Rolls-Royce este o marcă celebră pentru lipsa compromisurilor, iar motoarele aspirate din gamă şi lipsa hibrizilor sau a motorizărilor diesel sunt printre elementele care subliniază acest lucru. Fiind o marcă axată pe preferinţele clienţilor, cei de la Rolls-Royce i-au intrebat pe aceştia dacă ar fi interesaţi de un model echipat cu un motor diesel. Potrivit sursei citate de Autocar, clienţii au respins cu vehemenţă această idee. Practic, un diesel în gama Rolls-Royce ar fi un compromis, iar clienţii acestei mărci nu vor să accepte aşa ceva. În urmă cu ceva vreme, cei de la Rolls-Royce anunţau că nu vor construi niciun model electric, deoarece niciun client nu doreşte un asemenea vehicul.
Potrivit Autocar, discuţia a mers mult mai departe, fiind luată în considerare ipoteza unui SUV Rolls-Royce. Sursa din cadrul mărcii susţine că această ipoteză nici măcar nu a fost discutată în cadrul colectivului, deoarece marca din Goodwood nu doreşte să realizeze volume mari de vânzări, totul pentru a-şi păstra caracterul exclusiv.
Un SUV Rolls-Royce este "de neimaginat", după cum ar spune sursa citată de Autocar. Între timp, rivalii de la Bentley se pregătesc să lanseze o versiune de serie a lui EXP 9F, iar Aston Martin şi Lamborghini îşi pregătesc şi ei propriile SUV-uri exclusiviste. Rolls-Royce a sărbătorit centenarul mascotei sale, Spirit of Ecstasy prin 100 de unităţie speciale "Phantom Spirit of Ecstasy Centenary Collection". Fiecare dintre cele 100 de unităţi va primi o serie de detalii speciale. Vânzările Rolls-Royce au crescut în toate regiunile în care activează marca, în special pe piaţa din Asia-Pacific, unde marca a înregistrat o creştere de 170% a vânzărilor.Via Autocar
Este din frustrare sau din lipsa de cunostinte?
Da, motoarele diesel sunt mai poluante dar au si anumite avantaje.
Pt mine personal sunt fantastice dar eu nu as avea nevoie de un Rolls asa ca ......... pot fi pe benzina sau chiar pe E85 dar BMW nu are experienta la acest capitol.
Nu ca sunt fan bmw, dar ce e al lor, e al lor, si ca lexus e mai fiabil decat rolls, o masina facut sa coste 100k nu se compara cu o masina facuta sa coste 300k...cand iti pica ceva pe rolls trimit "aia" un mecanic cu scule necesare cu elicopterul si iti rezolva problema, la toyota te duci in service...hai sa nu comparam mere cu placinta de mere.
Chiar dacă RR intră la categoria superlux şi Audi, de exemplu, figurează “doar” la lux, nu văd de ce ar fi penibilă posibilitatea adoptării unui Diesel, cum crede @vlad. Poate oficialii RR au uitat să le pomenească acelor şmechermani plini de ifose de varianta turbo-Diesel! O grămadă de A8-uri se vând pe filiera TDI şi nu se mai simte nimeni “jenat” şi nici n-are senzaţia că ar fi ştirbită prestanţa de limuzină...Sau haideţi să inventariem câte S Klasse poartă “CDI” în coadă. Ba încă şi eu, mare adept al benzinarelor dintotdeauna, am început să privesc mai relaxat de ceva vreme şi chiar şi interesat spre maşini pe care să apară litera simbolică “D”…Saab 9-3 TTiD 1.9 180 CP ar fi o maşină excelentă de zi cu zi pentru mine (“JTD!” – mi-ar striga unii…aşa, şi? Diesel este un patent original MAN pe care îl foloseşte toată lumea de oriunde şi de când hău şi nu se mai vaită nimeni că ar fi copiat sau preluat). Deci, cu toată stima pentru RR, pe care l-am elogiat nu o dată: va veni şi vremea când aceşti răsfăţaţi ireductibili mintal, oricât ar renega pe drept maşinile electrice, nu vor putea scăpa de trecerea la Diesel, iar primul pas în acest sens cred că îl vom vedea în dreptul verişorilor de la Bentley…
Ai dreptate cu dieselul, si eu intre 2 si 3 litri prefer dieselul, ce este sub nu are rost, iar ce este peste iar nu prea are rost. Dar sincer nu vad vreun rost sa ai diesel V12 de vreo 6 litri, adica putin nu va consuma si cum oricum pretul unui model de genul asta pleaca de la 300 de mii sau chiar mai mult ( peste Bentley) ce rost are sa existe diesel? In curtea "triadei" merge de minune dieselul exact intre cilindreea pe care am specificat-o, intre 2 si 3 litri, in special de 3 litri, ce este peste nu prea, V10 TDI-ul de la VAG care a fost pe Touareg nu prea a mers, nici V12 TDI de pe Q7, si cum acum a ajuns sa fie la fel de scumpa motorina, chiar nu vad rostul unui diesel de cilindree f mare care nu are cum sa consume mult mai putin decat benzina, cilindreea magica este de 3 litri. Iar cand stai pe un munte de bani si esti client de Rolls, V12 benzinar sa fie:)
@kumite m-a înţepat puţin sub centură, dar nu mă supăr…El are dreptate în fond cu egalitatea de grădiniţă Diesel = vehicule mari (sau comerciale), dar…Audi ne-a demonstrat sau, mai adecvat în context, ne-a spulberat un mit pe circuitul de la Le Mans, unde al său TDI s-a exprimat limpede: se poate şi aşa! Astfel, mi-i imaginez pe conservatorii englezi ajungând la aceeaşi concluzie; cu alte cuvinte: dacă vrei cu adevărat, poţi! În atare condiţii, atât responsabilii RR, cât şi clienţii obişnuiţi ai firmei, nu trebuie decât să ceară – băieţii deştepţi de la BMW vor fi pe recepţie oricum.
@dan_grc, da, plaja indicată de tine este cea recomandată…Pe mine, unul, 4.2 TDI m-a băgat în sperieţi cu consumul (16-17 litri în oraş, ba încă fără multe semafoare sau multă circulaţie), deci…maxim 3.0 sau nu discutăm :)
Nu am incercat sa dau sub centura.Audi a demonstrat -o cu dieselul.Daca ar fi sa-mi iau un diesel,va fi unul nou nout.Evident,sunt o gramada de bani.Dar se stie ca (dupa ceva ani buni)vor apare o gramade de probleme.Si vor costa enorm.Injectoare electronice si o gramada de alte piese scumpe.Un asemenea injector ,dupa ce ca este foarte scump,nici nu se poate schimba la orice atelier auto.Injectoarele trebuiesc programate pt.fiecare cilindru.Un diesel implica o gramada de bani.Pana si primul schimb de ulei costa o caruta de bani.Eu raman tot la motoarele pe benzina.
Numai de bine!