vigoare.
Potrivit noii reglementări șoferii care circulă cu mai puțin de 50 km/h la depășirea unei biciclete sau trotinete pot face acest lucru trecând peste axul drumului cu roțile din stânga, iar cei care au mai mult de 50 km/h trebuie să depășească axul drumului/linia întreruptă cu cel puțin jumătate din lățimea autovehicului.
"Prin această modificare s-a urmărit crearea unei siguranțe suplimentare a bicicliștilor și a celor care conduc trotinete electrice, prin crearea unui spațiu lateral suficient între autovehicule și vehiculele care au o viteză de deplasare mai redusă," explică Ionuț Lazăr, inspector principal la Poliția Rutieră Timiș.
La întâlnirea marcajului longitudinal continuu, depășirea bicicletelor este, așadar, interzisă.
În acest caz, șoferul va trebui să aștepte până când poate depăși regulamentar biciclistul."În traficul din marile orașe, biciclistul are chiar o viteză superioară autovehiculelor, el nu rămâne în ambuteiaj. Este benefic acolo unde avem viteze de deplasare foarte mari, de aceea se și face o diferențiere în funcție de viteza de deplasare a autovehiculului care urmează să efectueze depășirea biciclistului," a mai declarat Ionuț Lazăr.
Încălcarea noii reglementări atrage după sine suspendarea permisului de conducere pentru 30 de zile.
via Adevărul
Discutii sterile pe marginea unui cod rutier facut aiurea, ca majoritatea legilor din Ro. Cine dracu sta sa vada la ce distanta depasesti tu un ametit ratacit pe vreun DN?
Mult zbucium pentru nimic.
Stai liniștit, în România reglementările Codului Rutier sunt facultative (fapt însușit inclusiv de polițiști). De la parcatul aiurea până la viteze de autostradă prin localități - totul e permis.
Poliția mai face din când în când câte un filtru ca să nu uite lumea definitiv că instituția asta există...și atât!.
Pana nu se formeaza masa critica de bicicisti prin educatie si responsabilizare civica nu se va intampla nimic. Totul porneste de la educatie.
S-a dat de cateva saptamani legea cu trotinetele electrice care trebuie sa mearga pe strada si ele zburda in continuare bine merci pe trotuare. O campanie la TV, un infomercial ceva?
Trebuie si mai multe benzi de bicicleta care au fost promise si raspromise de fiecare primar general de 15 ani incoace.
@antibiciclisti: nu ai unde sa construiesti infrastructura numai pt biciclisti. unii dintre noi facem ture de peste 100km pe zi. unde sa mergem si cu viteza? pe drumuri laturalnice, dar nu ai cum sa construiesti mii de km numai pt bicle.
cine sta sa vada? pai camerele si politia. in UK te iau de nu te vezi daca nu lasi acel 1.5m obligatoriu. daca politia ar vrea, chiar ar face ceva cu regula asta. si oricum, e preferabil sa fie in cod decat nu.
Tu ai scăpat atunci, ce-ți mai pasă?!?
Oricum depășeam natural la minim 1,5 m pentru că nu-mi garanta nimeni că nu se dezechilibrează biciclistul, dar pare că noul cod încurajează bicicleala în trafic și sigur se termină cu dosarele penale și mulți răposați.
ar trebui interzişi pe drumurile naţionale şi europene !!!
Este total inadminisibil ca să ştii că căruţele sunt interzise, datorită regimului de viteză mult inferior traficului autoturismelor şi restului autovehicolelor, pentru că depăşirea căruţelor ar fi dificilă
Acum cu aceste schimbări deja să depăşeşti un biciclist e ca şi cum ai depăşi o căruță, de accea ok masura este poate bună DAR trebuie venit cu contra măsura - de a interzice circulaţia bicicliştilor pe drumurile naţionale şi europene.
Oricum majoritatea covârşitoare a şoferilor depăşesc cu mare grijă, chiar şi peste ăia 1,5 metri, când era posibil, pe biciclişti.
Că eu vreau să fie circulație rutieră cu de toate, așa și pentru tradiție nu numai pentru progres, că dacă-i bal bal să fie.
biciclistul nu face kk în stradă şi deci să fie un pericol pentru sănătatea publică
calul, în schimb, când îi dă....