Văzut ca unul dintre modelele emblematice ale mărcii Volkswagen, utilitarul Bulli și-a făcut fani în toate colțurile lumii. Fani care s-au identificat atât de bine cu mașina încât au organizat aventuri care să popularizeze dragostea lor pentru van-ul german.
Cea mai nouă ispravă le aparține unor malaezieni, proprietari de Volkswagen Bulli T2. Ei au parcurs 20.000 de kilometri din țara lor natală până în Germania, la fabrica din Hanovra în care Volkswagen Commercial Vehicles asamblează actuala generație a utilitarelor din gama T.
În convoi s-au aflat trei exemplare Volkswagen T2, două produse în anul 1967 și unul în 1978. Lor li s-a alăturat și un clasic Volkswagen Beetle. Chiar dacă a fost un drum lung și anevoios, iar proprietarii au avut cu ei componente de rezervă pentru orice defecțiune, toate mașinile au ajuns la fabrica din Germania.
Caravana a parcurs cei 20.000 de kilometri în trei luni și a traversat țări ca Thailanda, Laos, China și Rusia.
Apoi a traversat partea nordică a Europei pentru a ajunge în Germania.Excursia malaezienilor nu se termină aici. Ei vor mai merge în Belgia, Franța și țările nordice pentru a participa la diverse evenimente caritabile. Drumul se va termina tot în Malaezia, după ce mașinile vor fi adunat în total 50.000 de kilometri.
Din cate vad eu vorbim de doua T1 (cele cu parbrizul din doua bucati) si un T2.
Confuzia probabil vine dintr-o bizarerie....
Masina se numeste VW TYPE2. Si s-a fabricat in doua variante : Type 2 - T1 pana in 1967 si Type 2 - T2 (dupa 67).
Prin urmare af fi fost corect sa spuneti ca in expedite au pornit 3 VW TYPE 2 dintre care doua sunt T1 si unul T2.
On topic : Mereu am avut o slabiciune la van-urile T1 si T2 de diferite tipuri de caroserie. Probabil cele doua T1 din imagine aunt variante facelift, fiindca PF stiu ca avea alte tipuri de bari mai extravagante. As fii curios daca in RO sunt multi proprietari de T1 .
T1 din imagine, fabricate fiind in 1967 sunt ultima generatie si de asta au aspectul, daca se poate spune asa, mai modern.... Legat de bare, da, au existat mai multe echipari. Cu bara metalica peste cea propriu-zisa, cu un al doilea rand de geamuri mici in laterarele cupolei, etc ...
Uite aici:
https://betterparts.org/vw/other/vw-t1.html
Si mie mi-au fost tare dragi. T1 Sunt foarte rare in Romania. Eu am fost la cateva expozitii si am vazut cateva expuse, insa nu aveau numar romanesc. Probabil si datorita faptul ca sunt atat de scumpe incat cu pretul pe care l-ai plati pe ele iti poti cumpara o masina de epoca ceva mai aratoasa decat un VAN.
Am vazut de curand un T2 cu numar de Romania in stare foarte buna si m-am bucurat asa cum ma bucur de fiecare data cand vad o masina de epoca pe roti.