Clienţii Volkswagen se plâng de probleme după Dieselgate: scăderi de putere, creşterea consumului sau oprirea motorului

de Daniel Popescu
Marti, 28.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mai mulţi clienţi Volkswagen susţin că maşinile lor au numerose probleme după ce le-au dus în service pentru remedierea problemelor cauzate de scandalul Dieselgate, inclusiv scăderi de putere, creşterea consumului sau oprirea motorului.

Volkswagen derulează în prezent ample campanii de rechemare în service pentru maşinile echipate cu motoare diesel afectate de scandalul Dieselgate, însă unii clienţi se plâng că maşinile lor nu mai funcţionează la parametri obişnuiţi după ce le primesc înapoi, în ciuda asigurărilor date de constructorul german că acest lucru nu se va întâmpla.

O mare parte dintre plângeri provin din Marea Britanie. De exemplu, clientul unui Audi A5 a descoperit că, la o turaţie de circa 2.000 rpm, cuplul a scăzut cu circa 88 Nm, iar puterea motorului cu circa 20 de cai putere după ce a preluat maşina din service, însă valorile reveneau la normal la o turaţie de circa 2.600 rpm.

Urmareste Automarket
O problemă similară a raportat şi proprietarul unui Volkswagen Tiguan cu motor diesel de 2.0 litri, care afirmă că puterea motorului este mai mică în plaja de 1.000-2.000 rpm, la fel ca şi în cazul unui Volkswagen Passat.

De asemenea, clientul unui Seat Exeo afirmă că a constatat o creştere a consumului de carburant cu 5-10%, în timp ce altul susţine că evacuarea scoate acum un fum negru mai dens decât înainte de a duce maşina în service.

Oficialii Volkswagen susţin însă că numărul plângerilor reale este foarte scăzut.

"Numărul plângerilor este mai mic de 0.02% din totalul de 540.000 de rechemări finalizate. Discutăm constructiv cu clienţii noştri, care reprezintă prioritatea noastră, iar vasta majoritate este mulţumită", a precizat un purtător de cuvântul al producătorului.

Via The Guardian

Comentarii (14)

  • AASi cu varza unsa si cu slanina'n pod?
    12 4
  • Păi normal că sunt puține plângeri. Câți dintre clienți au posibilitatea să-și măsoare cuplul sau puterea în funcție de turație sau noile emisii? :)
    33 1
  • Nui bai cai fac un cip tiuning si aia ie.... inund strazile cu fum de la blu mousanul meu cu formatic si DeSeGheu cu triplu ambreaj nuai sa deie mai multa putere la roata .
    16 8
  • Am si eu o masina cu motor dintr-asta. Am fost la service-ul VW sa cumpar o piesa si baietii au profitat sa ma pofteasca sa fac up-date-ul software. Le-am cerut o lista cu parametrii motorului inainte si dupa. S-au uitat la mine ca la un extraterestru. Le-am zis ca pana nu vad lista nu pot decide. M-au pus sa dau scris. Le-am spus sa-mi trimita in scris solicitarea. N-am primit-o inca .... E putin probabil ca up-date-ul soft sa rezolve problema de emisii fara 'pagube colaterale' in functionarea motorului. Daca era asa simplu, up-date-ul de acum ar fi fost varianta originala a soft-ului si nu 'exploda' nici un Diesel-gate !
    28 0
  • "M-au pus sa dau scris"....politica tipica - nesimtire in esenta pura.

    @Snow...ti-ai facut bine lectiile.

    esti client de nou la ei? Daca da, probabil ca esti deja pus pe lista persona non grata :)
    20 5
  • la nemti dupa cum s-a putut vedea nici hotia nu de ici de colo....e facuta cum scrie la carte adica au vandut de s-au saturat pana sa-i prinda ,acum nu-i strange foarte rau problema,platesc daunele din surplusul ce le-a iesit din ocaua mare,,,asa ca pe minus n-or fi.ASTA inseamna sa fii MAFIOT...l-ar lsa masca si pe Hitler!
    11 3
  • ocaua mica,am vrut sa scriu
    6 3
  • @vianu
    Vianule, omu trebuie sa accepte sub semnatura ca isi asuma responsabilitatea pentru neefectuarea update-ului. Nu cred ca alora din service le pasa ca face sau nu interventia. Ei au alte probleme mai mari, cum ar fi: ce sa mai faca motoarelor de 1.2 tsi ca proprietarii lor fraeri sa se planga ca *** pe am sau alte forumuri, gen 4 tuning.
    5 5
  • @Snow Neseriozitatea reprezentantelor/service-urilor din Romania loveste iar.

    Partea mai putin buna pentru clienti ca tine e ca pe viitor s-ar putea ca RAR-ul sa nu mai dea ITP-ul pentru motorizarile VAG afectate de dieselgate in cazul in care nu s-au facut update-urile de soft respective...
    11 0
  • despre ce "responsabilitate" vorbim si a carui "up-date", frate?

    e cumva vorba de un bug din constructie constatat unilateral de catre producator si a carui indepartare este absolut necesara din motive de securitate, siguranta, etc?

    NU, este vorba de "indreptarea" unui soft mincions si constient instalat, pentru care nu ma fac vinovat nici de prezenta lui si pentru care nu pot fi la raspundere nici pentru refuzul de a-l elimina.

    ...in ce baza legala si in litera carui contract intre parti sunt obligat sa imi asum raspunderea ?

    Repet, nu vorbim de o chestiune care a scapat constructorului iar eventualul up-date mi se pare mai corect sa fie insotit, in prealabil, de o instiintare si recomendare SCRISA (cu parafa si semnatura).

    "interesant"...cu alte cuvinte tot clientul se face vinovat....ma mira ca nu le cantam si Cantarea Romaniei indivizilor astora. Ce grija au ei de noi !? imi dau lacrimile...ei, baieiti responsabili si cinstiti, clientul cu ho si cea, un iresponsabil !
    14 2
  • Baiatul de la piese care a initiat discutia a inceput sa dea telefoane intreband daca exista lista cu comparatia pe care am cerut-o. Aparent i s-a spus ca nu. Atunci am avut prima data impresia ca angajatii de la Porsche nu sunt inocenti, ci tepari. Nu ca nu stiu diferentele ci ca nu vor sa le spuna clientului, ca poate e dintre aia multi care nu se prind. Ce face VW ? Incearca sa multumeasca organismele de reglementare (noi am facut upgrade, motorul e in parametri) pacalind insa clientii (care au avut motoare cu o curba de cuplu buna la turatii mici, linistite si fara vibratii) si s-au trezit apoi cu altceva.
    15 1
  • Stați liniștiți nici alții nu sunt cu mult mai breji.
    Pe afara tot cam pe la noi, daca ti se strica ceva ai pus-o!
    5 1
  • Poate sa fie in flacari, ca oricum se vand!
    4 2
  • teoretic, daca e loc de tiuning pt putere, trbuie sa fie loc si pt emisii.
    posibil sa scada cuplul pana atingi temperatura de functionare de exemplu. care ar fi problema?

    sau poate au pus combustibil romanesc si de acolo aceste probleme.
    3 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru