CNADNR vrea să modifice traseul autostrăzii Bucureşti - Braşov

de Sebastian Toma
Vineri, 13.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
CNADNR a decis să schimbe traseul autostrăzii A3 în zona Buşteni - Predeal, noul plan implicând trei tunele care să evite staţiunile respective, informează colegii de la Digi24.

Nu acceptăm revizuirea prețului în sus, pentru că ne trezim cu surprize. Am pus la dispoziție studiul de fezabilitate, numai că s-a schimbat traseul în zona orașelor Sinaia, Bușteni și Predeal

Narcis Neaga
Director general CNADNR

CNADNR a schimbat din nou traseul autostrăzii Bucureşti – Braşov, informează Digi 24. Noul plan al autorităţilor vizează introducerea unui tunel format din trei secţiuni, care să ocolească staţiunile Sinaia, Buşteni şi Predeal. Iniţial, planul viza trecerea prin Buşteni, în timp ce noul proiect implică un tunel de 10 kilometri lungime, care va avea secţiuni la Sinaia, Buşteni şi Predeal. Autorităţile spun că noul tunel scurtează timpul de parcurgere al autostrăzii cu 12-15 minute, însă nu au specificat cu cât va creşte costurile noua adăugire la Autostrada A3 Bucureşti-Braşov.

Trei ofertanţi s-au înscris la licitaţia privind segmentul rămas al autostrăzii care leagă Braşov de Bucureşti.

Acestia sunt Vinci-Strabag-Aktor, Impregilo-Salini şi UMB-Tehnostrade. Evaluarea ofertelor va dura până la finalul lunii septembrie, după care va fi anunţat câştigătorul. Reprezentanţii CNADNR susţin că traficul pe noul segment de autostradă va fi deschis în 2016. O altă noutate la proiect este inflexibilitatea autorităţilor faţă de o creştere a preţului autostrăzii în urma semnării contractului.

Urmareste Automarket
Autostrada Bucureşti-Braşov face parte dintr-un proiect mult mai mare, numit Autostrada Transilvania. Acesta a început în 2004, dar a fost lovit de mai multe renegocieri ale contractului, licitaţii refăcute şi opriri ale lucrărilor. Autorităţile române au anunlat contractul cu constructorul iniţial, aceştia ajungând să plătească despăgubiri serioase din cauza unor clauze prost negociate de reprezentanţii guvernului de la vremea respectivă.

Via Digi24

Comentarii (7)

  • Sa-l modifice ei, dar s-au gandit ca trebuie sa il si termine?
    20 1
  • 10Km tunelul. Muntenegrenii au tunel de vreo 15 daca nu ma insel. E drept ca nu e de autostrada cu independenta sensurilor. Poate ai nostri o sa-l faca asa cum trebuie.
    Doamne ajuta !
    8 3
  • Circula odata un banc:

    Tanarul avocat, dupa primul sau proces: ,,Tata, am terminat in 4 luni procesul acela care te-a chinuit timp de 4 ani !!!"
    Batranul avocat: ,,Prostule, cu procesul acela te-am tinut in facultate timp de 4 ani !!!"

    In 2100 si ceva, bancul va suna cam asa:

    Tanarul guvern X / Y / Z (oricare va fi acela) va anunta triumfator : ,,Am terminat autostrada Buc - Bv !!!"
    Vechile guverne (Nastase / Tariceanu / Boc / Ponta etc): ,,Prostilor, cu studiile de fezabilitate de la autostrada asta v-am platit (din buget, evident) campaniile, delegatiile, masinile, vilele etc"

    Acum pricepeti de ce nu vom avea prea curand autostrazi in Romanica?
    38 2
  • Revin la Autostrada Transilvania

    Cum poti tu ca guvern NATIONAL sa prevezi clauze atat de dezavantajoase pentru statul si contribuabilii pe care ii REPREZINTI in acel faimos contract - cel mai mare pret per km (pomenit vreodata) si acum sa platim despagubiri pentru faptul ca NU AVEM AUTOSTRADA FINALIZATA.

    Nu cumva fac (ilegal) pe din doua banii scosi (legal) de la buget?

    Si mai vin de Ziua Nationala cu mana la inima cand trece drapelul si ne cer noua sa fim patrioti

    Scarba

    Parerea mea
    39 1
  • @MiGA Pe langa foame de bani care e cat toate autostrazile Germaniei la un loc, e si incompetenta cat cuprinde. Posturile la stat se dau numai pe pile si ajung oameni in comisia de negociere numai oameni nepregatiti.
    14 0
  • Vasilica
    @MiGA Lasa ca nici cu poporul nu imi e rusine. Eram curios ce se intampla intr-o tara sanatoasa nu ca asta de tip Africa!
    5 0
  • Au finalizat unii smecheri cumpararea de pamant in zona unde, brusc, s-a decis noul traseu, despre asta e vorba. Plus alti bani pt alt studiu de fezabilitate si tot asa.
    14 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru