Clienţii Rolls-Royce: "Nu vrem motoare diesel"

de Sebastian Toma
Joi, 02.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Englezii de la Rolls-Royce le-au cerut clienţilor părerea privind implementarea motoarelor diesel, iar răspunsul unanim a fost negativ, indiferent de beneficii şi capacităţi.

Rolls-Royce este o marcă celebră pentru lipsa compromisurilor, iar motoarele aspirate din gamă şi lipsa hibrizilor sau a motorizărilor diesel sunt printre elementele care subliniază acest lucru. Fiind o marcă axată pe preferinţele clienţilor, cei de la Rolls-Royce i-au intrebat pe aceştia dacă ar fi interesaţi de un model echipat cu un motor diesel. Potrivit sursei citate de Autocar, clienţii au respins cu vehemenţă această idee. Practic, un diesel în gama Rolls-Royce ar fi un compromis, iar clienţii acestei mărci nu vor să accepte aşa ceva. În urmă cu ceva vreme, cei de la Rolls-Royce anunţau că nu vor construi niciun model electric, deoarece niciun client nu doreşte un asemenea vehicul.

Potrivit Autocar, discuţia a mers mult mai departe, fiind luată în considerare ipoteza unui SUV Rolls-Royce. Sursa din cadrul mărcii susţine că această ipoteză nici măcar nu a fost discutată în cadrul colectivului, deoarece marca din Goodwood nu doreşte să realizeze volume mari de vânzări, totul pentru a-şi păstra caracterul exclusiv.

Un SUV Rolls-Royce este "de neimaginat", după cum ar spune sursa citată de Autocar. Între timp, rivalii de la Bentley se pregătesc să lanseze o versiune de serie a lui EXP 9F, iar Aston Martin şi Lamborghini îşi pregătesc şi ei propriile SUV-uri exclusiviste.

Urmareste Automarket
Rolls-Royce a sărbătorit centenarul mascotei sale, Spirit of Ecstasy prin 100 de unităţie speciale "Phantom Spirit of Ecstasy Centenary Collection". Fiecare dintre cele 100 de unităţi va primi o serie de detalii speciale.
Vânzările Rolls-Royce au crescut în toate regiunile în care activează marca, în special pe piaţa din Asia-Pacific, unde marca a înregistrat o creştere de 170% a vânzărilor.

Via Autocar

Comentarii (18)

  • Ce sa spun ''dementa''.Atata le-ar mai fi trebuit,dupa ce ca sunt ele cum sunt,le-ar mai fi trebuit si dieselurile alea anemice de la BMW.Mai bine sa stea asa,ca la ce dieseluri are BMW se va auzi ca o combina.
    11 36
  • @ Mafia
    Stai linistit ca o sa te obisnuiesti cu dieselurile BMW pe masinile Toyota foarte curand . Noul Avensis din 2014 si noua Corolla ( Auris ) vor avea sub capota motoare diesel BMW .
    16 3
  • Singura marca premium de lux care este peste RR la fiabilitate,este Lexus.Hai cu voturile negative.Sa curga voturile ca tocmai am spus adevarul!!!!!
    12 39
  • maldonadu
    clientii rols rois vor G.P.L.
    25 7
  • valy_budascu
    Respect!
    13 1
  • AndreiRN
    Atacati repede pe cel care isi spune opinia dar nu incercati sa dezbateti opinia spusa de loc.
    Este din frustrare sau din lipsa de cunostinte?
    Da, motoarele diesel sunt mai poluante dar au si anumite avantaje.
    Pt mine personal sunt fantastice dar eu nu as avea nevoie de un Rolls asa ca ......... pot fi pe benzina sau chiar pe E85 dar BMW nu are experienta la acest capitol.
    4 14
  • @OMP-In primul rand inainte sa ma critici pe mine,mai invata sa scrii,ca nu prea le ai cu gramatica.E adevarat ca si eu mai gresesc dar tu faci abuz.
    5 17
  • A si inca ceva ca uitase-m..''mucles'',esti pedepsit,in seara asta vei dormi in cotetul cainelui.
    3 19
  • anemic rau dieselul de la bmw, 3L, 381 CP/4.000-4.400, respectiv 740 Nm/2.000-3.000 pentru cuplul motor.

    Nu ca sunt fan bmw, dar ce e al lor, e al lor, si ca lexus e mai fiabil decat rolls, o masina facut sa coste 100k nu se compara cu o masina facuta sa coste 300k...cand iti pica ceva pe rolls trimit "aia" un mecanic cu scule necesare cu elicopterul si iti rezolva problema, la toyota te duci in service...hai sa nu comparam mere cu placinta de mere.
    23 0
  • Ar fi penibil ca RR sa aiba un motor diesel :)
    10 1
  • Hm, eu zâmbesc…Normal că mofturoşii clienţi, care plonjează pe grămezile de lovele precum aş plonja eu într-un bazin cu apă chioară, au oroare de Diesel, deoarece, chiar dacă, prin definiţie, RR nu aleargă repede, fiind o limuzină greoaie, le-ar sfărâma orgoliul aristocratic o eventuală “puturoşire” a maşinii pusă pe seama motorinei…Ideea pe care aceşti fandosiţi ai sorţii ori n-o sesizează, ori sunt prea proşti ca s-o ia în calcul, relevă că asociaţia limuzină-Diesel funcţionează de minune în curtea “triadei”…Plus că se pot realiza nişte motoare Diesel cu emisii poluante reduse, dar nababilor numai de mediu nu le pasă. Ba unii dintre ei tocmai datorită exploatării iraţionale şi abuzive a mediului se îmbogăţesc, nu?

    Chiar dacă RR intră la categoria superlux şi Audi, de exemplu, figurează “doar” la lux, nu văd de ce ar fi penibilă posibilitatea adoptării unui Diesel, cum crede @vlad. Poate oficialii RR au uitat să le pomenească acelor şmechermani plini de ifose de varianta turbo-Diesel! O grămadă de A8-uri se vând pe filiera TDI şi nu se mai simte nimeni “jenat” şi nici n-are senzaţia că ar fi ştirbită prestanţa de limuzină...Sau haideţi să inventariem câte S Klasse poartă “CDI” în coadă. Ba încă şi eu, mare adept al benzinarelor dintotdeauna, am început să privesc mai relaxat de ceva vreme şi chiar şi interesat spre maşini pe care să apară litera simbolică “D”…Saab 9-3 TTiD 1.9 180 CP ar fi o maşină excelentă de zi cu zi pentru mine (“JTD!” – mi-ar striga unii…aşa, şi? Diesel este un patent original MAN pe care îl foloseşte toată lumea de oriunde şi de când hău şi nu se mai vaită nimeni că ar fi copiat sau preluat). Deci, cu toată stima pentru RR, pe care l-am elogiat nu o dată: va veni şi vremea când aceşti răsfăţaţi ireductibili mintal, oricât ar renega pe drept maşinile electrice, nu vor putea scăpa de trecerea la Diesel, iar primul pas în acest sens cred că îl vom vedea în dreptul verişorilor de la Bentley…
    6 10
  • @Cuantic
    Ai dreptate cu dieselul, si eu intre 2 si 3 litri prefer dieselul, ce este sub nu are rost, iar ce este peste iar nu prea are rost. Dar sincer nu vad vreun rost sa ai diesel V12 de vreo 6 litri, adica putin nu va consuma si cum oricum pretul unui model de genul asta pleaca de la 300 de mii sau chiar mai mult ( peste Bentley) ce rost are sa existe diesel? In curtea "triadei" merge de minune dieselul exact intre cilindreea pe care am specificat-o, intre 2 si 3 litri, in special de 3 litri, ce este peste nu prea, V10 TDI-ul de la VAG care a fost pe Touareg nu prea a mers, nici V12 TDI de pe Q7, si cum acum a ajuns sa fie la fel de scumpa motorina, chiar nu vad rostul unui diesel de cilindree f mare care nu are cum sa consume mult mai putin decat benzina, cilindreea magica este de 3 litri. Iar cand stai pe un munte de bani si esti client de Rolls, V12 benzinar sa fie:)
    7 3
  • kumite
    Eu stiu un lucru.Motorul diesel a fost facut pentru camioane si utilaje grele.Doar atat!Functioneaza si pe masinute,dar cand se duce "la vale"trebuie sa bagi mainile adanc in buzunare pentru reparatii.Mofturosii aia de clienti care plonjeaza pe gramezile de lovele?Sunt banii lor obtinuti prin munca lor!(nu vorbesc de cei din romania care "au ...muncit din greu")si fac ce vor cu ei.Si este si normal ca au pretentii..Iar RR ofera tot ce vor ei.Mofturile sunt indeplinite pe bani buni.Fara mofturosii astia,firma ar muri!
    6 2
  • Pam pam Romania film prezinta. Un nou serial PARANOIA HYBRIDA in rolul principal @mafia
    3 4
  • Mă gândesc ce situaţie agreabilă îi fericeşte pe cei de la RR: faptul că îşi evidenţiază o etichetă inconfundabilă, un stil rafinat, o personalitate bine conturată, se datorează unui management excepţional prestat de BMW! Dar a apărut printre consumatorii standard de RR acest curent anti-Diesel pe care nu-l consider fondat…Poate a existat mereu, dar m-a deranjat modul cinic în care a răbufnit acum…Am citit pe aici şi referinţe negative faţă de Diesel-urile de BMW…Aş fi mincinos dacă aş afirma că am verificat pe pielea-mi proprie performanţele acestui tip de motoare realizate de producătorul bavarez. Deci nu ştiu de ce sunt capabile “D”-urile de BMW, dar intuiesc că, atâta timp cât ai sediul în coasta unui specialist istoric al Diesel-ului, recte MAN, nu se poate logic să nu fii influenţat în sens benefic în conceperea propriilor tale motoare D…Cert este că, dacă un concern precum Toyota, dintotdeauna înverşunat pe asigurarea independenţei profesionale, apelează cu dezinvoltură, contrar oricăror previziuni lucide, la Diesel-ul de BMW, atunci slab calitativ nu este! Dacă ar fi fost mai isteţi şi mai rapizi în decizii şi operativitate, poate că BMW Group ar fi putut înhăţa colosul MAN înaintea rivalilor de la VAG, dar, în cazul preluării proprietăţii asupra acestei corporaţii emblematice, au precumpănit unele afinităţi relevate mai demult, încă de pe vremea când se fabricau camioane cu siglă comună VW-MAN, prin urmare, uneori, oricât ar părea de ciudat la prima vedere, sensibilităţile şi bunele relaţii pot lua faţa unor ipoteze sau interese financiare…Mă refer inclusiv la cazul Porsche!

