Cele două versiuni ale motorului diesel de 1.5 litri de pe Dacia Duster vor trece în acest an prin îmbunătățiri tehnologice serioase care au rolul de a scădea nivelul de emisii. Principala modificare este trecerea de la sistemul de captare/filtrare de NOx (NOx Trap, soluție mai simplă și mai ieftină care echipează astăzi modelele Dacia diesel) la un catalizator cu reducere catalitică selectivă (SCR) care vine la pachet cu un sistem de tratare cu AdBlue a emisiilor.
Ce este AdBlue și la ce folosește soluția cu uree?
Versiunile SCR cu rezervor AdBlue ale motorului diesel de 1.5 litri au apărut deja în premieră pe noua generație Mercedes-Benz Clasa A (versiunea A180d de 116 CP), Duster fiind însă primul model din alianța Renault-Nissan care beneficiază de aceste modificări. La nivel tehnic, apariția noilor versiuni implică, printre altele, montarea unui sistem nou de răcire de tip aer-apă și utilizarea unor noi injectoare care lucrează la 2000 de bari.
Odată cu modificările legate de emisii, cele două versiuni ale motorului diesel dCi de 1.5 litri (90 și 110 CP) câștigă 5 cai în plus. Numele oficiale ale versiunilor vor deveni, astfel, 1.5 Blue dCi, iar puterea maximă a fiecăruia va fi de 95, respectiv 115 CP.
În același timp, motorul de bază primește 30 Nm în plus, trecând de la 210 la 240 Nm. Cuplul maxim al motorului de 115 CP rămâne identic cu cel pe care-l înlocuiește: 260 Nm.Modificările au efecte directe asupra performanțelor motorizărilor diesel de pe Duster, care sunt acum ceva mai ridicate. Astfel, versiunea 1.5 Blue dCi de 95 CP oferă o accelerație 0-100 km/h în 12.6 secunde (anterior 13.8) și o viteză maximă de 167 km/h (anterior 158). Varianta mai puternică, de 115 CP, reușește și ea o îmbunătățire a reprizei 0-100 km/h (10.5 secunde în loc de 11.8), iar viteza maximă crește de la 171 la 179 km/h.
Consumul mixt (4.4 litri/100 km în cazul ambelor versiuni) și emisiile de CO2 (115 grame CO2/km) rămân neschimbate în noile variante de putere.
Prima piață pe care se vor lansa noile motoare este Franța, iar prețurile acestora vor fi cu 150 de euro mai mari decât echivalentul lor anterior.
Motor nou | Motor vechi | |
1.5 Blue dCi 95 (cu SCR) |
1.5 dCi 90 (cu NOx Trap) |
|
Putere | 95 | 90 |
Cuplu | 240 | 210 |
VMax (km/h) | 167 | 158 |
0-100 km/h (sec) | 12.6 | 13.8 |
Emisii CO2 (g/km) | 115 | 115 |
Consum mixt (l/100 km) | 4.4 | 4.4 |
Motor nou | Motor vechi | |
1.5 Blue dCi 115 (cu SCR) |
1.5 dCi 110 (cu NOx Trap) |
|
Putere | 115 | 110 |
Cuplu | 260 | 260 |
VMax (km/h) | 179 | 171 |
0-100 km/h (sec) | 10.5 | 11.8 |
Emisii CO2 (g/km) | 115 | 115 |
Consum mixt (l/100 km) | 4.4 | 4.4 |
via l'Argus
Dacia cu adblue nu are motorul mai puternic si la fel de poluant?
vb aiurea... + ...cei mai corecti astia de la renaul :))))
s-a terminat cu NOx-ul?
motoarele pe benzina cand primesc un upgrade de putere ? :D
pt doar 150 de euro de ce nu au pus sistemul de mai demult?
oare ce fiabilitate au motorul si sistemul ala acum?
cam suspecta imbunatatirea aia a acceleratiei cu doar 5 cai(plus niste greutate in plus, nu? )..
Nu-i asa suspecta imbunatatirea acceleratiei.
In sistem european cei 95 CP reprezinta puterea motorului fara consumatori si sisteme conexe(espament, catalizator, etc), adica puterea bruta.
Probabil diferenta vine si din imbunatatirea sistemului de evacuare al gazelor arse.
De asta americanii arata mereu puterea masinii din care sunt scazute toate sistemele ce o diminueaza :))...puterea neta.
pe piata au ajuns sa fie suzuki, kia, hyndai mai fiabile decat toyota si honda, nu mai zic de nemti, stai sa vina chinezii pe continent cu calitate volvo la pret de kia.