Tesla a anunțat în toamna anului trecut că dezvoltarea rețelei de încarcare proprii (Supercharger) și creșterea preconizată numărului de mașini pe care marca americană le va comercializa în viitor vor duce la eliminarea gratuității la încărcare pentru clienții Tesla care-și achiziționează mașini ale mărcii începând cu anul 2017. Asta deși Elon Musk anunțase de mai mult ori anterior că "încărcarea la Supercharger va fi mereu gratuită".
400 de kWh gratuiți, apoi contracost
Una peste alta, Tesla a anunțat astăzi și prețurile pe care le va cere clienților pentru încărcare, dar și contextul larg în care vor fi facturați aceștia. Astfel, fiecare client va primi din partea Tesla 400 de kWh gratuiți în fiecare an, "contorul" urmând să fie resetat la fiecare aniversare a achiziției mașinii proprii. Conform calculelor celor de la Tesla, cei 400 kWh sunt peste media cantității de energie "alimentate" la Superchargere de clienții Tesla anual la nivel mondial, ceea ce ar trebui să acopere nevoile majorității celor care s-au orientat spre această marcă.
După expirarea celor 400 de kWh, Tesla implementează un sistem de plată per kWh sau per unitate de timp în țările în care prima variantă nu este acceptată legal. Dacă în Statele Unite vorbim de prețuri foarte reduse care diferă în funcție de stat (0.15 dolari per kWh în Illinois, 0.19 kWh în New York și 0.2 dolari în California), costurile clienților europeni vor fi ceva mai ridicate. Pe Bătrânul Continent, un kWh încărcat va costa în general între 0.20 și 0.25 euro per kWh (între 0.9 și 1.12 lei), în funcție de țară.România nu se află încă în lista de țări care beneficiază de cel puțin o stație Supercharger, însă planurile de extindere ale celor de la Tesla includ și zona est-europeană, moment în care compania americană va construi zone de încărcare care vor deservi coridoarele principale de trafic.
"Nu facem profit din Superchargere"
Conform Tesla, costurile clienților sunt mai mici decât costurile pe care le suportă compania pentru a puna la dispoziție serviciul de încărcare rapidă. "Acesta nu va fi un centru de profit pentru Tesla", anunță compania americană, care justifică decizia impunerii unui cost pentru clienții noi prin nevoia de investiții în infrastructura de încărcare.
Plata nu se va realiza punctual, la fiecare încărcare, consumul urmând să fie contabilizat și înregistrat online, la fel ca până acum, în contul personal pe care fiecare client Tesla îl deține pe site-ul oficial.
Decizia de a implementa un cost per kWh la încărcare este a doua de acest tip pe care o ia Tesla Motors după ce anul trecut a anunțat că vor exista costuri suplimentare pentru clienții care își "uită" mașinile pe poziție și blochează stațiile după ce bateriile acestora sunt deja încărcate.
Comentarii (1)