    @kumite m-a înţepat puţin sub centură, dar nu mă supăr…El are dreptate în fond cu egalitatea de grădiniţă Diesel = vehicule mari (sau comerciale), dar…Audi ne-a demonstrat sau, mai adecvat în context, ne-a spulberat un mit pe circuitul de la Le Mans, unde al său TDI s-a exprimat limpede: se poate şi aşa! Astfel, mi-i imaginez pe conservatorii englezi ajungând la aceeaşi concluzie; cu alte cuvinte: dacă vrei cu adevărat, poţi! În atare condiţii, atât responsabilii RR, cât şi clienţii obişnuiţi ai firmei, nu trebuie decât să ceară – băieţii deştepţi de la BMW vor fi pe recepţie oricum.

    @dan_grc, da, plaja indicată de tine este cea recomandată…Pe mine, unul, 4.2 TDI m-a băgat în sperieţi cu consumul (16-17 litri în oraş, ba încă fără multe semafoare sau multă circulaţie), deci…maxim 3.0 sau nu discutăm :)
    4 7
  • kumite
    Salutari@SaabCuantic
    Nu am incercat sa dau sub centura.Audi a demonstrat -o cu dieselul.Daca ar fi sa-mi iau un diesel,va fi unul nou nout.Evident,sunt o gramada de bani.Dar se stie ca (dupa ceva ani buni)vor apare o gramade de probleme.Si vor costa enorm.Injectoare electronice si o gramada de alte piese scumpe.Un asemenea injector ,dupa ce ca este foarte scump,nici nu se poate schimba la orice atelier auto.Injectoarele trebuiesc programate pt.fiecare cilindru.Un diesel implica o gramada de bani.Pana si primul schimb de ulei costa o caruta de bani.Eu raman tot la motoarele pe benzina.
    Numai de bine!
    4 1
  • @kumite: Da, man, nu pot să neg, aşa este, ştiu prea bine ce belele implică Diesel-ul, că doar în familia mea numai aşa ceva se preferă, dar…încerci pur şi simplu să reduci nişte cheltuieli ale casei printr-un consum rezonabil al maşinii personale! Are şi MAC-ul avantajul lui, cum ar fi cuplul de regulă superior MAS-ului, care te poate scoate din bucluc când te frige buza mai tare…Evident că viitoarea mea maşină va fi o benzinară get-beget, dar şi cu cuplu destul de măricel – parcasem de câteva ori BMW-ul în zone cu plan înclinat şi, la plecare, a trebuit să-i chem pe proprietarii maşinilor care mă încadrau ca să le mute, altfel nu puteam ieşi fără să provoc tamponări, motorul neavând…vlagă. Nu mi-au plăcut evenimentele de acest gen, deci am început să mă gândesc ori la Diesel, ori la benzinare puternice. Consumul nici nu mai contează dpdv financiar; de obicei, pierzi mai mult dacă faci gafe :)
    2 4
  • kumite
    Asa-i @Saab.Dar,in cele mai multe cazuri ,economia de carburant este asa de mica,ca nici nu merita.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru