Guvernul a aprobat, prin ordonanță, modificarea Codului Rutier. Noile schimbări vizează comportamentul agresiv și manevrele intenționat periculoase ale șoferilor. Astfel, apare pentru prima dată în Codul Rutier termenul de "conducere agresivă".
Prin modificările aduse Codului Rutier, amenzile au crescut semnificativ, iar perioada de suspendare a permisului de conducere a fost, la rândul ei, mărită. Șoferii care au un comportament agresiv în trafic vor primi o amendă cuprinsă între 1305 și 2900 de lei. Astfel, cei care dau flash-uri sau claxonează nejustificat în trafic pot primi amenzi de până la 2900 de lei. De asemenea, amenzile au crescut cu 580-725 de lei pentru șoferii care conduc fără motiv pe banda de urgență de pe autostradă.
Sancțiuni și mai dure vor fi aplicate celor care merg pe contrasens, întorc pe autostradă sau circulă pe zonele mediane sau pe racordurile dintre părțile carosabile. Aceștia vor avea permisul de conducere suspendat pe o perioadă de 120 de zile, adică 4 luni.
Aceeași pedeapsă va fi aplicată și șoferilor vitezomani. Cei care depășesc limita de viteză în localități cu peste 70 km/h vor rămâne pietoni timp de 4 luni. Cei care nu respectă regulile de trecere peste calea ferată vor avea, de asemenea, permisul suspendat pe o perioadă de 120 de zile.
Iată un rezumat cu schimbările ce vor intra în vigoare:
- Condusul agresiv se pedepsește cu amendă cuprinsă între 580 și 725 de lei, plus suspendarea carnetului timp de 30 de zile. În caz de accident amenda va fi cuprinsă între 870 și 1160 de lei, iar permisul va fi suspendat pe o perioadă de 60 de zile;
- Circularea nejustificată pe banda de urgență de pe autostradă se pedepsește cu o amendă cuprinsă între 1305 și 2900 de lei, alături de suspendarea permisului timp de 90 de zile;
- Executarea manevrelor de întoarcere pe autostrăzi, mersul înapoi, condusul pe contrasens și circulația pe zona mediană sau a racordului dintre părțile carosabilului se pedepsesc cu suspendarea permisului pentru 120 de zile;
- Majorarea cu încă 30 de zile a perioadei de suspendare a permisului în caz de accident;
- Suspendarea permisului timp de 120 de zile pentru nerespectarea regulilor la trecerea la nivel cu cale ferată;
- Depășirile ilegale vor fi pedepsite cu amenzi cuprinse între 870 și 1160 de lei, plus suspendarea permisului timp de 60 de zile. În caz de accident amenzile sunt cuprinse între 1305 și 2900 de lei, iar perioada de suspendare a permisului crește la 90 de zile;
- Neacordarea de prioritate se pedepsește cu amenzi cuprinse între 870 și 1160 de lei, alături de ridicarea permisului timp de 60 de zile. În caz de accident, amenzile cresc între 1305 și 2900 de lei, iar permisul este suspendat timp de 90 de zile;
- Depășirea vitezei legale în localități cu peste 70 de km/h se pedepsește cu suspendarea permisului timp de 120 de zile.
Modificările aduse Codului Rutier vor intra în vigoare la 30 de zile după publicarea în Monitorul Oficial.
via Profit
Acum întrebarea e... cine să o aplice??
Poliţiştii corupţi de la rutieră?
La Brăila arestaseră 90% din brigada auto!!
Ăia care stateau mereu la şpagă, învăţaţi de cei bătrâni ieşiti la pensie...
Sau de vitezomanii poliţişti care omoară fete pe trecere, aprind semnalele luminoase cică după, schimbă haina cu colegul, anunţă la 112 şi superiorii că era "în misiune" ???!?!
Cine?
Valoarea unui poliţist bun este greutatea lui în aur, dar un poliţist rău, corupt este MULT mai rău decât orice puşcăriaş, infractor !
Eu as vrea sa vad cat mai multe masini de politie "sub acoperire", care doar se deplaseaza in trafic si opresc teribilistii sau cei periculosi (aka @Tatraurs) in mijlocul faptelor. In momentul in care se stie ca de fapt politia rutiera umbla "prin mijlocul multimii", atunci se vor potoli multi, nu toti, dar multi. Cat timp politia sta doar la panda si nu este preventiva, se va mentine acelasi status quo: panda dupa tufisuri, flash-uri de informare, toti ciocoflenderii sunt fericiti...
