Civic-ul serios
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In general, schimbarile radicale strica atunci cand vine vorba de masini. Asa cum fanii BMW au strambat din nas cand Chris Bangle a schimbat complet designul Seriei 7 si Seriei 5, fanii Honda ar putea critica designul inovator si extraterestru al noului Civic. Unora le place, altii il urasc. Pentru cei care nu vor un Civic hatchback, constructorul japonez pune la dispozitie o versiune mai „cuminte” si mai clasica, in varianta sedan. Nu exista sanse prea mari sa vezi multe Civic Sedan pe strada, mai ales fiindca este un model care a devenit celebru in Statele Unite ale Americii. Acum este, insa, disponibil si in Romania.
Am testat recent acest model, care era echipat cu motorul 1.8 VTEC, de 140 CP si o cutie automata cu cinci trepte. Este o masina cu aspect mult mai potolit, dar inovator si se cunoaste limbajul de design imprumutat de la berlina Accord. Designul japonez impresioneaza prin precizia liniilor, care se prelungesc de la partea frontala si pana in spate. Farurile prelungite spre aripi sunt clare si interesante, in timp ce stopurile mari par mai putin atragatoare decat cele de pe varianta anterioara. La interior se regasesc motivele care impresioneaza la versiunea hatchback, cum ar fi plansa de bord futurista sau volanul sportiv si extrem de atragator. Honda a abordat o noua perspectiva a bordului, pe care l-a impartit in doua nivele. Cele mai importante informatii, cum ar fi viteza, indicatorul de benzina si cel de temperatura a motorului se afla in partea superioara, in timp ce jos este amplasat turometrul si celelalte indicatoare.
Consola centrala este la fel de interesanta ca design, gazduind sistemul audio si sistemul de climatizare. Printre dotarile masinii se numara climatizarea automata, sistem audio cu lector MP3 si 6 discuri, volan multifunctional imbracat in piele, reglabil pe inaltime si in profunzime, precum si comenzi sistem audio si tempomat amplasate pe volan.Materialele folosite la interior sunt de calitate buna, in timp ce scaunele ofera suficient confort si suport lateral, dar au un sezut prea mic. Cotiera centrala este incapatoare si ofera sprijin bun pentru bratul drept al soferului. Nu acelasi lucru poate fi spus si despre bancheta din spate, unde pasagerii inalti au mari probleme, fiind nevoiti sa tina capetele aplecate, din cauza liniei coborate a plafonului. In schimb, spatiul pentru picioare este destul de bun.
In ceea ce priveste partea tehnica, noul Civic Sedan este disponibil doar in versiunea cu motor 1.8 VTEC, care dezvolta 140 CP la 6.300 si un cuplu maxim de 174 Nm la 4.300 rpm. Faptul ca urca destul de mult in turatii arata provenienta acestui motor, sunetul excelent al acestuia si al evacuarii facand deliciul oricarui sofer. In privinta consumului de carburant, acest motor sta destul de bine, obtinand circa 9,5 l/100 km in oras si o medie de 6,7 litri/100 km. Evident, in conditiile in care masina este utilizata in mod decent. Chiar si turat destul de puternic, motorul nu a consumat foarte mult, cel mai mare nivel fiind de circa 12 l/100 km, decent pentru un motor pe benzina supus la mari cazne.
Modelul testat a fost echipat cu cutia de viteze automata i-Shift, care ofera cinci trepte si mod secvential de schimbare a acestora, cu ajutorul clapetelor din spatele volanului. In modul automat, aceasta este foarte lenta si intarzie schimbarea treptelor atunci cand soferul doreste un stil de mers mai agresiv. In aceasta situatie, se poate comuta in modul secvential, interventia soferului facandu-se simtita imediat. Spre deosebire de alte masini care ofera acest sistem, cutia de viteze de pe Honda nu cupleaza automat intr-o treapta superioara, in cazul in care soferul uita sa faca acest lucru si urca pana la zona rosie, cand taie alimentarea motorului cu benzina. Tinuta de drum este confortabila, iar comportamentul in viraje este usor subvirator. Cu toate acestea, nu se recomanda folosirea unui stil agresiv de condus pe serpentine, Civic sedan nefiind o masina facuta pentru senzatii tari. Pretul de achizitie al masinii este de 19.611 euro DDP pentru versiunea cu transmisie manuala, in timp ce varianta testata costa 20.682 euro DDP.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
Comentarii (0)