CNADNR pregăteşte o nouă taxă de drum, numită "tarif de concesiune", care se va aplica doar anumitor sectoare de drum. Am solicitat informaţii suplimentare de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţional de România cu privire la această nouă taxă, unde se va aplica, cât trebuie plătit, unde se achită suma şi când va intra în vigoare. Pentru moment, avem veşti bune pentru cei cu buzunarele mai puţin pline: tariful de concesiune va intra în vigoare abia după ce vor fi construite primele segmente de drum pe care va fi aplicat şi dupăa ce vor fi reparate autostrăzile Bucureşti – Piteşti şi Bucureşti – Constanţa în regim de parteneriat public-privat.
După cum ne-a explicat Directorul General interimar al CNADNR, Mircea Pop, tariful de concesiune nu este aplicabil drumurilor naţionale şi va fi aplicat doar pe segmentele de drum care vor fi construite în regim de concesiune. În prezent, CNADNR SA are în derulare procedurile de atribuire a contractelor de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, întreţinerea şi operarea pentru: Autostrada Comarnic – Braşov, Drumul Expres/Autostrada Craiova – Piteşti, Autostrada de Centură de Sud a Municipiului Bucureşti, Autostrada Bucureşti – Piteşti (operare şi întreţinere), Autostrada Bucureşti – Constanţa (operare şi întreţinere).
Tariful de concesiune înlocuieşte rovinieta pe respectivele sectoare de drum şi va fi aplicat începând cu data de la care autostrăzile menţionate mai sus vor fi operaţionale. Termenele de finalizare ale lucrărilor menţionate mai sus sunt cuprinse între doi şi patru ani, ceea ce înseamnă că 2015 este o estimare favorabilă privind intrarea în vigoare a tarifului de concesiune. Tot atunci va fi stabilit şi cuantumul tarifului de concesiune, fiind necesară finalizarea procedurilor de atribuire a contractelor de concesiune de lucrări publice.
O mare teapa ii USL, imi pare rau ca am fost la vot!!!