Toata lumea are acum dash-cam, de ce sa nu puna la dispozitie si Politia unele cu conexiune securizata la un serviciu de reclamatii? Cred ca s-ar umple spatiile de stocare instant la ce educatie rutiera avem, dar ideea de baza ramane.
Cine se plange de astfel de masuri sa-si aduca aminte ca suntem #1 la nivel european la numarul de morti survenite in urma accidentelor rutiere. Justificari pentru viteza excesiva in sau in afara orasului se vor gasi mereu. Da, are infrastructura un rol dar si comportamentul in trafic are o pondere cel putin egala.
Iar cu flash-urile pe autostrada - cu cretinii care stau pe banda a doua cand e prima libera si se face coloana in spatele lor nu se face nimic?
(2) Semnalizarea schimbării direcţiei de mers trebuie să fie menţinută pe întreaga durată a manevrei.
Pai dacă ai o OUG care tine loc de Lege de ce ai vrea o Lege in plus special pentru țărani...apropo cum trebuie identificați... bănuiesc ca te referi la cei care au domiciliul in zona rurală ori sa da vreun examen de țaran ori cum?
PS: să faci treaba asta cu intratul in fața și frânare și în fața tirurilor ( cu siguranță ai întâlnit șoferi de tir indolenți....deci mare, mare rugăminte testează-le și lor frânele).....
In al 2-lea rând, nu exista infrastructura (valori de calitate in familie si mai ales drumuri), ca sa se poată dezvolta deprinderi sănătoase și de bun simt, adică peste 150 de depășiri in 350 de km, poți să fi șoferul lui peste prăjit, sunt riscuri enorme, și-mi asum ca m-a includ.
Nu in ultimul rând cel puțin jumătate din cei care conduc le lipsește abilitatea de a se conecta cu ce se întâmpla in afara mașini, deci sunt pericol public din cauza manevrelor fără logica pe care le fac, de exemplu mama mea căreia i-am interzis sa mai conducă și este bine mersi pieton sau pasager in taxi dacă este nevoie.
Chiar dacă încerc sa evit condusul pe timpul zilei in România, mi sa întâmplat sa mai tractez și o rulota (deci vrând nevrând viteza scade), totuși nu ezit sa trag pe dreapta destul de des pentru a nu forma coloana in spatele meu… fiți mai înțelegători ca va dresați degeaba, cu flash-uri și claxoane nu-i schimbam pe inadaptați și pe ignoranți, pentru ca nu vor!!!
Mă comport exact ca tine în situaţiile rutiere pe care le-ai expus (atât în sens “rău”, “răzbunător”, cât şi pe stil normal). Nu mă voi dezminţi până la sfârşitul meu obştesc.
@raduvlase, regret enorm, dar periculoşi sunt doar mormolocii care dorm literalmente pe şosea (ca un făcut, din ce în ce mai des pe benzile de viteză! – are perfectă dreptate Tatra). Dacă ţi-e somn sau dacă eşti predispus la melancolie, stai acasă!!! Sau ai răbdare să apară şi să se înrădăcineze e-transportul în comun (cu şoferi…din părţi; sau nu umani). Chiar că mă scot din sărite specimenele cuprinse de reverie la volan – deşi mai degrabă cred că explicaţia ar consta în…indiferenţă amestecată cu nesimţire (că doar văd şi ei cu ce viteză te deplasezi şi, ulterior, flash-urile tale insistente, dar nici nu se sinchisesc, fiindcă îi doare la bască, aşa, din fire – iar celor care se vor repezi să mă acuze de grandomanie le-o retez aprioric şi tranşant: nu, ci taman mormolocii din habitaclu suferă de aşa ceva).
Cum tratează “legea” asemenea cazuri (justă întrebare, @noname00) ? Ah, da, tot tu eşti “agresiv”.
Domnule alter ego al lui Mafioso (28.01, 17:43), te exprimi cu atâta “indignare civică”, de parcă accidentele petrecute în ţările care nu cunosc “oroarea” de a fi nr. 1 în Europa pe caz nici n-ar conta. Sau poate socoteşti că ar fi chiar o onoare să nu dobândeşti funestul record. Nu, tati, ci truismul este următorul şi nu vei izbuti să-l combaţi neam: că ai parte de accident german sau de accident românesc, o mierleşti la fel! Sigur n-o să simţi la îngropare fericirea presupusă de “Vestul avansat”.