Bicicliştii sunt singurii utilizatori ai drumului care vor mai avea voie să circule pe acostamentul drumului, dar numai dacă segmentul de drum respectiv nu are piste special amenajate şi aceştia nu pun în pericol circulaţia prin abordarea respectivului petic de asfalt.
Toţi ceilalţi conducători auto au interdicţie de a circula pe acel segment de drum şi pe banda de urgenţă, aceasta fiind destinată doar urgenţelor reale. În cazul în care un segment de drum nu prezintă nici pistă de biciclişti şi ciclistul consideră că pune în pericol circulaţia, legea nu îi dă nicio indicaţie privind modul în care acesta ar trebui să circule. La fel ca şi până acum, necunoaşterea legii nu scuză contravenientul de la sancţiuni, deci bicicliştii vor fi nevoiţi să aprofundeze Codul Rutier pentru a evita sancţiunile şi neplăcerile legale pe viitor. La fel ca şi până acum, bicicliştii nu au voie să circule în paralel pe drum, să folosească trecerile de pietoni sau să înveţe mersul pe bicicletă pe un drum intens circulat. Noua obligaţie a bicicliştilor va fi să poarte întotdeauna un act de identitate asupra lor. Conducătorilor de mopede li se va impune încă o restricţie, preluată direct de la motociclişti – aceştia nu vor avea voie să transporte pasageri în stare de ebrietate. Interdicţia se aplică şi transportatorilor de mărfuri, în cazul în care aceştia au pasageri în cabină. Mai mult decât atât, conducătorii de mopede sunt obligaţi să circule pe benzi într-un singur rând, fiind interzisă rularea în paralel a două sau mai multe mopede. După cum dictau şi normele bunului simţ, mopedele nu au voie să utilizeze trecerile de pietoni în vederea traversării.Noul Cod Rutier aduce şi beneficii. Astfel, posesorii de permis de conducere categoriile B, BE, C sau CE vor avea voie să conducă şi tractoare, restricţia celor cu permis de categorie B fiind vehiculele cu masa maximă autorizată de 3.5 tone plus remorcă de până la 750 kilograme, pe când şoferii care au permis de categorie C sau CE au voie să conducă şi vehicule mai grele. În cazul în care o bandă de circulaţie se blochează, conducătorii de tramvaie au obligaţia să folosească luminile de avarie, în ordinea opririi, pentru a semnaliza acest lucru.
Via MO
Eu stiam ca si inainte, ca simplu pieton, era obligatoriu sa ai un act de identitate la tine. Daca, dintr-un motiv oarecare, un militian iti ordona sa te legitimezi, trebuia sa-i prezinti B.I./C.I. Altfel, erai amendat (cu o spaga, un caltabos, o palinca eventual).
Cat despre biciclistii care circula cum ii taie pe ei capul, inca nu am vazut vreunul care sa fie amendat (idem carutasi). Si nici nu cred sa se intample asa ceva in urmatorul sfert de veac, in RO, bineinteles. Militienii "castiga" mai mult daca au "grija" de soferi.
Da, este corect. Probabil că au dorit să subliniieze acest lucru.
La căruţaşi, regula era să le confişte caii şi căruţa. N-am văzut asta încă.
asta referitor la :
"n cazul în care un segment de drum nu prezintă nici pistă de biciclişti şi ciclistul consideră că pune în pericol circulaţia, legea nu îi dă nicio indicaţie privind modul în care acesta ar trebui să circule." !!!
Aceasta confuzie exista chiar si cand erau buletinele cu foi pe care scria cat se poate de limpede: " se recomanda purtarea..."
Obligatia biciclistilor de a avea un buletin la ei este o tampenie care ii scuteste pe politisti sa te mai duca la sectie. De acea se si crede ca legea iti cere sa ai la tine acte. Daca nu le ai - e dreptul tau - au ei dreptul sa te ia pe la sectie.
Mai bine s-ar ocupa sa puna biciul pe noi mereu. Sa nu ne ierte cand suntem violenti, grabiti sau in alte forme de ilegalitate pe drumurile publice.
Minorii insa nu au buletine. Ar trebui poate un registru velo unde seriile bicicletelor sa fie notate si legate de un proprietar.