Citroen a dezvăluit recent o nouă strategie pentru gama de modele. Într-o perioadă în care vânzările de SUV-uri cresc constant, iar producătorii lansează chiar mai multe SUV-uri în același segment, constructorul francez este determinat să extindă semnificativ gama de sedanuri.
Astfel, Citroen a planificat lansarea a trei sedanuri complet noi în gamă până la sfârșitul anului 2021, în ciuda faptului că popularitatea acestui segment este în scădere puternică în Europa.
Primul sedan a fost deja anunțat de mai bine de un an. Acesta va fi un sedan de mari dimensiuni care va înlocui vechile C5 și C6 și va fi bazat pe conceptul C-xperience (foto) prezentat în 2016. Noul sedan de mari dimensiuni nu a primit încă un nume, însă acesta va fi dezvăluit oficial cu ocazia Salonul Auto de la Paris din toamnă anului 2020.
Ulterior, Citroen va lansa încă două sedanuri în 2021, însă pentru moment oficialii nu au menționat exact în ce segment vor concura acestea.
Totuși, ambele modele vor fi prezentate direct în versiune de serie.În ciuda scăderii interesului pentru sedanuri, Arnaud Belloni, directorul de marketing al Citroen, susține că noile sedanuri vor avea un design diferit de cele tradiționale.
"Creșterea SUV-urilor nu poate fi neglijată, dar asta ne oferă oportunitatea să reimaginăm utilitatea și designul sedanurilor. Vă promit că aspectul acestor mașini va fi original. Nu riscant, pentru că trebuie să vindem mașini, dar ne vom uita la noi moduri de a interpreta segmentele", a precizat el.
Potrivit unor informații neoficiale, cel puțin două dintre sedanuri vor fi comercializate pe piața europeană, în timp ce al treilea va fi dedicat pieței din China.
Noile informații vin la scurt timp după ce Citroen a confirmat că SUV-ul C4 Cactus nu va mai primi o generație nouă, urmând să fie înlocuit de un model de clasă compactă care va păstra denumirea C4.
Via Autocar
sedan la modul general = esec
sedan de la Citroen = dublu esec
sedan de clasa mare de la Citroen = triplu esec
Pe piata de SH C5-urile cu suspensie hidropneumatica in stare buna isi tin foarte bine valoarea.
Daca suspensia hidropneumatica nu va mai fi pusa pe nici un model viitor, C5-urile si mai ales C6-urile vor deveni categoric niste "future classic".