Codlea: Investiţie de 20 milioane de euro într-o fabrică de componente Maserati

de Sebastian Toma
Joi, 13.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nemţii de la Draxlmaier vor investi 20 de milioane de euro pentru a construi a doua lor fabrică la Codlea. Aceasta va produce planşe de bord pentru Maserati.

Esential 354 de locuri noi de muncă va genera investiţia celor de la Draxlmaier în Codlea.
Draxlmaier, un concern german, va investi 20 de milioane de euro în Codlea, Braşov, pentru a construi a doua sa fabrică din respectiva localitate, infomează colegii de la 0-100.ro. Uzina respectivă va crea 354 locuri de muncă şi va produce planşe de bord pentru italienii de la Maserati, elementele produse în România urmând să fie montate pe noile Ghibli şi Quattroporte. Investiţia nu este într-o clădire nouă, precizează reprezentanţii companiei, ci în echipamente şi personal. Numărul mare de furnizori auto din judeţul Braşov (Autoliv, Continental şi Ina Schaeffler) duce la o cerere de ingineri cu experienţă în domeniu, iar cei de la Draxlmaier trebuie să-şi selecteze cu atenţie candidaţii.

România este ţara în care Draxlmaier are cei mai mulţi angajaţi din lume, fiind urmată de Tunisia, Mexis, Germania şi China. Pe lângă Codlea, cei de la Draxlmaier derulează activităţi în Piteşti, Satu Mare, Timişoara şi Hunedoara.

În prezent, fabrica Draxlmaier de la Codlea are 850 de salariaţi. Grupul Draxlmaier are aproximativ 12.000 de angajaţi în România, compania fiind prezentă în ţara noastră de 20 de ani.

Urmareste Automarket
Maserati este un client nou pentru Draxlmaier, compania germană urmând să livreze doar planşele de bord, nu şi ceasurile de bord sau cablajele care vor echipa noile Quattroporte şi Ghibli.
Pentru componentele respective, italienii au ales furnizori specializaţi în producţia de asemenea elemente. Compania Draxlmaier este un furnizor tradiţional al BMW, Audi, Mercedes-Benz, Porsche, Jaguar şi Land Rover, cărora le livrează instalaţii electrice şi elemente de interior. La nivel mondial, concernul german are 48.000 de salariaţi. Draxlmaier a fost înfiinţat în 1958, la Vilsbiburg, Germania şi este, în continuare, o afacere de familie.

Via 0-100.ro

Comentarii (9)

  • O veste excelenta! Ma bucur ca incet incet intram in lumea buna a industriei auto. Deci se poate iar ceea ce imi place foarte mult este ca Brasovul isi (re)gaseste locul traditional in peisajul productiei manufacturiere.
    Bine ca s-a terminat cu mizeria de la Colorom Codlea iar in locul ei apar nume puternice, care isi aduc productia pe meleagurile noastre.
    Codlea ... un oras cu fete frumoase, un strand cu apa rece ca gheata si atatea amintiri :)
    22 4
  • M-am nascut la Codlea si am terminat liceul acolo. Strand ca acolo nu am vazut nicaieri unde am fost. Ma mira faptul ca sti de Codlea:)))
    16 0
  • Int-un fel e imbucurator pentru industria romaneasca, insa e exact la fel ca si cum producatorul X isi face fabrica in China si produce pentru piata vest europeana. Majoritatea de pe automarket ar rade ca sunt chinezarii proaste.
    Acum cum sta treaba? Suntem patrioti sau fuduli?
    6 6
  • Mai da-o-n pisici ... Daca iesi din Codlea spre Sercaia-Fagaras, la vreo 3-4 km parasesti drumul national si o iei la stanga. Mi-e greu sa cred ca nu stii despre ce vorbesc, doar daca faci misto de mine :) In toata zona Brasovului, e cunoscut ca "strandul de la Codlea".

    Acolo am vazut prima data un Porsche Boxter decapotabil. Dragoste la prima vedere :)
    7 3
  • Erata ...
    Alpine77, iar am citit in graba. "strand acolo n-am vazut nicaieri" ... Credeam ca zici ca nu-i strand in Codlea, ca era sa fac infarct :) Mea culpa! Acum am vazut " strand ca acolo ..." etc.

    Eheei, nu ti-ai bagat picioarele macar in strandul de la Zarnesti. Dupa o baie acolo, puteai sa mergi sa-ti revii, sa te incalzesti la copca de gheata.
    6 3
  • Strandul de acolo mi-a facut copilaria frumoasa. Toata vara eram acolo. Ce atmosfera era! As da orice sa ma pot intorce in timp sa mai merg acolo asa cum era odata. Cateodata mergeam prin padure , peste deal-cam in 40 min erai acolo . Era vremea cand credeam ca tot ce imi doresc de la viata o sa se si intample:))
    15 0
  • @Andy-Cred ca cel mai important lucru e ca 354 de romani vor avea de lucru si mai revitalizeaza un pic zona care nu o duce prea bine. Restul depinde de noi(sau mai bine zis de ei) sa demonstreze ca pot face lucru de calitate fara a fi comparat cu chinezarii. Asa ca fiecare inceput reprezinta o sansa sa aratam ca putem mai mult decat imaginea pe care o avem acum.
    18 0
  • Ha,ha,ha! De-aia ne fac ungurii cum vor ei; cu secuii, cu Trianonul, cu manuale, cu tablite bilingve!Daca noi ne dam in cap ca chiorii! Articolul e despre o fabrica la Codlea nu despre cat de complexati sunt unii;ca au sau nu Volvo. Vezi ca prin anii 79-84 era de fapt un Renault cu alte haine, asa ca...sssssssssssssssssst!
    13 1
  • Cred ca cele mai faine momente in aer liber au fost la lacurile de langa Codlea. Una,doua puneam tot bagajul in Daciile alea obosite ,si fuga la Codlea.Clipe de neuitat.Prieteni adevarati.Nu vom mai intalni in viata noastra asa ceva.Ma bucur enorm pt Codlea.Ce este foarte trist,este ca am ajuns (multi dintre noi) sa impresionam in bine,prin toate colturile lumii.Adevarat ,ca si multi au "impresionat". Mai exista oare speranta?Eu cred ca da.
    Si tu tot brasovean,nu? Fain de tot! No,servus!
    Cand o punem deun chef?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru