Esential
15.000 | de euro va plati producatorul chinez pentru fiecare exemplar GWPeri importat in Europa. |
50.000 | de euro va plati producatorul Great Wall daca va mai exporta vreun model copiat in Europa. |
15.000 | de euro va plati producatorul chinez pentru fiecare exemplar GWPeri importat in Europa. |
50.000 | de euro va plati producatorul Great Wall daca va mai exporta vreun model copiat in Europa. |
Aducerea modelelor chinezesti pe piata europeana nu se dovedeste o afacere atat de buna cum parea la inceput. Cunoscute pentru faptul ca reprezinta variante copiate ale unor modele europene mult mai celebre, modelele produse de diferitii producatori auto din China incep sa fie rand pe rand eliminate de pe Batranul Continent.
Recent, BMW a reusit trecerea in ilegalitate a modelului Shuanghuan CEO, cunoscut in intreaga lume ca si clona lui X5.
Mai nou, Fiat a castigat o batalie cu producatorul asiatic Great Wall Motors, care a exportat in Europa modelul GWPeri, o copie mai mult decat fidela a modelului Panda (Car of The Year 2004). Decizia tribunalului din Torino are efect la nivelul intregii comunitati europene si prevede, in plus, o amenda de 15.000 de euro pentru fiecare clona a lui Fiat Panda vanduta.
Mai mult, daca Great Wall va incerca sa va mai comercializeze modelul GWPeri in Europa, va primi o amenda de 50.000 de euro pentru fiecare unitate importata in Comunitatea Europeana.
Curtea din Torino a decis ca producatorul chinez a incalcat grav drepturile de proprietate intelectuala detinute de Fiat pentru modelul Panda.Designul exterior, cu exceptia unor detalii in partea frontala, si interiorul modelului chinezesc sunt practic identice cu cele existente pe modelul Panda.
Decizia curtii din Italia este salutata la nivelul intregului continent de producatorii auto si este vazuta de specialisti ca o izgonire a producatorilor din China de pe piata europeana. Expulzarea clonei modelului Panda din Europa poate crea un precedent, urmand ca piata auto sa fie curatata de copiile producatorilor auto din China.
Cel mai probabil, Great Wall va face apel, dar specialistii in drept sustin ca nu exista sanse ca decizia judecatoreasca sa fie schimbata, in conditiile probelor existente.
Via | Automotive News
Pana una alta, lasa-i pe europeni in pace. Oricum n-ai inteles nimic.
Quote zarnesteanu : "Oricum n-ai inteles nimic."tare rau :))
ciuciunghezii astia o sa ne fure draq si femeile...>>
daca ar face una ca nevasta mea macar sa puna si buton de silent :)
Apropo, s-a vazut ce bune sunt masinile chinezesti:
http://youtube.com/watch?v=F06LjugtIUo
http://youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Dimg2n2Azwg&feature=related
Cred ca imaginile de pe youtube nu mai au nevoie de niciun comentariu.
Eu unul nu as da bani pe asa ceva, si sigur nu as accepta nici gratis o astfel de masina.
Apoi primele masini au fost copiate dupa cele americane. Este un trend care nu o sa poata fi stavilit. In 10-15 ani o sa ne dam fericiti cu masini chinezesti, poate chiar mai devreme.
Pana atunci este bine insa sa fim pretentiosi ca ei sa-si poata imbunatatii produsele.
Catre Automarket - Poate ar trebui sa moderati comentariile xenofobe.
Este vorba de economie de ... piata. Atata timp cat este cerere si oferta, n-o sa le produca doar de dragul de a le produce. Dar teama de concurenta ii face sa stranga randurile, in loc sa faca si ei produse mai ieftine. Nimeni nu te obliga sa le cumperi.
mai oameni buni, mai ganditi-va, ca suntem si noi ceilalti afectati daca se vand asemenea pericole publice pe drumurile europene...
aici nu este vorba numai despre bani. e vorba ca trebuie sa avem spirit civic cum au nemtii , e vorba ca trebuie sa ne pese ce isi cumpara vecinul pentru ca intr-o zi voi avea si eu de suferit!
cu asemenea nepasare nu vom ajunge niciodata departe!
Substanta actiunii juridice este etica.
Nu este normal sa furi munca altcuiva.
Probabil ar fi fost un taraboi imens daca bulgarii ar fi copiat Loganu' :o))
Si deocamdata europenii sunt cei mai afectati de preturile carburantilor (vezi si traficul urban mult mai congestionat decat in SUA) astfel ca vom vedea progrese enorme in urmatorii cativa ani pe eficienta (vezi BMW, PSA, Fiat, VW) ...
... asa ca nimeni (sanatos la mansarda) nu se va mai gandi serios la kinezarii !!!
Pe de alta parte, io as vrea gratis orice masina chinezeasca - as vinde-o fraierilor care cred ca sunt f. tari daca au copii dupa X5 sau Panda.
Se stie ca majoritatea averilor de top s-au facut pe spinarea fraierilor - nu radeti, ca noi suntem cei ce platim impozitele din care foarte multi din top 300 s-au infruptat :o(
Cel mai bun exemplu e Vantu.
Probabil peste vreo 20 ani o sa iasa public sa ne explice cat de "inteligent" a fost el de a ajuns in top 100 Forbes - o sa fie totusi finut (sic!) si nu o sa spuna adevarul de cat de fraieri suntem noi si cum acceptam ca cei mai mari escroci sa fie in libertate in timp ce flamanzii care au furat o gaina fac parnaie 10 ani!!!
Dar din parerile favorabile copiilor chinezesti exprimate aici inteleg de ce si peste acei 20 ani vom putea folosi in continuare vorba cu "avem o tara superba, pacat ca e locuita" - sau motto-ul (pentru cei pe care-i combat: nu are legatura cu motociclismul) lui Mircea Badea: "traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!")
Oare de ce observ zilnic ca incultura si tupeul sunt strans corelate cu prostia si nesimtirea ?!? ...