Chevrolet Volt are deja câţiva ani de carieră şi pare a se bucura de o popularitate în creştere. Pentru a evalua nivelul de satisfacţie al clienţilor săi, constructorul american a căutat să consulte proprietarii şi să întocmească o statistică a kilometrilor parcurşi.
Nu a fost greu, pentru că rezultatele studiului au confirmat aşteptările. Se pare că deţinătorii lui Volt s-au folosit mult de capacitatea acestuia de a fi încărcat la priză şi au parcurs nu mai puţin de 1448 de kilometri între două plinuri ale rezervorului pe benzină.
Acest obicei sănătos se oglindeşte şi în portofelul clienţilor, care au reuşit să economisească 1300 de dolari, echivalentul a 1010 euro, pe parcursul unui an.Au fost şi clienţi care au dus la extrem capacităţile electrice ale modelului american. Este şi cazul lui Brent Waldrep din Michigan, Statele Unite, care a parcus 37.820 de kilometri în 21 de luni şi a făcut plinul rezervorului de benzină doar de două ori.
De asemenea, Chevrolet susţine că satisfacţia clienţilor de Volt este printre cele mai mari din industrie. Un chestionar aplicat proprietarilor a aflat că 9 din 10 ar cumpăra din nou modelul electric al subsidiarului GM.
Potrivit comunicatului oficial, clienţii lui Volt au parcurs peste 150 de milioane de mile.
via Chevrolet
Electrice 100%:
Nissan Leaf
Ford Focus EV
Mitsubishi i-MiEV
Tesla Model S
Volvo C30 Electric
Think City
Plug-in Hybrid:
Chevrolet Volt]
Toyota Prius
Fisker Karma
Volvo V70
Te mai dai mare cunoscator :))
Se poate ajunge aprope de (sau depasi) 1400 km autonomie cu orice Focus/Civic/Golf/Auris (si ce mai vreiti voi) cu motoare de 1.4-1.6 diesel (90-120Cp) conduse linistit.
Nu trebuie sa dai un purcoi de bani ca sa mergi ieftin, si nici nu esti nevoit sa te limitezi la 2-3 model de masini.
Americanii astia ar face mai bine sa-si modernizeze rafinariile ca sa produca motorina buna decat sa forteze aparitia unor astfel de masini cumva contra naturii (2 motoare, 2 rezervoare, tehnologie relativ complicata).
Deci autoturismele electrice sau plug-in hibride nu elimina sau reduc decat in zona oraselor poluarea, la nivel global aceasta crescand.
matiz pe gaz 18-20ron/100km
matiz benzina 30ron/100km
skoda diesel 50ron/100km
dupa calcule volt = cati ron/100km ?? benzina +electric , sau la 1000km sau 10.000km sau 100.000km
ps> calculele sunt aproximative
@Alin C: nu, nu poti. Cel putin nu noi.
@Sile: scopul lui Volt este sa faci economie (in oras e excelenta pentru mine, cel putin, care merg zilnic la birou si acasa, si eventual la cumparaturi si cam atat, si nu vreau diesel mai spatios pentru ca 1. nu imi place diesel si 2. pentru drumuri lungi poti sa folosesti si Volt linistit). Iar scopul principal al lui Volt este poluarea in oras, absolut evident.
Din punct de vedere economic ca rentabilitate pe primul loc e o masina 100% electrica, pe locul doi un diesel mic, pe locul patru un hybrid, iar pe locul 5 o "benzinara".
pe 5 ani, costurile medii cu combustibilul la Jetta (2.0 tdi, aceelasi dotari ca Volt) sunt 9850$
Deci avand in vedere diferenta de 8-10.000 de euro la aceleasi dotari in favoarea Jetta, e buna afacerea. Nemaipunand la socoteala faptul ca la Volt nu se plateste impozit sau taxa de poluare.